Derfor skal baby 0-6 måneder ikke have mos og grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2011

Christine

132319 skriver:

Enig enig enig!! Mine børn har ikke fået grød før de var omkring de 6 måneder!

Samme her. Jeg synes godt nok generelt at mange sp'er vejleder sådan lidt frit fra deres egen lever. Det er ikke mange måneder siden jeg fik tilsendt en amerikansk forskerartikel om sammenhængen mellem tidlig introduktion til fast føde og overvægt hos barnet senere. Men lur mig om jeg kan finde den..

Jeg kunne også mærke at min søn var vildt sulten op til de 6 måneder, men det resulterede bare i at jeg ammede de sidste graviditetskg væk, så jeg var egentlig vældig glad for den løsning

Det er jo ikke for at være fordømmende, det er jo egentlig bare råd for barnets skyld. Selvfølgelig gør alle mødre hvad de gør for deres børn i den bedste mening!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2011

FruPanda

Tulle28 skriver:

Nu må jeg så erklære mig fuldstændig enig i artiklen, men altså, hvordan nogen kan hidse sig op over dens indhold, forstår jeg ikke en brik af?!

At amning er det bedste for en baby er vel ikke nogen hemmelighed, men det er der nogen som af den ene eller den anden årsag ikke kan, så derfor er MME næstbedst. Punktum.

At babys tarmsystem ikke er færdigudviklet før 6 mdrs. alderen, er videnskabeligt dokumenteret. Man ANBEFALER at man venter til 6 mdrs. alderen, men er der forhold der taler for at man starter tidligere, kan man begynde i 4 mdrs. alderen. Men at man starter før 6 mdr., fordi man synes det er SJOVT OG HYGGELIGT at give sin baby græd og mos, ja så står jeg altså af.

Og hvordan ved man egentlig, om ens barn er sulten hver 1½ time når det er 3-4 mdr...? En baby kan jo græde eller være urolig af så mange andre årsager.

Ja, som sagt forstår jeg ikke, hvorfor så mange kan hidse sig op over artiklen. Men håber da at nogle vil se den som værende positivt oplysende, og ikke som et dunk oven i hovedet.

Lige mine ord 

Jeg forstår ikke, at man kan hidse sig op over en artikel, der egentlig bare gengiver, hvad der er Sundhedsstyrelsens anbefalinger.

Og det der med at store børn skulle være mere sultne og have brug for andet end mælk... Hvis jeg havde en 10'er for hver gang, jeg er blevet spurgt, om min 4,5 kg baby (der lynhurtigt tog på i vægt og blev endnu større) virkelig godt kunne blive mæt af min mælk, så var jeg rig. Og ja, det kunne han

Anmeld

7. juli 2011

maria_wlt

Jeg må sige at jeg personligt tager det til mig.. Tristan fik alt for hurtig grød..Fordi det skulle de da ha når han var 4 mdr.

Om man kan li artiklen eller ej, så er det KOLDE facts at et tarmsystem ikke er klar til det. 

Anmeld

5. december 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Vil bare lige sige tak for en super artikel, har brugt den idag, da min søn nu er 6 måneder og 2 dage gammel og jeg ville gerne se hvad du anbefalede som opstart (har købt hørfrø olie)

Min søn vejede 4500g ved fødslen, i fredags (dagen før han blev 6 mdr) vejede han 9800g, han er stadig fuldammet, det vil sige han pænt følger sin egen kurve for amme børn. (sp kurve er lavet efter flaskebørn dog)

Men jeg er glad for dér kommer sådan noget artikler hér, som lige minder én om anbefalingerne, er dog ked af at se en så vel formuleret artikel kan få så mange til at blive vrede og negative.

Men jeg kan huske ved sundhedsplejerskens besøg da min søn var 4 måneder ville hun allerede snakke vælling, men jeg fandt det ikke nødvendigt, da min søn ikke virkede mere sulten eller ikke tog nok på. Så det er forskelligt hvad man læser på sst og hvad dér bliver anbefalet af sundhedsplejerskerne.

Jeg håber dér er nogen dér ser denne artikel og bliver glad for den, for det gjorde jeg, vil bestemt overveje at anskaffe mig din bog, da det ikke er første gang jeg støder på gode råd som henviser til dig

Anmeld

7. december 2011

Rebecca Persson

Fru Skovrup skriver:

Vil bare lige sige tak for en super artikel, har brugt den idag, da min søn nu er 6 måneder og 2 dage gammel og jeg ville gerne se hvad du anbefalede som opstart (har købt hørfrø olie)

Min søn vejede 4500g ved fødslen, i fredags (dagen før han blev 6 mdr) vejede han 9800g, han er stadig fuldammet, det vil sige han pænt følger sin egen kurve for amme børn. (sp kurve er lavet efter flaskebørn dog)

Men jeg er glad for dér kommer sådan noget artikler hér, som lige minder én om anbefalingerne, er dog ked af at se en så vel formuleret artikel kan få så mange til at blive vrede og negative.

Men jeg kan huske ved sundhedsplejerskens besøg da min søn var 4 måneder ville hun allerede snakke vælling, men jeg fandt det ikke nødvendigt, da min søn ikke virkede mere sulten eller ikke tog nok på. Så det er forskelligt hvad man læser på sst og hvad dér bliver anbefalet af sundhedsplejerskerne.

Jeg håber dér er nogen dér ser denne artikel og bliver glad for den, for det gjorde jeg, vil bestemt overveje at anskaffe mig din bog, da det ikke er første gang jeg støder på gode råd som henviser til dig

Kære Fru Skovrup

Tusind tak for din kommentar. Den blev jeg rigtig glad for!

KH Rebecca  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.