Afstemning om navnet "Cirkel"..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2011

Isabella_mor

jeg kan godt lide det  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2011

L.J.L

Nej, det synes jeg ikke om. Tænk engang hvis hun bliver overvægtig når hun vokser op, og så hedder hun "Cirkel" !

Anmeld

5. juni 2011

Stjernestoev

isabellamor skriver:

jeg kan godt lide det  

Jubiiiiii

Anmeld

5. juni 2011

Stjernestoev

Lauritz skriver:

Nej, det synes jeg ikke om. Tænk engang hvis hun bliver overvægtig når hun vokser op, og så hedder hun "Cirkel" !

Må ærlig indrømme at jeg grinte lidt der

Anmeld

5. juni 2011

BellaT

Det er både flot og sødt. Og ikke mere skørt end Bjørn, Lærke, Lilje, Rose, Silke, Pil, Storm, Rune, Sten osv. Folk skal bare vænne sig til det. Ligesom de nævnte navne. Dem er der jo ikke rigtig nogen der synes er skøre..

Anmeld

5. juni 2011

L.J.L

Stjernestøv skriver:

Må ærlig indrømme at jeg grinte lidt der

Det var ikke for at gøre grin med navnet, men det var bare det første jeg tænkte.

Anmeld

5. juni 2011

Ciss

For mig går der en grænse. En del dyr/naturfænomener har fra gammelt af været brugt som navn (som Bjørn, Sten, Ravn) Nogen lignende er vel af nyere dato (som Sol og Sne). Men når vi bevæger os væk fra naturrelaterede navn så synes jeg det bliver lidt for konkret og jeg synes navnet mister sin mere poetiske dimention.

F eks ville jeg aldrig kalde min søn Stol eller Firkant eller Bræt.

Cirkel er muligvis i en gråzone fordi cirklen traditionelt har stærke symbolske betydninger, men min første association er til matematik, så jeg tror, det er lidt for specielt for mig....

Anmeld

5. juni 2011

henh01

jeg synes det er smukt. ville ikke kalde mine børn det selv., men ville synes det var smukt hvis andre kaldte det

Anmeld

5. juni 2011

Sara.

JEg synes at det er et rigtig sødt navn og tror man afhængig af hvem man er, så får man forskellige associationer, gode og mindre gode... og mon ikk man får det med rigtig mange navne.

Anmeld

5. juni 2011

minimig

Ciss skriver:

For mig går der en grænse. En del dyr/naturfænomener har fra gammelt af været brugt som navn (som Bjørn, Sten, Ravn) Nogen lignende er vel af nyere dato (som Sol og Sne). Men når vi bevæger os væk fra naturrelaterede navn så synes jeg det bliver lidt for konkret og jeg synes navnet mister sin mere poetiske dimention.

F eks ville jeg aldrig kalde min søn Stol eller Firkant eller Bræt.

Cirkel er muligvis i en gråzone fordi cirklen traditionelt har stærke symbolske betydninger, men min første association er til matematik, så jeg tror, det er lidt for specielt for mig....

Jeg ville bare lige sige at jeg var fuldstændig enig og tænkte det samme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.