Rejse uden baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2011

Mettemus

Det kunne jeg ikke finde på ..

Vi lytter til Lola Jensens råd med 1 år - 1 nat , 2 år - 2 nætter osv (: Og jeg ville ikke gide rejse syd på for så få dage (;

Det samme her!

For det første for barnets skyld - det kan godt være far og mor har godt af en uges ferie, men har barnet også det?

Og så fordi jeg ikke ville kunne undvære ham...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

Mumto3

Holbæktrunten skriver:

Jeg tror godt jeg kunne finde på at rejse en uge med min mand uden baby, når han er 1-2 år... 

Men det er jo svært at svare på, for det kommer an på barnet og det forhold det har til dem der skal passe. Men hvis vi vurderer at Noah kan klare det og ville synes at det var hyggeligt at få en ge hos bedsterne, så ville vi klart gøre det...

Jeg tror på at hvis forældrene er glade, er børnene det også. Og jeg tror på at man kan have brug for et pusterum fra bør og bleer engang imellem, og koble heeeelt af 

hvor går din grænse for 'når mor er glad, er barnet det også'?

Altså hvis mor er glad hvis hun går i fitness en time om ugen uden baby?

Hvis mor er glad hvis hun er sammen med veninderne et par gange om ugen uden baby,?

hvis mor er glad hvis hun har karrierejob hvor hun ofte er ude at rejse...lad os sige 10-15 overnatninger om måneden hvor mor ikke er hjemme.?

Hvor meget kan en glad mor være væk fra sit barn, hvor barnet stadig nyder godt af at mor er glad? Eller findes der overhovedet en grænse???

Der er mange der siger det der med: når mor er glad....., men jeg tænker tit om det er helt grænseløst. Det er derfor jeg spørger dig og alle jer andre derude

Anmeld

9. juni 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Jeg ville personligt aldrig tage ud at rejse uden mine børn - og da slet ikke den mindste på 11 måneder! Ikke før de når 7-8 års alderen. Synes en uge (eller mere for den sags skyld) er alt for længe for børnene at undvære forældrene! Selvfølgelig ville der være undtagelser, f.eks. hvis den ene af forældrene var hjemme...Så kunne jeg godt finde på det

Anmeld

9. juni 2011

Thalia

Her ville det være fuldstændig udelukket at manden og jeg begge rejste vælk i en uge uden vores små børn. Jeg ville ganske enkelt føle at jeg svigtede mine børn.

Vi har enkelte gange været afsted hver for sig i 1 uge, men det har været i forbindelse med arbejde, og vi er aldrig rejst begge to på samme tid.

Anmeld

9. juni 2011

MaliksMor

Nu er min dreng 13 måneder - og kunne aldrig finde på at rejse uden ham. Hvis der skete noget, så er man så langt væk -  også kan jeg sku heller ikke undværre ham så længe.

Det kan måske ske når han er noget ældre. ( 8-9-10 års alderen)

Anmeld

9. juni 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Jeg ville personligt aldrig tage ud at rejse uden mine børn - og da slet ikke den mindste på 11 måneder! Ikke før de når 7-8 års alderen. Synes en uge (eller mere for den sags skyld) er alt for længe for børnene at undvære forældrene! Selvfølgelig ville der være undtagelser, f.eks. hvis den ene af forældrene var hjemme...Så kunne jeg godt finde på det

Godt skrevet.

Min mand og jeg kunne ikke drømme om at rejse en uge sydpå (eller anden decideret ferie) uden vores søn. - Som jo ville elske ferien ligeså meget som os. Vi rejser rigtig meget og har altid gjort det, men altid med vores søn.

Jeg fylder 30 til sommer og i den forbindelse har min mand og jeg talt om at tage en weekend til Barcelona uden Sofus - det kunne jeg godt finde på, men kun en weekend, og kun uden Sofus fordi det ikke er en rejse for ham.... - Nå ja og så er Sofus 4 år nu, og vil dermed kunne forstå, at vi kommer tilbage...

Anmeld

9. juni 2011

Nynne88

Jeg har engang hørt Lola Jensen sige i Go' Morgen Danamrk:

1 år - én overnatning uden mor og far.

2 år - to overnatninger uden mor og far.

3 år - tre overnatninger unden mor og far.

- jeg tror noget i den stil, men synes man skal overveje hvert enkelt situation og se på hvilket barn man har og dets behov.

Anmeld

9. juni 2011

132319

Nu vil jeg ikke kalde et barn på 1-3 år, en baby 

Men til spørgsmålet: Jeg har ikke været sydpå uden Hjalte men han har været på ferie i en uge, hos min far og stedmor i jylland da han var 2½ og han NØD det!

Mine børn er/bliver delebørn når den lille er stor nok til det og jeg agter ikke at sidde hjemme og kukkelure hvis de er på ferie med deres far, så ja jeg kunne godt finde på at rejse sydpå uden mine børn 

Anmeld

9. juni 2011

Jonna1979

tror man skal gøre op med sig selv hvad man lyster herinde er der ligeså mange svar som der er mennesker.

igen kommer det an på er barnet 1 år eller 3 år og er det nogle barnet kommer ved fast???

Jeg tror der en grund til at så mange bliver skilt så længe man har små børn nemlig man glemmer hinanden og alt drejer sig om unger....

hvaa man skal og hvor længe må være op til en selv da der kun er en selv der kender sit barn.

tror det er vigtig man har tid uden sine børn

Anmeld

9. juni 2011

Hvem?

MorTilJanuar skriver:

Jamen der er jo snart så meget der er oppe og blive debateret herinde så kunne da godt tænke mig at kende folks holdning til en rejse syd på uden barnet  

Jeg tænker her inden for barnets første 3 leveår 

Jeg ville aldrig rejse uden mine unger, her kommer vi først udenfor  Danmark MED unger når de er hvert fald 3 år, indtil da tager vi en smutweekend til Lalandia MED unger.

Jeg kan slet slet ikke forestille mig en ferie uden mine børn, så her er det ferie med børn eller slet ingen ferie.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.