Rejse uden baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2011

Magsen

Rosa skriver:

Vi ville godt kunne tage afsted 2-3 dage nu, men det er KUN fordi Jonte er så tryg med din Mormor. Han ELSKER Mormor, og hun kommer i vores hjem næsten dagligt, og han har ofte overnattet hos hende, eller blevet passet herhjemme af hende en nat, hvilket han nyder. Hvis ikke han var så tæt knyttet til hende ville det være anderledes, men fordi de to har så nær en kontakt ville det absolut være forsvarligt, synes jeg. En HELT anden sag er så om JEG kunne holde det ud... 

sådan er det også her jeg ville aldrig tage afsted, hvis jeg ikke var TRYG ved personen hun skulle være hos  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

LenaJohansen

Lou87 skriver:

Enig..
Eller self kan man da godt tillade sig noget alene, det er slet ikk det.
Men hvis man har "behov" for uge lange ferier uden sit barn,så havde det jo nok været bedre og vente med og få dem..

Dog kan jeg nu udfra nogens meninger godt forstå hvis der opstår pressede situationer i hjemmet der gør man skal pleje forholdet at man har brug for noget tid væk. (men stadig ikk flere uger )

man kan sagtens trænge til lidt tid alene... Men ja 1 og 2 uger er alt for meget...måske et par dage kommer også meget an på barnets alder

Anmeld

9. juni 2011

Magsen

Lou87 skriver:

Som skrevet til en anden oppe over, skrift blir SÅ hurtigt misforstået tror også det er det der skaber gode debatter herinde engang imellem haha

Okay troede den hele var til mig, fair enough
Og ja det lød måske hårdt, men var ikk ment HÅRDT hårdt - nogen, feks som din kæreste føler sig måske lidt overset og har brug for tiden med DIG og det er fair nok, men synes måske de der ugelange ferier UDEN børn er ovre når først man har fået dem
(selvf engang når de er gamle nok til og klare sig selv kan man godt tage en tur igen uden dem..)
Weekend ophold synes jeg derimod er fair nok, self ikk hver weekend griner.. Men det er jo også NOK tid i mine øjne til li og være sammen... jeg er IKKE god til og aflevere min datter til overnatning, ikke at jeg ikk er tryg ved det ved folk jeg kender, men vil bare gerne ha hende hjemme.
Så da jeg og kæresten til min føsdag sku til norge med olso båden, ja der fortrød jeg hurtigt det var 2 nætter... suuuuk et savn og ha

Hehe LOLA WHO

enig  hehe 

det er så lige der vi ikke er enige hehe .. Jeg synes godt man kan tage på ferie efter man har fået børn OGSÅ en uge af gangen :p Også selvom man ikke har BRUG for det, bare for at huske at kunne nyde livet uden børn også :b (misforstå ikke, selvf. nyder man det med dem men man skal også være sig selv engang imellem hehe ) Men ja selvf. der er vi så forskellige, jeg synes det er dejligt at jeg kan det :b Du gider/vil det ikke Fair nok

jeg er heller ikke god til det :b Min mor har tit ringet til mig og spurgt om hun ikke må sove der  Jeg hader bare at vågne op ved at hun ikke er der, så min mor afleverer hende altid tidligt når det er, selvom vi har været i byen 

Looooooola???  hvem er dog det????

Anmeld

9. juni 2011

Lou87

tazz skriver:

Jeg har hele tiden forstået hvad du mener, og har ikke taget det nært.

Du skriver bare, at jeg jo har vidst hvad jeg gik ind til, og har måtte tage mine forholdsregler allerede da. Og så må jeg korrigere dig, at nej - ingen af os vidste hvad vi gik ind til, da pigernes mor ret pludseligt blev meget syg og ude af stand til, at tage sig af børnene.

Du skrev også, at man så skulle have ventet med, at få barn, og jeg gav dig bare lige et perspektiv mere til at nuancere den opfattelse af folk som tager en anden beslutning end din.

