Jer der er/skal på "kur"/kostomlægning/livstilsændring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2011

Aves.

Sofia24 skriver:

man havde vel håbet man var en af de heldige der tabte sig 1 2 3 - men NEJ...

Jeg tog på under amning..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2011

JustAnotherName

Eva. skriver:

Jeg spiste og spiser al kost...jeg spiste bare intet af det unødvendige som jo er is, kager, chips, slik osv...så almindelig varireret kost. Jeg gik efter devisen, at det jeg spiser nu skal jeg kunne holde ud resten af livet, eller ender jeg som en af de 95% der tager det hele på igen. Og jeg har holdt det i nu 8 år. Så jeg lavede bare alle retter så sunde som det lod sig gøre og spiste mest af det sunde og mindst af det ikke så sunde når jeg lavede mad.

Vælg det sundeste og mest fedtfattige alternativ af al slags mad.

og tak...jeg er også glad for det...var lidt stor i det..

Jeg ser nogenlunde sådan ud idag.

Mit problem kom nok lidt af "ligegyldighed"....
Jeg har altid været meget spinkel af bygning, og aldrig været én der tog på, selvom jeg spiste usundt. Jeg var tynd og så godt ud.
Så blev jeg gravid......og 11 måneder efter fødslen, gravid igen.
Og så har jeg bare givet fuld los på den søde tand   Så nu er jeg TYK!

Det lyder så nemt. Så der burde INGEN undskyldninger være for ikke at kunne gennemføre det. HVOR DER ER VILJE ER DER VEJ!
Jeg skal bare tænke sundere - skrotte alt det usunde. OG så er det bonus hvis det i sig selv kan give en hel del uden motion også, for det er virkelig meget at skulle ændre, hvis man både skal gøre mere, tænke mere og spise mindre/bedre.

Tak for dit input til mig 

Anmeld

5. juni 2011

Shibby

Eva, kan du beskrive dine portioner? Jeg kan nemlig stadig ikk finde ud af hvad en alm portion er og tror det er der alt går i stykker for mig!

Anmeld

5. juni 2011

Mor til prinsessen :-)

Sofia24 skriver:

ja jeg har fået et par gode ideer...

Jeg skal have kigget lidt mere på den anbefalede bog i hvert fald...

Måske skal jeg på madlog igen...

og så skal jeg vist have indført hyppige, men sunde mellemmåltider... ellers går jeg sukkerkold og gør jeg først det, ryger jeg i den nærmeste butik og køber noget usundt!

og så skal jeg "følges/hjælpes ad" sammen med R&N  du vil måske også være med os??

ja jeg gør det samme.... jeg spiser ikke nok mad i det hele taget... også går jeg hen og bliver dårlig   også kan resten af dagen gå med jeg stadig er skidt..... Jeg har svært ved at finde morgenmad og frokost og mellemmåltiderne.... ved godt hvad jeg skal spise, synes bare ikke jeg bliver mæt af det...........

Ja det vil jeg da gerne :-) Kunne da være motiverende!
madlog... hmm... det er der godt nok mange der snakker om... måske jeg skulle se hvad det er for noget.....

Anmeld

8. juni 2011

Snuffler25

Eva. skriver:

Hvis man er stædig og vedholdende så kan man sagtens...men det kræver at man er på hele tiden og ikke synder....det var endda uden motion..

Wow uden motion?? Hvordan gjorde du? Vil rigtig gerne tabe mig men har svært ved at finde tiden til det. Har langt til arbejde = en del transport tid og så er min mand selvstændig = ikk særlig fleksibel mht være med Nicolaj mens mor træner. Han er alene i butik til 17 og arbejder også lørdag.Lyder måske som dårlig undskyldning, men har virkelig tænkt over det :/Så hvordan? Var det udelukkende kost omlægning, nul slik kager? Var du på noget vejning af mad og alt det?Virkelig flot !! Vil så gerne gøre dig kunsten efter!!

Anmeld

8. juni 2011

Aves.

Snuffler25 skriver:

Wow uden motion?? Hvordan gjorde du? Vil rigtig gerne tabe mig men har svært ved at finde tiden til det. Har langt til arbejde = en del transport tid og så er min mand selvstændig = ikk særlig fleksibel mht være med Nicolaj mens mor træner. Han er alene i butik til 17 og arbejder også lørdag.Lyder måske som dårlig undskyldning, men har virkelig tænkt over det :/Så hvordan? Var det udelukkende kost omlægning, nul slik kager? Var du på noget vejning af mad og alt det?Virkelig flot !! Vil så gerne gøre dig kunsten efter!!

Jeps..sund kost og INTET usundt og uødvendigt.. og husk at få din søvn, det er så vigtigt i forhold til vægttab...her er lige lidt inspiration...

https://www.baby.dk/debat/114031pi2/ordet-er-frit/hvad-er-din-mening-om--.aspx

Anmeld

8. juni 2011

Sofia24

Eva. skriver:

Jeps..sund kost og INTET usundt og uødvendigt.. og husk at få din søvn, det er så vigtigt i forhold til vægttab...her er lige lidt inspiration...

https://www.baby.dk/debat/114031pi2/ordet-er-frit/hvad-er-din-mening-om--.aspx

Hej Eva!
Shibby har spurgt dig om noget længere oppe på denne side - uden at citere dig, så du har sikkert ikke set det

Anmeld

8. juni 2011

Aves.

Shibby skriver:

Eva, kan du beskrive dine portioner? Jeg kan nemlig stadig ikk finde ud af hvad en alm portion er og tror det er der alt går i stykker for mig!

Åhh, det kan jeg ikke..jeg forsøgte mig lidt frem...men normalt et rundom rugbrød og så en masse grønt...et stykke kød og en masse grønt og så spiste jeg aldrig efter aftensmaden...der børstede jeg tænder og så slut for den dag..

Anmeld

8. juni 2011

JustAnotherName

Åhh, det kan jeg ikke..jeg forsøgte mig lidt frem...men normalt et rundom rugbrød og så en masse grønt...et stykke kød og en masse grønt og så spiste jeg aldrig efter aftensmaden...der børstede jeg tænder og så slut for den dag..

Aaaaarhhhhhh, det kan da nemt være DÈT, der er kode-knækkeren  

Anmeld

8. juni 2011

Sofia24

JustAnotherName skriver:

Aaaaarhhhhhh, det kan da nemt være DÈT, der er kode-knækkeren  

ku være man sku prøve det
Men blir sku altid så lækkersulten om aftenen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.