Derfor skal baby 0-6 måneder ikke have mos og grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2011

grønbæk

Den lykkelige skriver:

Hvordan er opskriften på den vælling? Ja undskyld ved godt det ikke lige er det debatten handler om..

Vælling kan du købe i pulverform og selv blande med vand. Ellers kan du finde flere forskellige opskrifter på f.eks netsundhedsplejesken.dk

Jeg er glad for at bruge vælling som overgang til grød og jeg tror bestemt ikke min datter kan øge min mælkeproduktion mere og spæde op med mme, vil heller ikke være det bedste er min vurdering. At de kloge så siger noget andet hænger jeg mig ikke i. I morgen er det noget andet "de" har fundet ud af, der er galt! Man kan undres at jeg selv nåede at vokse op!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2011

Tulle28

Nu må jeg så erklære mig fuldstændig enig i artiklen, men altså, hvordan nogen kan hidse sig op over dens indhold, forstår jeg ikke en brik af?!

At amning er det bedste for en baby er vel ikke nogen hemmelighed, men det er der nogen som af den ene eller den anden årsag ikke kan, så derfor er MME næstbedst. Punktum.

At babys tarmsystem ikke er færdigudviklet før 6 mdrs. alderen, er videnskabeligt dokumenteret. Man ANBEFALER at man venter til 6 mdrs. alderen, men er der forhold der taler for at man starter tidligere, kan man begynde i 4 mdrs. alderen. Men at man starter før 6 mdr., fordi man synes det er SJOVT OG HYGGELIGT at give sin baby græd og mos, ja så står jeg altså af.

Og hvordan ved man egentlig, om ens barn er sulten hver 1½ time når det er 3-4 mdr...? En baby kan jo græde eller være urolig af så mange andre årsager.

Ja, som sagt forstår jeg ikke, hvorfor så mange kan hidse sig op over artiklen. Men håber da at nogle vil se den som værende positivt oplysende, og ikke som et dunk oven i hovedet.

Anmeld

16. juni 2011

Den lykkelige

grønbæk skriver:

Vælling kan du købe i pulverform og selv blande med vand. Ellers kan du finde flere forskellige opskrifter på f.eks netsundhedsplejesken.dk

Jeg er glad for at bruge vælling som overgang til grød og jeg tror bestemt ikke min datter kan øge min mælkeproduktion mere og spæde op med mme, vil heller ikke være det bedste er min vurdering. At de kloge så siger noget andet hænger jeg mig ikke i. I morgen er det noget andet "de" har fundet ud af, der er galt! Man kan undres at jeg selv nåede at vokse op!

Ok mange tak.. Ja det kan man undre sig over

Anmeld

16. juni 2011

Hollybaby

Tulle28 skriver:

Nu må jeg så erklære mig fuldstændig enig i artiklen, men altså, hvordan nogen kan hidse sig op over dens indhold, forstår jeg ikke en brik af?!

At amning er det bedste for en baby er vel ikke nogen hemmelighed, men det er der nogen som af den ene eller den anden årsag ikke kan, så derfor er MME næstbedst. Punktum.

At babys tarmsystem ikke er færdigudviklet før 6 mdrs. alderen, er videnskabeligt dokumenteret. Man ANBEFALER at man venter til 6 mdrs. alderen, men er der forhold der taler for at man starter tidligere, kan man begynde i 4 mdrs. alderen. Men at man starter før 6 mdr., fordi man synes det er SJOVT OG HYGGELIGT at give sin baby græd og mos, ja så står jeg altså af.

Og hvordan ved man egentlig, om ens barn er sulten hver 1½ time når det er 3-4 mdr...? En baby kan jo græde eller være urolig af så mange andre årsager.

Ja, som sagt forstår jeg ikke, hvorfor så mange kan hidse sig op over artiklen. Men håber da at nogle vil se den som værende positivt oplysende, og ikke som et dunk oven i hovedet.

Anmeld

16. juni 2011

K&S

kamtok skriver:

Det er jo simpelthen helt og adeles unødvendigt i et indlæg om mos og grød, at tilføje at amning er prima! Jeg tror ikke der er nogen her på Baby.dk der er i tvivl om at amning er det bedste, men nu engang er der bare nogen der ikke kan få det til at køre, og må derfor vælge at give deres børn flaske. Og det er der ikke noget galt i. Jeg må igen sige at jeg synes det var meget unødvendigt at skrive det (og på den måde)..

præcis min tanke...!

