Jer der er/skal på "kur"/kostomlægning/livstilsændring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.404 visninger
67 svar
0 synes godt om
4. juni 2011

Sofia24

Ja kært barn har mange navne...

Kort om min situation: Jeg har i mange år vejet ca 78-79 kg (er en høj robust pige), formåede at tabe mig ned til 74-75 kg for snart 3 år siden og det var SÅ FEDT!!

Jeg tog et par kg på over lang tid (det gjorde ikke det store), vi blev gravide (vi mistede i 13. uge) men efter det vejede jeg 81 kg og kom aldrig af med det igen og vi ville jo forsøge at blive gravide igen så hurtigt som muligt såååå.... Det blev vi 2 mdr efter og under den graviditet tog jeg 22 kg på

I dag - 10 mdr efter fødslen af Silas - vejer jeg 84-85 kg!!

Den sidste uge har jeg bare følt mig rigtig led og tyk - så jeg er ved at skrabe ALT den motivation sammen jeg kan for NU SKAL DET ALTSÅ BARE VÆRE... og i dag hvor det har været SÅ varmt at jeg næsten ingen tøj har haft på, har jeg haft det så træls med mine deller og tøj jeg ikke længere kan passe  øv altså...

Og hvad vil jeg så med det her indlæg??

Jeg vil gerne spørge Jer søde damer hvad I gør/har gjort/vil gøre for at smide de overflødige kilo - altså hvad virker for Jer?

Og er der evt en/nogle som også vil i gang nu og vil hjælpe mig/følges?

Kram Sofia

Ps. Har været til motionsløb i dag og løb 5 km på 27.14 min

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2011

Sitrani

Først... Godt klaret at du trods alt har tabt noget at "baby-vægten"

Det ENESTE der virker er sund kost og motion!!! Desværre.. og det er hårdt og varer lang tid, men man må bare kæmpe hvis man virkelig gerne vil tabe sig.. Der findes ingen lynkure der holder og ingen medikamenter man kan ta' for at gøre det hele lettere!

Jeg har selv vejet 78 kg (Jeg er 168 cm høj) længe og er nu, efter jeg blev gravid, og er i starten af uge 37, oppe på 94 kg, så jeg har også helt sikkert noget at kæmpe med når jeg har født, men det ´har jeg også tænkt mig!

Held og lykke med det!!!  Kæmp for det - der er så mange goder ved at tabe sig! Ikke kun fysisk, men du får også meget mere energi og overskud.... Og når vægten står stille, så bare tænk på, at du trods alt stadig gør noget godt for din krop!

Anmeld

4. juni 2011

Sofia24

STN skriver:

Først... Godt klaret at du trods alt har tabt noget at "baby-vægten"

Det ENESTE der virker er sund kost og motion!!! Desværre.. og det er hårdt og varer lang tid, men man må bare kæmpe hvis man virkelig gerne vil tabe sig.. Der findes ingen lynkure der holder og ingen medikamenter man kan ta' for at gøre det hele lettere!

Jeg har selv vejet 78 kg (Jeg er 168 cm høj) længe og er nu, efter jeg blev gravid, og er i starten af uge 37, oppe på 94 kg, så jeg har også helt sikkert noget at kæmpe med når jeg har født, men det ´har jeg også tænkt mig!

Held og lykke med det!!!  Kæmp for det - der er så mange goder ved at tabe sig! Ikke kun fysisk, men du får også meget mere energi og overskud.... Og når vægten står stille, så bare tænk på, at du trods alt stadig gør noget godt for din krop!

Tak for svar...

Ja det er helt sikkert den eneste vej der findes - den med sund kost og motion... Men jeg tænkte mere på hvad der duer/har virket for Jer: Er det Nupo? Slankedoktor? Madlog? eller noget helt fjerde??

Det gik lynenes hurtigt for mig med at tabe mig ned til ca 85 kg, men vægten er stået stille siden  Så gav jeg amningen skylden, men det er vi også stoppet med nu...

Jeg må bare op på hesten...

Nøjs hvor spændende, så er der baby til Jer lige rundt om hjørnet  tænker at du virkelig må ha lidt i den varme vi har haft i dag...?  

Anmeld

5. juni 2011

eElak

Halløjsa... 

Som alle ved er kosten og motionen vejen frem... Kosten har mest at sige i forhold til vægten.. ;-)

Men synes du har et rigtigt godt udgangspunkt i din motion - 5 km på 27 min? FLOT!

Jeg er selv ved at tabe mig, og har en del længere til mål end dig... Men jeg bruger madlog, hvor jeg kan holde styr på hvor mange kalorier jeg spiser på en dag... Jeg synes det er et super værktøj, og har indtil videre smidt 8 kg siden 4. maj. :-)

Hvornår stoppede du med at amme? 

Men min metode er som sagt madlog, og så er jeg lige startet i fitnessworld hvor jeg vil deltage på så mange hold som muligt, som min tid tillader.. Står snart uden job, så gæt hvad jeg skal lave i dagtimerne imens knægten er i dagpleje.. ;-)

Derudover så bruger jeg Nupo som morgenmad, og for tiden bruger jeg også "forbrændingssuppen". Det er dog ikke alle dage, men flere gange om ugen, hvor den erstatter et måltid... :-)

Anmeld

5. juni 2011

Sofia24

KaLee skriver:

Halløjsa... 

Som alle ved er kosten og motionen vejen frem... Kosten har mest at sige i forhold til vægten.. ;-)

Men synes du har et rigtigt godt udgangspunkt i din motion - 5 km på 27 min? FLOT!

