Stjernestøv skriver:
Lige et svar til alle jer der skriver om mobning 
Jeg synes ikke man skal tænke på om barnet har en fare for at blive mobbet pga. navnet. Så giver man et eller amdet sted plads til mobning. Jeg kunne da aldrig finde på, at vælge et sæt tøj fra, bare fordi folk måske synes det er specielt, og at folk kunne finde på at drille med det! Man skal gøre hvad man har lyst til, og ikke tænke så meget på, hvordan andre folk vil reagere. 
Cirkel er et sødt navn, tosset og fjollet, og noget jeg aldrig kunne kalde mit eget barn, men som jeg sagtens kunne se som navn.
Men jeg er ikke enig i det du skriver der, at man som forældre tager højde for muligheden for mobning, er ikke det samme som at lade der være rum til mobning. Tværtimod mener jeg, at hvis man er opmærksom på at mobning kan finde sted (ja, også imod ens egen lille skønne guldklump), så åbner man op for at kunne være opmærksom på hvis det skulle ske. Selvfølgelig skal man ikke være i en konstant forsvarsposition, men hvis man ved, at mobning kan ramme alle, så er det også lettere at acceptere (og derved få øje på) mobningen imod ens eget barn OG gøre noget ved det. Når jeg bruger ordet 'acceptere', så er det absolut ikke i stil med at acceptere at ens barn bliver mobbet, men at acceptere, at ens barn kan komme til at befinde sig i en situation hvor det bliver udsat for mobning. Accepten kan også betyde at barnet vil kunne betro sig nemmere til en, fordi det ikke skal leve op til en forventning om at "Vores lille guldklump bliver IKKE mobbet" - og derved forventningen om at være perfekt.
For alle som har prøvet at blive mobbet ved at det er forbundet med skamfølelse. Der er altid mange følelser i spil, men der vil også være en smule skam. "Hvorfor er det nu at man bliver mobbet, jo man er jo ikke god nok til de andre."
Hvis ens egne forældre ikke engang lader rum til at man kan komme i den ubehagelige situation at blive mobbet, hvem kan man så fortælle det til? Barnet vil jo ikke ødelægge forældres illusion om at det er vellidt og populært blandt de andre eller som minimum bare indgår i fællesskabet på lige fod med de andre.
Så jo. Når forældre har fokus på risikoen for mobning og forsøger at undgå at lave deres børn til lette mobbeofre, så er det faktisk rigtig godt. Man lærer jo også sit barn at se sig for, før det går over vejen, fordi veje har det med at blive brugt af biler - og biler er pænt ubehagelige at blive kværnet ned af. At lukke øjnene for kendsgerningerne er derimod fantastisk uansvarligt.
Dermed ikke sagt at Cirkel vil være det samme som en indgang til mobning! Det handler jo ikke om navnet men om barnet og de andre som omgiver barnet. Hvis alle fortæller Cirkel, at hun har et suspekt navn og er ekstra udsat, så bliver Cirkel et suspekt og ekstra udsat barn. Hvis folk derimod fortæller og VISER Cirkel at hun har verdens sejeste, fedeste og flotteste navn, og forøvrigt selv er verdens sejeste, fedeste og flotteste lille pige, så bliver Cirkel også verdens sejeste, fedeste og flotteste pige. Så ting/navne/børn er hvad man gør dem til.
Men sørg for hulen for at lære jeres børn om mobning. Den eneste måde at undgå mobning på er at kende til det og kunne stoppe det, både som offer, mobber og medløber.