Anmeld

16. juni 2011

BinaMor

super artikel Rebecca

Anmeld

16. juni 2011

SHERO

Jeg er i hvert fald overbevist om at mit næste barn (hvis der kommer et) blir ammet fuldt ud til det er 6 måneder... Elias startede på grød da han var knap 4 mdr på SP's anbefaling, og havde problemer med maven og tarmene til han var 8-9 mdr, og er overbevist om det er årsagen. Jeg vil næste gang hellere tage 1-2 måneder med mange amninger og mange vågne natter, end et barn med ondt i maven der må blir nød til at få medicin for at komme af med afføring...

Anmeld

16. juni 2011

MamaJakob

Puh... Lang dag, lidt træt - så nu håber jeg lige ordene kan formulere sig selv, ellers må I lige bære over. Ville i hvert fald lige (for en gangs skyld) også smide en kommentar til denne debat...

For nøj, hvor følte jeg mig også lige ramt, da jeg læste oplægget. Jakob har siden 3 mdr. alderen været på flaske på trods af intentioner om at amme i MEGET længere tid, og han er netop begyndt på grød - bl.a. pga. SP-snak, bedsteforældres råd, men mest af alt, fordi jeg følte, at det var tid. Men så så man lige den artikel......

Av. Mine første tanker var ligesom hos nogle andre: "Er jeg bare en megadårlig mor eller hvad?" Og nej, det er ikke fordi hun siger det; og ja, hun skriver indlægget som en hjælpende hånd og som info - og nok mest henvendt til folk, som faktisk ikke har truffet det valg endnu; og ja, det er bare anbefalinger, og selvfølgelig findes der (som flere af jer også beskriver) tilfælde, hvor det ikke er muligt at følge disse anbefalinger.

Sagen er jo bare den, at vi ALLE ønsker det bedste for vores barn, og der er da ikke noget, der gør mere ondt, end at få at vide, at det man har gjort ikke er det bedste. For uanset forklaringerne, som er nok så oprigtige og absolut helt OK, og uanset at jeg ved, at jeg ikke havde andet valg end at give Jakob flaske,,,,, så er jeg stadig megadefensiv, når snakken falder på amning vs. MME.

Og det er måske lidt den samme følelse, der kommer op i mødre, som har valgt at give deres barn grød før 6 mdr., når de læser denne artikel. Ligeså vel som mødre, der har ventet, slet ikke bemærker den 'skarpe' tone i indlægget. Det er nok mest en følelse, vi selv 'skaber', fordi vi føler os lidt ramt - selvom vi slet ikke burde. Irrationel dårlig samvittighed, kan man vel kalde det. Og det er vel i virkeligheden også ét af mange beviser på, at vi elsker vores børn højere end noget andet og kun vil dem det bedste.

Håber indlægget (som pludselig blev lidt langt) gav mening - er som sagt meeeeeeget træt 

Anmeld

17. juni 2011

Thereseh

Tulle28 skriver:

Anmeld

17. juni 2011

FruHolm <3

I samarbejde med SP startede Oscar op på grød da han var knap 2½ måned gammel, netop fordi han ikk blev mæt på MME, (kunne kun amme i små 12 dage, havde slet ikke nok mælk) da han var knap 2 måneder øgede vi igen MME mængden i hans flasker, han spiste ca 8 flasker af 265ml fra 5 morgen til 8-9 aften, sov slet ikke i løbet af dagen, var pylret hele tiden og sulten, og han sov om natten af udmattelse, udover det så gylpede han konstant da der jo ikk er plads i så lille en mave til over 2 l mælk om dagen vi prøvede alt, men det var simpelthen sult, efter vi startede på grød hjalp det lidt på det.

Oscar er nu næsten 6 måneder, får grød morgen, rugbrød middag, lidt frugt efter middag, kartofler m diverse grøntsager til aften,skal til at begynde med kød i, og så får han 1 flaske af 265ml inden han skal sove, som han ikke tømmer. og han skal til at vænnes af med flasken i samarbejde med SP da han vokser rigtig meget pga. MME, og han ikk gider flasken mere. efter Oscar startede med grød og mos han har på intet tidspunkt haft problemer med tarme eller noget som helst, han har det faktisk bedre med mave, tarme osv. efter han er startet.

lige et positiv feedback omkring at starte før tid med grød og mos

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.