Det kan godt være, at vi lever i forskellige verdener, men som en klog mand sagde engang, så er den største intelligens den, at kunne sætte sig ind i en livsstil man aldrig selv kunne føre.

Jeg satte spørgsmål efter så du netop kunne rette mig hvis jeg tog fejl i / med jeres situition med den syge mor..
Og som skrevet det er da også super kedeligt for jer, og forståeligt i har brug for en PAUSE i ny og næ.
Men det gør ikke at jeg forstår de ugelange ferier uden børn - det jo bare min holdning
Det er det som jeg har holdt fast i hele vejen, det er bare det jeg ikk er enig i.

Og ang og vente med og få børn, det er igen ikk noget at diskuetere i "vores" debat, da det jo udskiller sig helt forskelligt.

Klogt og klogt, det er vel bare medmenneskeligt..
Jeg har ikke et behov for at forstå andres situtioner ment på den måde at jeg ikke kan redde verden alligevel.
Hvis jeg sku bruge min intelligens på alle andre end mine egne venner og familie, SÅ ville jeg da klart sku bruge ugelange ferier Ej sorry, men det er bare li en tant for poetisk til mig.
Jeg siger jo netop li jeg godt forstår jeres sitution, men at begynde og sætte mig decideret ind i jeres levestil osv, det bruger jeg altså ikk min tid til overfor fremmede der kommenterer mit indlæg på en tilfældig debat

Anmeld

9. juni 2011

Lou87

LenaJohansen skriver:

man kan sagtens trænge til lidt tid alene... Men ja 1 og 2 uger er alt for meget...måske et par dage kommer også meget an på barnets alder

Lige præcis.. Uger er for mig som om man har behov for at "glemme" sit hverdagsliv lidt.. og det er da fair nok man vil glemme vasketøj osv derhjemme, men det kan man vel osgå selvom barnet er med ? Barnet er da ikke en "pligt" i mine øjne  

Og ja et par dage maks, ikke at jeg har behov for det nu..
Jeg og kæresten nyder pt at vi en til to gange om mdr får vores datter passet så vi li tager ud og spise og i bio sammen eller lign, og så er der jo altid arrangementer/fester/føsdage og lign hvor børn i den alder ikk ska med, så der er en aften mere i ny og næ. Og hvis jeg kan slippe for det, så overnatter hun ikke ude.
(hun har nok sovet ude 5-6 gange indtil videre og er 10 mdr, det er RIGELIGT for mig endnu )

Og ja alder siger nemlig rigtig rigtig meget.. For mens de er så små de ikk forstår det, så synes jeg bestemt heller ikk det er bedre og gøre det.

Anmeld

9. juni 2011

Lou87

Maggieh skriver:

enig  hehe 

det er så lige der vi ikke er enige hehe .. Jeg synes godt man kan tage på ferie efter man har fået børn OGSÅ en uge af gangen :p Også selvom man ikke har BRUG for det, bare for at huske at kunne nyde livet uden børn også :b (misforstå ikke, selvf. nyder man det med dem men man skal også være sig selv engang imellem hehe ) Men ja selvf. der er vi så forskellige, jeg synes det er dejligt at jeg kan det :b Du gider/vil det ikke Fair nok

jeg er heller ikke god til det :b Min mor har tit ringet til mig og spurgt om hun ikke må sove der  Jeg hader bare at vågne op ved at hun ikke er der, så min mor afleverer hende altid tidligt når det er, selvom vi har været i byen 

Looooooola???  hvem er dog det????

Hehehe, vi kan blive ved frem og tilbage, så mon ik vi bare ska sige vi forstår hinandens valg - men ikk selv umiddelbart ville gøre det/ikk gøøre det ???

