Rejse uden baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2011

maria_wlt

Maja_4000 skriver:

Det kunne jeg ikke finde på ..

Vi lytter til Lola Jensens råd med 1 år - 1 nat , 2 år - 2 nætter osv (: Og jeg ville ikke gide rejse syd på for så få dage (;

Jeg er med på denne her  

Ikke på vilkår om jeg ville rejse fra Tris eller Ene i den alder.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

Aves.

MorTilJanuar skriver:

Jamen der er jo snart så meget der er oppe og blive debateret herinde så kunne da godt tænke mig at kende folks holdning til en rejse syd på uden barnet  

Jeg tænker her inden for barnets første 3 leveår 

Hmm....tja...det ved jeg ikke helt...er barnet hjemme ved sin far eller en anden i hans sted, feks mormor og morfar som primæromsorgspersoner, så synes jeg egentlig det er fint nok og barnet lider jo ikke under det...Men altså, handler det om at forældrene tager en uge af de tre uger de har og barnet så bare er hjemme og passes og får den uge mindre med forældrene, så synes jeg ikke det er hensigtsmæssigt.

Men det er jo umuligt at svare entydigt på...hvis du eksemplificerede en situation og gav alle detaljer, så kunne jeg fint danne mig en mening.

Hvis jeg nu sagde jeg havde været væk fra mit barn en uge da han var 2 år og 10 dage han var tre år, så ville det jo ikke forklare noget som helst om hverken situationen feks i forhold til hvor min søn var imens eller baggrunden for valget...

Som udgangspunkt synes ejg alt er ok, så længe barnet ikke lider under det, svigtes eller tager skade. Og hvornår børn gør det, det er jeg sikker på forældrene selv er i stand til at vurdere.

Anmeld

9. juni 2011

Carl-Emil's mor

Eva. skriver:

Hmm....tja...det ved jeg ikke helt...er barnet hjemme ved sin far eller en anden i hans sted, feks mormor og morfar som primæromsorgspersoner, så synes jeg egentlig det er fint nok og barnet lider jo ikke under det...Men altså, handler det om at forældrene tager en uge af de tre uger de har og barnet så bare er hjemme og passes og får den uge mindre med forældrene, så synes jeg ikke det er hensigtsmæssigt.

Men det er jo umuligt at svare entydigt på...hvis du eksemplificerede en situation og gav alle detaljer, så kunne jeg fint danne mig en mening.

Hvis jeg nu sagde jeg havde været væk fra mit barn en uge da han var 2 år og 10 dage han var tre år, så ville det jo ikke forklare noget som helst om hverken situationen feks i forhold til hvor min søn var imens eller baggrunden for valget...

Som udgangspunkt synes ejg alt er ok, så længe barnet ikke lider under det, svigtes eller tager skade. Og hvornår børn gør det, det er jeg sikker på forældrene selv er i stand til at vurdere.

Der var ikke noget konkret eksempel derfor der heller ikke blev sat i en tids ramme på

Det er blot luftet tanker der gerne skulle debateres for at høre folks forskellige meninger fordi der er jo tusind muligheder for hvordan situationen ser ud

Anmeld

9. juni 2011

SussieThyssen

MorTilJanuar skriver:

Jamen der er jo snart så meget der er oppe og blive debateret herinde så kunne da godt tænke mig at kende folks holdning til en rejse syd på uden barnet  

Jeg tænker her inden for barnets første 3 leveår 

Jeg vil da sige at når barnet først er et års tid eller så, så kan man sagtens stikke en tur sydpå en uges tid...men heller ikke længere.

Kærligst
Sussie

Anmeld

9. juni 2011

Aves.

MorTilJanuar skriver:

Der var ikke noget konkret eksempel derfor der heller ikke blev sat i en tids ramme på

Det er blot luftet tanker der gerne skulle debateres for at høre folks forskellige meninger fordi der er jo tusind muligheder for hvordan situationen ser ud

Og det er netop min pointe...du kan jo ikke svare på sådan et spørgsmål....

Derfor man skal have et konkret eksempel....men jeg har været udenlandsk i en uge og 10 dage fra et barn på 2 og 3 år...

Anmeld

9. juni 2011

Amagerpigen82

Nu har jeg ikke selv børn (endnu) og så er det jo nemt at have overskuds-holdninger

Jeg rejser rigtig, rigtig meget og vil da gerne fortsætte lidt med det når jeg får børn (gerne snart). Og jeg tror da bestemt heller ikke børnene lider overlast ved at blive hjemme. Men jeg tænker bare at rejser er vigtige familieoplevelser. Så jeg vil da rigtig gerne have mine børn med på ferie uanset om vi skal til Thailand, Kroatien eller Mexico. Naturligvis får vi forældre 'mindre for pengene' iogmed det bliver dyrere og der er en begræsning på hvad man kan lave, hvor man kan tage hen, tempo og transportmidler. Men omvendt ville jeg da synes det er vigtigt børnene tidligt bliver inkluderet i de oplevelser, da de er med til at definere mig som person og os som familie.

Men jeg kunne nok fint finde på at tage en forlænget weekend et sted hen uanset om det var i Danmark eller Spanien, hvis barnet blev passet og var tryg.

Anmeld

9. juni 2011

MariaJ

Jeg kan ikke forestille mig at vi ville gøre det. For mig er ferie familietid, så det virker helt forkert for mig at tage på ferie uden mit barn. Men jeg er jo forholdsvis ny i faget, og har kun en, så lad os nu se om jeg mener det samme om fem eller ti år.

Anmeld

9. juni 2011

Mettefpigen

Tror man selv ved hvad man ville gøre når man står i situationen... Man kan sagtens sige det ene nu, men det er ikk sikkert man har det på samme måde når man når dertil.... Men det er helt sikkert forskelligt fra familie til familie...

Anmeld

9. juni 2011

Siljes Mor

Maja_4000 skriver:

Det kunne jeg ikke finde på ..

Vi lytter til Lola Jensens råd med 1 år - 1 nat , 2 år - 2 nætter osv (: Og jeg ville ikke gide rejse syd på for så få dage (;

gør jeg også...

Anmeld

10. juni 2011

Lou87

LenaJohansen skriver:

uha, ja det må altså os bare være rigtig hårdt... Ser bestemt heller ikk frem til den dag

Ja han skal have mere samvær senere hen... Men det er svært med mere forløbig da jeg stadig ammer 4 gange i døgnet... 

Ja "nemt" er det ihvertfald ikke

Og nej det ikk så nemt, med mindre du ku malke ud til ham ???
Mere det jeg tænker om ikk det var bedst han så ham noget mere nu/ og allerede fra start ?? men han er måske fint nok med det ??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.