Hvor tit er jeres børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2008

lonemus

Jeg blander mig lige. Jeg er enig med Eva, alle børn har brug for både en mor og far i deres liv. Jeg mener ikke barnet vil komme til at mangle kærlighed, men den vil mangle en faderfigur - noget en mor aldrig vil kunne give dem.

Min mand er vokset op uden sin far - han ville ikke kendes ved ham, så han har aldrig set ham og ved intet om ham.
MIn mand har haft e hård barndom, med en mor der ikke har givet ham nok omsorg. Han har aldrig fået et mandligt modspil og det føler han den dag i dag, at han har manglet - ingen at tale om mandlige ting om osv.

Så jeg mener helt sikkert, som Eva - jeg har set hvad det kan gøre, men ikke at det nødvendigvis sker sådan for alle. Det har intet at gøre med, at enlige mødre uden kontakt til fædrene ikke gør deres pligt som mor godt nok, men en faderfigur mener jeg ikke de kan opfylde.

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2008

Honningblomst

eliasogmor skriver:

jo det er han..men er det ikke bedre at han blir væk ,når han ikke gider ham???? for alt andet ville da være synd

Det er jo ikke det jeg siger, kommenterer eller henholder mig til...jeg forholder mig kun til det faktum at dit barn er blevet valgt fra af sin far og det synes jeg er synd, lige meget hvor god en mor du så er.

Anmeld

22. november 2008

Honningblomst

lonemus skriver:

Jeg blander mig lige. Jeg er enig med Eva, alle børn har brug for både en mor og far i deres liv. Jeg mener ikke barnet vil komme til at mangle kærlighed, men den vil mangle en faderfigur - noget en mor aldrig vil kunne give dem.

Min mand er vokset op uden sin far - han ville ikke kendes ved ham, så han har aldrig set ham og ved intet om ham.
MIn mand har haft e hård barndom, med en mor der ikke har givet ham nok omsorg. Han har aldrig fået et mandligt modspil og det føler han den dag i dag, at han har manglet - ingen at tale om mandlige ting om osv.

Så jeg mener helt sikkert, som Eva - jeg har set hvad det kan gøre, men ikke at det nødvendigvis sker sådan for alle. Det har intet at gøre med, at enlige mødre uden kontakt til fædrene ikke gør deres pligt som mor godt nok, men en faderfigur mener jeg ikke de kan opfylde.

Lone

Enig....og har desværre selv oplevelser at trække på...
Håber det går godt hos jer...
Stort kram..

Anmeld

22. november 2008

eliasogmor

Christinahr skriver:

Nej hvor ville jer gerne høre til i denne gruppe lige nu og kan ikke lade vær at kommentere... Jeg undskylder mange gange for min indblaning

Men Eva har da helt ret. Når barnet bliver større vil det da blive ked af at vide den ene forældre har valgt banret fra. Det er da at svigte sit barn. Lige meget hvor meget kærlighed moderen og andre giver barnet vil det føle sig svigtet.

helt okay..men er altså ikke enig i det hele..jo det er synd for barnet, når der blir ældre,men det kommer jo helt an på hvordan man forklarer for sit barn, hvorfor far eller mor ikke har været der..og hvis der kommer en pap forældre ind billedet så ser jeg egentlig ikke noget problem....men jeg kan kun blive klogere nar elias kommer og spørger mig om det....

Anmeld

22. november 2008

A.

Eva skriver:

Men er det optimale da ikke for et barn at have begge forældre og er en far der vælger sit barn fra ikke vanvittig egoistisk og tarvelig over for sit afkom???

nå det bliver lang diskussion kan jeg sedet er ikke altid vanvittig egoisisk for nogen gang er det bedre hvis far eller mor er væk..

Anmeld

22. november 2008

eliasogmor

lonemus skriver:

Lone

nej er helt enig i at en mor ikke kan spille far..men fordi man bor kun med sin mor, behøver man jo ikke mangle en faderrolle....

Anmeld

22. november 2008

Christinahr

eliasogmor skriver:

helt okay..men er altså ikke enig i det hele..jo det er synd for barnet, når der blir ældre,men det kommer jo helt an på hvordan man forklarer for sit barn, hvorfor far eller mor ikke har været der..og hvis der kommer en pap forældre ind billedet så ser jeg egentlig ikke noget problem....men jeg kan kun blive klogere nar elias kommer og spørger mig om det....

Selvfølgelig vil en papfar kunne give barnet noget af den faderfigur banret behøver, men barnet vil stadig leve med at dens biologiske far har valgt barnet fra og derved er man svigtet, det kan man vel ikke forklare på andre måder.

Det kan jo tænkes at barnets far på et tidspunkt bliver voksen og vil være en del af barnets liv

Anmeld

22. november 2008

Honningblomst

eliasogmor skriver:

Ja, du vil nok se anderledes på det en dag...og lige meget hvor meget du forklarer, så kan du ikke tale dig ud af det svigt og den mangel din søn vil opleve...desværre. Det er synd, for barnet...og det må du leve med og værev vidende til...

Anmeld

22. november 2008

Honningblomst

eliasogmor skriver:

nej er helt enig i at en mor ikke kan spille far..men fordi man bor kun med sin mor, behøver man jo ikke mangle en faderrolle....

Barnet mangler jo SIN faderfigur...

Anmeld

22. november 2008

lonemus

Eva skriver:

Enig....og har desværre selv oplevelser at trække på...
Håber det går godt hos jer...
Stort kram..

MIn mand føler der i dag som et stort svigt...han ved faktisk ikke, hvad der skete den gang og han aner ikke hvorfor hans far ikke vile vide af ham. Han aner intet om sin far, hvilket han syntes er meget frustrerende nu her, hvor vi selv har fået børn - han kan jo ikke nogle gener fra sin egen far, eftersom han ikke ved noget om dem. Så jo, det følger ham hele livet. Så jeg syntes absolut også det er synd for børnene, uanset hvad.

Åh Eva, vi måtte på skadestuen igen i eftermiddags, dvs vi kom på børneafdelingen...hun havde fået høj feber, men de mente det var pga. hun var ved at blive rask. Dog var der lidt på ørerne, så vi skulle holde øje med, om det udviklede sig.......åh, bare det snart kunne gå væk, så jeg kunne få min raske datter igen - det er bare så hårdt

Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.