Rejse uden baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.333 visninger
78 svar
0 synes godt om
9. juni 2011

Carl-Emil's mor

Jamen der er jo snart så meget der er oppe og blive debateret herinde så kunne da godt tænke mig at kende folks holdning til en rejse syd på uden barnet  

Jeg tænker her inden for barnets første 3 leveår 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

Trollebaby

MorTilJanuar skriver:

Jamen der er jo snart så meget der er oppe og blive debateret herinde så kunne da godt tænke mig at kende folks holdning til en rejse syd på uden barnet  

Altså, alt efter hvor længe man skal være væk og hvem der skal passe barnet i mens synes jeg ikke der er noget problem i det.

Hvis vi havde råd, så tror jeg da godt vi kunne finde på at smutte 7-10 dage på ferie uden den bette (hun er ca. 1&frac12.

Anmeld

9. juni 2011

Maja_4000

Det kunne jeg ikke finde på ..

Vi lytter til Lola Jensens råd med 1 år - 1 nat , 2 år - 2 nætter osv (: Og jeg ville ikke gide rejse syd på for så få dage (;

Anmeld

9. juni 2011

Carl-Emil's mor

solhau skriver:

Altså, alt efter hvor længe man skal være væk og hvem der skal passe barnet i mens synes jeg ikke der er noget problem i det.

Hvis vi havde råd, så tror jeg da godt vi kunne finde på at smutte 7-10 dage på ferie uden den bette (hun er ca. 1&frac12.

Det er nemlig også lidt mine tanker  altså at man godt kan tillade sig det? men diskuterede det med en veninde der syntes det var det mest egoistiske man kunne gøre, og jeg sad bare sådan lidt hvorfor?  Det må da være det optimale hvis økonomien er til det at mor og far har en uge alene sammen sydpå også kommer hjem og smutter i f.eks sommerhuset i sverige med baby? 

Anmeld

9. juni 2011

Nemesis

hmm nu ern en 1-2 eller 3 årig i mine øjne ikke en baby, men en uges ferie ville jeg personligt ikke.

JEg kan godt tage afsted en weekendtur med nogle overnatninger men så er det også det.

I år hvor vores den mindste var 16 mdr kom hun med, på tur men næste år hvor hun er over 2 år der får hun lov til at blive hjemme.

Men børn er også forskellige..min de to mindste har begge haft et behov for at være nær og jonas var langt over 2 år førend han var glad for at blive passet af andre.

Så personligt ville jeg ikke i en uge, men at andre gør det ser jeg ikke et problem i.

Sisse

Anmeld

9. juni 2011

merethe

Profilbillede for merethe
Maja_4000 skriver:

Det kunne jeg ikke finde på ..

Vi lytter til Lola Jensens råd med 1 år - 1 nat , 2 år - 2 nætter osv (: Og jeg ville ikke gide rejse syd på for så få dage (;

Sådan har jeg det også

Anmeld

9. juni 2011

Trollebaby

MorTilJanuar skriver:

Det er nemlig også lidt mine tanker  altså at man godt kan tillade sig det? men diskuterede det med en veninde der syntes det var det mest egoistiske man kunne gøre, og jeg sad bare sådan lidt hvorfor?  Det må da være det optimale hvis økonomien er til det at mor og far har en uge alene sammen sydpå også kommer hjem og smutter i f.eks sommerhuset i sverige med baby? 

Jeg synes ikke det er noget problem overhovedet, parforholdet har da kun godt af at blive plejet, og hvis barnet bliver passet af nogen det kender godt og et sted hvor det føler sig trygt synes jeg slet ikke det gør noget at tage afsted en uges tid

Anmeld

9. juni 2011

tinasmor

MorTilJanuar skriver:

Min egen personlige holdning er at hvis f.eks mor og far er skilt og det f.eks er fars uge, så synes jeg da det er fint at mor tager med en veninde afsted den uge.

Er man sammen, ja så kunne jeg altså ikke finde på at rejse en uge sammen med min mand uden min datter. Vi er en familie og jeg ønsker at være sammen alle sammen. Hvis vi får brug for lidt alene tid har vi en gang haft hende passet hos bedsteforældrene en nat hvor vi så var på et lækkert hotel og fik to gode dage der samt en overnantning.

For mig vil det være relevant hvis barnet var meget større og f.eks farmor og farfar inviterede hende en uge et eller andet sted, så kunne mor og far f.eks tage 3- 4 dage til London eller Paris eller lign.

Hvad andre gør kan jeg aldrig have ondt i r**** af,  men det vil ikke være noget som er relevant for vores familie.

Anmeld

9. juni 2011

Holbæktrunten

Jeg tror godt jeg kunne finde på at rejse en uge med min mand uden baby, når han er 1-2 år... 

Men det er jo svært at svare på, for det kommer an på barnet og det forhold det har til dem der skal passe. Men hvis vi vurderer at Noah kan klare det og ville synes at det var hyggeligt at få en ge hos bedsterne, så ville vi klart gøre det...

Jeg tror på at hvis forældrene er glade, er børnene det også. Og jeg tror på at man kan have brug for et pusterum fra bør og bleer engang imellem, og koble heeeelt af 

Anmeld

9. juni 2011

Mumto3

Jeg kunne ikke undvære mine skønne dejlige fantastiske børn i en HEL UGE!!!

Jeg nyder det hvert sekund jeg har alene uden børn!!! -men en hel uge. NEJ TAK!

Om man skal rejse fra så små børn eller ej, synes jeg også meget afhængere af om der er søskende eller ej. For det er meget nemmere at blive forladt af mor og far hvis der er en søskende man kan støtte sig til (altså hvis de er vant til at være sammen, der er jo også nogle der konsekvent altid skiller deres børn ad og så giver det ikke så meget tryghed)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.