Kønsscanning og rigtig ked af det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2013

Smilehul

MortilElias2010 skriver:

Det kan betale sig at læse det hele igennem! 

Vi har været til kønsscanning og jeg blev bare så ked af resultatet

Har det rigtig skidt med det for jeg føler mig dybt utaknemmelig men kan stadig ikke ryste tristheden af mig.

Det skulle være mit det sidste barn og havde et kraftigt ønske om kønnet men sådan skulle det bare ikke være og nu skærer det i mit hjerte selvom jeg ved det er dybt forkasteligt at jeg føler sådan.

Nogen andre herinde som har prøvet at være igennem det samme som mig som kan give nogle opmuntrende ord med på vejen?

Svarede ganske udmærket ud fra det du har skrevet. Så har da vidst læst den del for at kunne give et svar!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2013

Luna l

Hej

min kæreste havde et brændende ønske om at få en dreng, da det var hans den første og måske det eneste barn han fik. Jeg forsøgte hele graviditeten igennem at forberede ham mentalt på at det jo sagtens kunne blive en pige, da min fornemmelse sagde at vi skulle have en pige og for mit vedkommende havde det ingen betydning om vi fik en dreng eller en pige, da jeg er i den heldige situation at have begge køn. så her for snart 3 uger siden, blev vi så forældre til den dejligste lille pige og det skal siges at min kæreste ikke på noget tidspunkt har givet udtryk for sin skuffelse, derimod løb tårene ned ad kinderne da hun blev født af bare glæde og han elsker hende utrolig højt.

Jeg skriver det her fordi at jeg ikke tror, at man kan undgå at have et ønske om kønnet, men at man elsker det barn der kommer ud uanset kønnet og det tror jeg også at du kommer til

Anmeld

29. marts 2013

lycly

Hvorfor er det at denne tråd er kommet op igen? TS har jo født sit barn for længst, er måske ikke engang på baby.dk længere og er sikkert ovenud lykkelig for sin lille dreng. Det er da lidt fjollet at blive ved med at citere hende

Anmeld

29. marts 2013

Miss Kat

LilleNyPåVej skriver:

For mig lyder det altså som om at hvis du havde vidst kønnet så havde du valgt en abort - og så er det altså at man burde skamme sig når netop der sidder andre der ikke kan få børn, heri blandt mig selv der var så heldig at få en baby PIGE med hjælp fra en fertilitetsklinik.

Ja undskyld, og siger det med den blideste stemme og det mest triste blik herhjemme. Men du skriver jo selv at du ikke ville have gået igennem det hele for en dreng 

Kan sagtens fortå du er skuffet, det er slet ikke det - men ligefrem dybt ulykkelig og grædefærdig???? Det gør mig godt nok ked af at læse 

Jeg har altid selv drømt om en dreng, men blev ovenud lykkelig da jeg fik af vide vi skulle have en pige - netop fordi det kunne være min eneste chance for et barn.

Men det er måske fordi man ikke kan sætte sig ind i din situation 

Jeg har ikke været gennem fertilitetsbehandling, men tænker nøjagtigt det samme som dig. Jeg synes, det er en gennemført uhyggeligt tråd. Jeg tænker 'designerbaby', og jeg tænker 'folk der ønsker at planlægge ALT ned til mindste detalje' - men det kan man ikke, og når man vælger at blive gravid og livets realiteter senere går op for én, er det altså for sent at tude. Når man planlægger at få barn, VED man, død og pine, at der er 50% chance for hvert køn, og det hjælper saftsusemig ikke at blive skuffet over, man ikke får sin vilje...

Nå, jeg kan se, det er en gammel tråd, så det kunne faktisk være interessant at vide, hvad TS tænker om det hele i dag.

Anmeld

29. marts 2013

MortilElias2010

Smilehul skriver:

Vi har været til kønsscanning og jeg blev bare så ked af resultatet

Har det rigtig skidt med det for jeg føler mig dybt utaknemmelig men kan stadig ikke ryste tristheden af mig.

Det skulle være mit det sidste barn og havde et kraftigt ønske om kønnet men sådan skulle det bare ikke være og nu skærer det i mit hjerte selvom jeg ved det er dybt forkasteligt at jeg føler sådan.

Nogen andre herinde som har prøvet at være igennem det samme som mig som kan give nogle opmuntrende ord med på vejen?

Svarede ganske udmærket ud fra det du har skrevet. Så har da vidst læst den del for at kunne give et svar!!

Javel ja, men velvidende om at der er mere end det første indlæg så vælger du at skrive der istedet for at læse resten - det er jo som at konkludere ud fra første side af en bog med hvad slutningen er. Er ret ubrugelig information, men himmel og hav - fred være med det. 

