Rejse uden baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2011

LenaJohansen

Lou87 skriver:

Jeg måtte stole på min mor og andre og overgi mig til sidst med at det jo var sundt nok både for forholdet og barnet og komme lidt ud og blive passet,også så de godt ku vende sig til dagpleje osv.. altså det og blive afleveret. Og jeg skal da ærligt indrømme at når først man får overtalt sig selv er det jo også dejligt nok li og få noget alenetid - (man er jo bare så dum i starten og bilde sig ind det ikk er tilladt hihi ) og kæresten og jeg nyder hinanden rigtig meget når vi er ude og bare være "kærester" sammen sådan en aften

Jeg synes du er SEJ at du klarer det så flot som alene mor, for som alene mor ville man jo nok mene behovet måske ville være der lidt mere for li og få et break bare en enkelt aften eller lign

tak 

Jeg sætter bare min egne behov lidt i sidste række... 

Jeg nyder i fulde drag at være mor Selvfølgelig kommer dagen hvor jeg skal ha hende passet, men jeg har bare ikk travlt med det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

Lou87

LenaJohansen skriver:

tak 

Jeg sætter bare min egne behov lidt i sidste række... 

Jeg nyder i fulde drag at være mor Selvfølgelig kommer dagen hvor jeg skal ha hende passet, men jeg har bare ikk travlt med det

SÅ hjerteligt velbekomme da - synes virkelig det er stærkt gået!
Ikke at jeg på nogen måde skal hænge min søster ud eller noget og ved hun har gjort det på den måde der passede bedst ind, men hun var tit nødt til og aflevere til vores forældre da hun blev alene.
Og sådan sku det altså bare IKK være med mig.. det er mig selv der har sat barnet i verden og så må jeg også selv passe det 

Og det er også fint nok, du finder med garanti en dag hvor du er klar og føler behov for det - det er jeg sikker på

Anmeld

9. juni 2011

LenaJohansen

Lou87 skriver:

SÅ hjerteligt velbekomme da - synes virkelig det er stærkt gået!
Ikke at jeg på nogen måde skal hænge min søster ud eller noget og ved hun har gjort det på den måde der passede bedst ind, men hun var tit nødt til og aflevere til vores forældre da hun blev alene.
Og sådan sku det altså bare IKK være med mig.. det er mig selv der har sat barnet i verden og så må jeg også selv passe det 

Og det er også fint nok, du finder med garanti en dag hvor du er klar og føler behov for det - det er jeg sikker på

jeg ved godt den dag kommer, men jeg har ikke travlt

Er super glad for mit fuldtidsjob... Men indimellem kan jeg da godt mærke at trætheden bliver værre og værre... Men jeg har overlevet i snart 7mdr Så mon ikk jeg nok skal klare den..

Ved det bliver monster hårdt den dag hun skal til at i dagpleje og hjem til sin far... Hendes far er begyndt at gå en tur med hende i barnevognen når han har samvær med hende... Og der kan jeg godt mærke at jeg savner hende enormt i den halv anden time

Anmeld

9. juni 2011

Holbæktrunten

Mumto3 skriver:

hvor går din grænse for 'når mor er glad, er barnet det også'?

Altså hvis mor er glad hvis hun går i fitness en time om ugen uden baby?

Hvis mor er glad hvis hun er sammen med veninderne et par gange om ugen uden baby,?

hvis mor er glad hvis hun har karrierejob hvor hun ofte er ude at rejse...lad os sige 10-15 overnatninger om måneden hvor mor ikke er hjemme.?

Hvor meget kan en glad mor være væk fra sit barn, hvor barnet stadig nyder godt af at mor er glad? Eller findes der overhovedet en grænse???

Der er mange der siger det der med: når mor er glad....., men jeg tænker tit om det er helt grænseløst. Det er derfor jeg spørger dig og alle jer andre derude

SELVFØLGELIG er der grænser - mor og barn skal jo også have tid til at opbygge mor-barn relationen. 

Men som sagt synes jeg at det er individuelt, og jeg ville ikke dømme den mor der havde behov for karrierejob med 10-15 overnatninger ude om måneden... Forudsat at der var en anden primærperson (faderen) der tog vare på barnet når mor var væk.

Jeg tror ikke at jeg ville kunne holde til sådan et liv-men kender nogen der ville. 

Samtidig siger jeg jo også at man skal se på hvordan barnet har det - hvis mit barn fx er meget pylret og udviser stort behov for forældrekontakt, ville jeg ikke smutte på ferie uden ham. Så måtte det enten vente, eller han måtte komme med. Som sagt er det et vurderingsspørgsmål, og dem der er bedst til at vurdere hvad der er bedst for deres familie, er personerne i den

Anmeld

9. juni 2011

Lou87

LenaJohansen skriver:

jeg ved godt den dag kommer, men jeg har ikke travlt

Er super glad for mit fuldtidsjob... Men indimellem kan jeg da godt mærke at trætheden bliver værre og værre... Men jeg har overlevet i snart 7mdr Så mon ikk jeg nok skal klare den..