Jeg er selv ved at tabe mig, og har en del længere til mål end dig... Men jeg bruger madlog, hvor jeg kan holde styr på hvor mange kalorier jeg spiser på en dag... Jeg synes det er et super værktøj, og har indtil videre smidt 8 kg siden 4. maj. :-)

Men min metode er som sagt madlog, og så er jeg lige startet i fitnessworld hvor jeg vil deltage på så mange hold som muligt, som min tid tillader.. Står snart uden job, så gæt hvad jeg skal lave i dagtimerne imens knægten er i dagpleje.. ;-)

Derudover så bruger jeg Nupo som morgenmad, og for tiden bruger jeg også "forbrændingssuppen". Det er dog ikke alle dage, men flere gange om ugen, hvor den erstatter et måltid... :-)

8 kg på en måned er dælme flot gået...!

Jeg har også prøvet madlog - dog uden de store resultater, men gir dig ret i at det er et godt redskab!

Mit største problem er nok, at jeg er slem til at sige "nu har du løbet 5 km på en god tid i dag - så må du også godt få en (eller 2) lækkerbiskner)... Jeg skal VIRKELIG tage mig sammen...

Ville gerne starte i motionscenter lige som du gør og deltage på alle mulige hold, men der ligger ikke lige sådan et stort center i nærheden og min erfaring siger mig, at skal jeg ud og starte bilen for at komme derop, kommer jeg bare ikke afsted (i hvert fald ikke tit nok!)

Hvor meget skal du tabe endnu, inden du er i mål?

Anmeld

5. juni 2011

Sofia24

KaLee skriver:

Halløjsa... 

Hov ang dit amme-spørgsmål...

Vi trappede ned fra han var 7 mdr dvs for 3 mdr siden og vi holdt helt op for 1 mdr siden (han gad ikke mere)

Har det noget at sige tror du?

Anmeld

5. juni 2011

millesofie

Sofia24 skriver:

Ja kært barn har mange navne...

Kort om min situation: Jeg har i mange år vejet ca 78-79 kg (er en høj robust pige), formåede at tabe mig ned til 74-75 kg for snart 3 år siden og det var SÅ FEDT!!

Jeg tog et par kg på over lang tid (det gjorde ikke det store), vi blev gravide (vi mistede i 13. uge) men efter det vejede jeg 81 kg og kom aldrig af med det igen og vi ville jo forsøge at blive gravide igen så hurtigt som muligt såååå.... Det blev vi 2 mdr efter og under den graviditet tog jeg 22 kg på

I dag - 10 mdr efter fødslen af Silas - vejer jeg 84-85 kg!!

Den sidste uge har jeg bare følt mig rigtig led og tyk - så jeg er ved at skrabe ALT den motivation sammen jeg kan for NU SKAL DET ALTSÅ BARE VÆRE... og i dag hvor det har været SÅ varmt at jeg næsten ingen tøj har haft på, har jeg haft det så træls med mine deller og tøj jeg ikke længere kan passe  øv altså...

Og hvad vil jeg så med det her indlæg??

Jeg vil gerne spørge Jer søde damer hvad I gør/har gjort/vil gøre for at smide de overflødige kilo - altså hvad virker for Jer?

Og er der evt en/nogle som også vil i gang nu og vil hjælpe mig/følges?

Kram Sofia

Ps. Har været til motionsløb i dag og løb 5 km på 27.14 min

prøv den her bog den koster mellen 50-100 kr i boghandlen og den virker

forfatter : allan carr

titel : endelig slank

den gør noget så man tænker i andre/nye baner

prøv det, det er en lille bog

Anmeld

5. juni 2011

eElak

Sofia24 skriver:

8 kg på en måned er dælme flot gået...!

Jeg har også prøvet madlog - dog uden de store resultater, men gir dig ret i at det er et godt redskab!

Mit største problem er nok, at jeg er slem til at sige "nu har du løbet 5 km på en god tid i dag - så må du også godt få en (eller 2) lækkerbiskner)... Jeg skal VIRKELIG tage mig sammen...

Ville gerne starte i motionscenter lige som du gør og deltage på alle mulige hold, men der ligger ikke lige sådan et stort center i nærheden og min erfaring siger mig, at skal jeg ud og starte bilen for at komme derop, kommer jeg bare ikke afsted (i hvert fald ikke tit nok!)

Hvor meget skal du tabe endnu, inden du er i mål?

Altså det aller vigtigste i et vægttab er virkelig at man har motivationen og viljestyrken med sig... ellers nytter det intet... 

Jeg kalder den følelse for UMPF... ;-) Den er helt unik... :-)

Jamen jeg har langt endnu... Jeg skal smide ca 30 kg endnu, så du kan godt regne ud at jeg er tæt på elefantstørrelse i forhold til dig ;-)

HVis du er interesseret - kan du følge min nystartede blog, hvor jeg skriver lidt af hvert om processen.. den er meget ny... :-)

http://tabertrunten.blogspot.com/ 

Anmeld

5. juni 2011

eElak

Sofia24 skriver:

Hov ang dit amme-spørgsmål...

Vi trappede ned fra han var 7 mdr dvs for 3 mdr siden og vi holdt helt op for 1 mdr siden (han gad ikke mere)

Har det noget at sige tror du?

Så lige dette bagefter... 

HVis du spiser lige så meget som du ammede (da du havde et naturligt behov for mere føde), så hænger det sammen - uden tvivl... 

Anmeld

5. juni 2011

Sofia24

Fisenberg skriver:

prøv den her bog den koster mellen 50-100 kr i boghandlen og den virker

forfatter : allan carr

titel : endelig slank

den gør noget så man tænker i andre/nye baner

prøv det, det er en lille bog

tak for tip  det vil jeg lige undersøge...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.