Anmeld

29. marts 2013

MortilElias2010

LuLy skriver:

Hvorfor er det at denne tråd er kommet op igen? TS har jo født sit barn for længst, er måske ikke engang på baby.dk længere og er sikkert ovenud lykkelig for sin lille dreng. Det er da lidt fjollet at blive ved med at citere hende

Men det er jo stadig noget der fylder i andre kvinder og åbenbart kan skabe debat - og der bliver tænkt tanker om designerbabyer og Gud ved hvad - bare pågrund af en tanke om at der er noget inderst inde der bare rigtig gerne vil have et barn af et bestemt køn - jeg er taknemmelig (mig personligt) for min vidunderlige søn - men hvorfor skal jeg ikke have lov til at udtrykke min længsel for måske at føde en pige - desuden er disse tanker jo ikke planlagt men er umiddelbare - jeg havde sgu ikke forestillet mig jeg ville stå og blive ked af det midt i en masse pigetøj mens jeg var ved at finde en gave - det var bare den umiddelbare reaktion følelsesmæssige der pludselig kom til overfladen for fuldt flor og hvor kan jeg ellers drøfte disse ting med andre ligesindeðe end på baby.dk hvor der rent faktisk er mulighed for at finde forståelse eller ligesindede som vælger at stå frem og være ærlige istedet for at farve en virkelighed lyserød og fuldstændig fantastisk når den ikke altid er der - og som sagt så er temaet tabulagt   Og det burde der laves om på så flere turde stå frem... Jeg vil sgu ikke designe min baby, jeg ved jeg elsker mit næste barn men derfor er jeg fuldt ud berettiget at håbe på jeg får en pige og græde lidt hvis jeg ikke gør - heldigvis for mig så eforater min mand mig og vil lægge armene om mig som første gang og holde mig ind til sig og sige det er ok. 

Kvinder er høns, en fjer = 5 høns. Det ændrer sig sgu aldrig. 

Anmeld

29. marts 2013

lycly

MortilElias2010 skriver:

Men det er jo stadig noget der fylder i andre kvinder og åbenbart kan skabe debat - og der bliver tænkt tanker om designerbabyer og Gud ved hvad - bare pågrund af en tanke om at der er noget inderst inde der bare rigtig gerne vil have et barn af et bestemt køn - jeg er taknemmelig (mig personligt) for min vidunderlige søn - men hvorfor skal jeg ikke have lov til at udtrykke min længsel for måske at føde en pige - desuden er disse tanker jo ikke planlagt men er umiddelbare - jeg havde sgu ikke forestillet mig jeg ville stå og blive ked af det midt i en masse pigetøj mens jeg var ved at finde en gave - det var bare den umiddelbare reaktion følelsesmæssige der pludselig kom til overfladen for fuldt flor og hvor kan jeg ellers drøfte disse ting med andre ligesindeðe end på baby.dk hvor der rent faktisk er mulighed for at finde forståelse eller ligesindede som vælger at stå frem og være ærlige istedet for at farve en virkelighed lyserød og fuldstændig fantastisk når den ikke altid er der - og som sagt så er temaet tabulagt   Og det burde der laves om på så flere turde stå frem... Jeg vil sgu ikke designe min baby, jeg ved jeg elsker mit næste barn men derfor er jeg fuldt ud berettiget at håbe på jeg får en pige og græde lidt hvis jeg ikke gør - heldigvis for mig så eforater min mand mig og vil lægge armene om mig som første gang og holde mig ind til sig og sige det er ok. 

Kvinder er høns, en fjer = 5 høns. Det ændrer sig sgu aldrig. 

Jeg har fuldt ud forståelse for det du skriver, og mener heller ikke at emnet skal mørklægges, synes bare det var spild af tid at citere TS da hun højst sandsynlig ikke ser det. Det var mere derfor. For emnet og debatten er jo i sig selv meget interessant

Anmeld

29. marts 2013

Miss Kat

LuLy skriver:

Jeg har fuldt ud forståelse for det du skriver, og mener heller ikke at emnet skal mørklægges, synes bare det var spild af tid at citere TS da hun højst sandsynlig ikke ser det. Det var mere derfor. For emnet og debatten er jo i sig selv meget interessant

Jeg synes faktisk debatten netop ER super interessant, fordi den er "gammel". Det kunne måske være super lærerigt for os andre at høre, hvordan TS tacklede det hele og vigtigst af alt, hvordan hun følte, da barnet først blev født.

Anmeld

29. marts 2013

lycly

Miss Kat skriver:

Jeg synes faktisk debatten netop ER super interessant, fordi den er "gammel". Det kunne måske være super lærerigt for os andre at høre, hvordan TS tacklede det hele og vigtigst af alt, hvordan hun følte, da barnet først blev født.

Ja jeg skriver jo også at debatten er interessant?

Og det er også rigtigt at det kunne være interessant at høre hvordan det er gået hende, men nu var det ikke lige det der blev skrevet til hende

Anmeld

30. marts 2013

Miss Kat

LuLy skriver:

Ja jeg skriver jo også at debatten er interessant?

Og det er også rigtigt at det kunne være interessant at høre hvordan det er gået hende, men nu var det ikke lige det der blev skrevet til hende

Det var også bare ment som supplement til din kommentar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.