Ved det bliver monster hårdt den dag hun skal til at i dagpleje og hjem til sin far... Hendes far er begyndt at gå en tur med hende i barnevognen når han har samvær med hende... Og der kan jeg godt mærke at jeg savner hende enormt i den halv anden time

Åhh ja .. det jo så heller ikk så sjovt med et dele barn nej.
Men hvis han ikk ser barnet mere end end det er det da til og holde ud endnu Heldigvis.. Men han får vel mere samkvemsret senere eller hvordan ??

Ja - dagpleje tiden er bare ALDRIG sjov, min er også startet nu her, men har kun nået at være der en dag pga sygsom.
Men tror nok hun ska nyde det - det straks værre for mig..

Anmeld

9. juni 2011

Mumto3

Holbæktrunten skriver:

SELVFØLGELIG er der grænser - mor og barn skal jo også have tid til at opbygge mor-barn relationen. 

Men som sagt synes jeg at det er individuelt, og jeg ville ikke dømme den mor der havde behov for karrierejob med 10-15 overnatninger ude om måneden... Forudsat at der var en anden primærperson (faderen) der tog vare på barnet når mor var væk.

Jeg tror ikke at jeg ville kunne holde til sådan et liv-men kender nogen der ville. 

Samtidig siger jeg jo også at man skal se på hvordan barnet har det - hvis mit barn fx er meget pylret og udviser stort behov for forældrekontakt, ville jeg ikke smutte på ferie uden ham. Så måtte det enten vente, eller han måtte komme med. Som sagt er det et vurderingsspørgsmål, og dem der er bedst til at vurdere hvad der er bedst for deres familie, er personerne i den

selvom du selvfølgelig kun kan svare på dig selv, og ikke på 'alle de andres' vegne, så blev jeg alligevel rigtig rigtig glad da jeg læste dit svar!!

Det bliver ofte fremstillet meget firkantet at bare mor er glad så er alting godt, men dit svar viser at det er meget mere nuanceret end det! Der er MANGE faktorer i spil! og derfor kan der heller ikke gives entydige svar.

Anmeld

9. juni 2011

LenaJohansen

Lou87 skriver:

Åhh ja .. det jo så heller ikk så sjovt med et dele barn nej.
Men hvis han ikk ser barnet mere end end det er det da til og holde ud endnu Heldigvis.. Men han får vel mere samkvemsret senere eller hvordan ??

Ja - dagpleje tiden er bare ALDRIG sjov, min er også startet nu her, men har kun nået at være der en dag pga sygsom.
Men tror nok hun ska nyde det - det straks værre for mig..

uha, ja det må altså os bare være rigtig hårdt... Ser bestemt heller ikk frem til den dag

Ja han skal have mere samvær senere hen... Men det er svært med mere forløbig da jeg stadig ammer 4 gange i døgnet... 

Anmeld

9. juni 2011

Ben&Jerry

SELVFØLGELIG KAN MAN TILLADE SIG DET tror at man skal lukke ørerne for hvad andre mødre ville gøre, eller syntes er rigtigt. vi har alle hver vores individuelle behov som forældre, og hvis det er et behov for nogle at stresse af og nyde en uge alene bare som kærester, JA så er det ikke noget man skal dømmes på. i mine øjne er man ikke nødvendigvis en "BEDRE" mor fordi man slæber baby med... modsat kan man komme hjem med en ny forstærket energi og overskud. . .jeg vil ihvertfald godt kunne tage afsted uden mit barn og herre gud, det ville rave mig en høstblomst hvad veninderne tænker

og hvorfor pokker skal man vente med at få børn fordi man har brug for en uge uden børn?? sikke dog et dumt ultimatum -børn eller ferie??

man kan sgu være alletiders mor med eller uden børn med på ferie.. og det handler ikke om egoisme at vælge børn fra ferie..

Anmeld

9. juni 2011

Carl-Emil's mor

Ben&Jerry skriver:

SELVFØLGELIG KAN MAN TILLADE SIG DET tror at man skal lukke ørerne for hvad andre mødre ville gøre, eller syntes er rigtigt. vi har alle hver vores individuelle behov som forældre, og hvis det er et behov for nogle at stresse af og nyde en uge alene bare som kærester, JA så er det ikke noget man skal dømmes på. i mine øjne er man ikke nødvendigvis en "BEDRE" mor fordi man slæber baby med... modsat kan man komme hjem med en ny forstærket energi og overskud. . .jeg vil ihvertfald godt kunne tage afsted uden mit barn og herre gud, det ville rave mig en høstblomst hvad veninderne tænker

Det rager mig sådan set også en fis hvad veninderne tænker  tænker meget anderledes end dem på mange punkter  mener f.eks heller ikke at børnepenge skal indgå i budgetet men det er en anden sag

men syntes det var en interessant debat og det har andre åbenbart også syntes kan jeg se  men man er jo så forskellige så er da spændende at høre folks argumenter

Anmeld

9. juni 2011

Mauser.

Altså hvis barnet bliver passet af farmor eller mormor som barnet er trygt ved, så ser jeg intet problem i det (; 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.