Måske når hun er ældre jeg tænker anderledes, i dont know!
Men for nu er min holdning ihvertfald sådan

Og hahaha ja, kendet det SÅ meget! Jeg aftaler ALTID tidspunkt hvis det ender med hun absolut SKAL sove ude, så VIL jeg vide hvornår hun er hjemme næste dag, ellers henter jeg hende selv

Anmeld

9. juni 2011

LenaJohansen

Lou87 skriver:

Lige præcis.. Uger er for mig som om man har behov for at "glemme" sit hverdagsliv lidt.. og det er da fair nok man vil glemme vasketøj osv derhjemme, men det kan man vel osgå selvom barnet er med ? Barnet er da ikke en "pligt" i mine øjne  

Og ja et par dage maks, ikke at jeg har behov for det nu..
Jeg og kæresten nyder pt at vi en til to gange om mdr får vores datter passet så vi li tager ud og spise og i bio sammen eller lign, og så er der jo altid arrangementer/fester/føsdage og lign hvor børn i den alder ikk ska med, så der er en aften mere i ny og næ. Og hvis jeg kan slippe for det, så overnatter hun ikke ude.
(hun har nok sovet ude 5-6 gange indtil videre og er 10 mdr, det er RIGELIGT for mig endnu )

Og ja alder siger nemlig rigtig rigtig meget.. For mens de er så små de ikk forstår det, så synes jeg bestemt heller ikk det er bedre og gøre det.

jeg har slet ikke fået min lille mus passet endnu og hun blir 7mdr denne måned

Der har nu heller ikke været nogen grund til det... Og de gange jeg ku ha haft brug for det, har jeg bare ikk følt at det var nødvendigt at tage afsted... 

Jeg får hende dog "passet" mens jeg gør hovedrent eller hun blir set efter, for det er her hjemme det foregår...

Jeg har nu heller ikk nogen trang til en masse selvom jeg er enlig mor.. Men jo kan sagtens forstå dem som lige vælger at få passet deres børn i ny og næ... 

Anmeld

9. juni 2011

Lou87

LenaJohansen skriver:

jeg har slet ikke fået min lille mus passet endnu og hun blir 7mdr denne måned

Der har nu heller ikke været nogen grund til det... Og de gange jeg ku ha haft brug for det, har jeg bare ikk følt at det var nødvendigt at tage afsted... 

Jeg får hende dog "passet" mens jeg gør hovedrent eller hun blir set efter, for det er her hjemme det foregår...

Jeg har nu heller ikk nogen trang til en masse selvom jeg er enlig mor.. Men jo kan sagtens forstå dem som lige vælger at få passet deres børn i ny og næ... 

Jeg måtte stole på min mor og andre og overgi mig til sidst med at det jo var sundt nok både for forholdet og barnet og komme lidt ud og blive passet,også så de godt ku vende sig til dagpleje osv.. altså det og blive afleveret. Og jeg skal da ærligt indrømme at når først man får overtalt sig selv er det jo også dejligt nok li og få noget alenetid - (man er jo bare så dum i starten og bilde sig ind det ikk er tilladt hihi ) og kæresten og jeg nyder hinanden rigtig meget når vi er ude og bare være "kærester" sammen sådan en aften

Jeg synes du er SEJ at du klarer det så flot som alene mor, for som alene mor ville man jo nok mene behovet måske ville være der lidt mere for li og få et break bare en enkelt aften eller lign

Anmeld

9. juni 2011

Magsen

Lou87 skriver:

Hehehe, vi kan blive ved frem og tilbage, så mon ik vi bare ska sige vi forstår hinandens valg - men ikk selv umiddelbart ville gøre det/ikk gøøre det ???

Måske når hun er ældre jeg tænker anderledes, i dont know!
Men for nu er min holdning ihvertfald sådan

Og hahaha ja, kendet det SÅ meget! Jeg aftaler ALTID tidspunkt hvis det ender med hun absolut SKAL sove ude, så VIL jeg vide hvornår hun er hjemme næste dag, ellers henter jeg hende selv

helt sikkert  hehe 

hahaha precis 

Anmeld

9. juni 2011

Millesmammi

hmm, jeg synes ikke der er noget galt i at gøre det, men jeg ville ikke selv kunne undvære mille så længe :-) ikke engang en weekend.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.