Hvor tit er jeres børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2008

Honningblomst

eliasogmor skriver:

tror bar jeg hopper fra nu..for sys bestemt ikke det vil gavne mig at skrive mere på denne tråd...

Må jeg spørge dig hvorfor du reagerer så kraftigt....lad være med at tage det som negativt, men hvilke tanker og oplevelser har du når jeg skriver som jeg gør??der er jo vitterlig intet angreb eller nagativt i det...på mig virker det som om du har svært ved at acceptere og ikke vil indse at det har en negativ indvirkning at din søns far ikke gider ham...tænker lidt om du virkelig ikke har været bevidst om det før??
STORT kram..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2008

eliasogmor

Eva skriver:

Må jeg spørge dig hvorfor du reagerer så kraftigt....lad være med at tage det som negativt, men hvilke tanker og oplevelser har du når jeg skriver som jeg gør??der er jo vitterlig intet angreb eller nagativt i det...på mig virker det som om du har svært ved at acceptere og ikke vil indse at det har en negativ indvirkning at din søns far ikke gider ham...tænker lidt om du virkelig ikke har været bevidst om det før??
STORT kram..

jeg mener ikke at det vil have en negativ indvirken på ham...jo han vil spørge senere hen hvorfor hans far ikke er til stede..men elias blir ikke mindre mand af at hans far ikke er der..han skal nok klarer det svigt du mener der er...

Anmeld

22. november 2008

Honningblomst

eliasogmor skriver:

jeg mener ikke at det vil have en negativ indvirken på ham...jo han vil spørge senere hen hvorfor hans far ikke er til stede..men elias blir ikke mindre mand af at hans far ikke er der..han skal nok klarer det svigt du mener der er...

Selvfølgelig klarer han det og selvfølgelig bliver han ikke mindre mand...måske han på nogle områder bliver stærkere...MEN, det er et svigt, det er en sorg og det er noget som både han og dig, om ikke nu, så en dag bliver nød til at forholde jer til.
Knus..

Anmeld

22. november 2008

Pia.

Christinahr skriver:

Nej hvor ville jer gerne høre til i denne gruppe lige nu og kan ikke lade vær at kommentere... Jeg undskylder mange gange for min indblaning

Men Eva har da helt ret. Når barnet bliver større vil det da blive ked af at vide den ene forældre har valgt banret fra. Det er da at svigte sit barn. Lige meget hvor meget kærlighed moderen og andre giver barnet vil det føle sig svigtet.

MEGET ENIG.... høre heller ikke under denne debat, men måtte lige give mit besyv med - Giver også Eva ret.... Selvfølgelig bliver der en mangel på et tidspunkt... Selvom om mor og far ikke kan bo sammen så har barnet stadig behov for en far og en mor, og der vil mangle noget når den lille vokser op... Tro mig børn er stolte af deres fædre og snakker stolt om både mor og far og selvom de ikke bor sammen er det da vigtigt at have en faderfigur at se om til...

Bare min mening...

I som ikke har fædre til deres børn har vel ikke selv valgt, det er vel fædrene der har valgt jer/dem fra ??? så forstår ikke I bliver vrede over det ?

Knus Pia

Anmeld

22. november 2008

ekzunz

For så lige at vende tilbage til det der oprindeligt blev spurgt om, så ser delebørnene i vores familie ikke deres mor særligt tit.
De var hos hende i sommerferien og har ikke set hende siden. Planen er pt. at de skal fejre jul hos hende, men vi får se om planen holder.
Hun må se dem lige så tit hun vil, men eftersom hun bor i Herning og vi ved Hillerød, så er det en dyr tur for 3 børn. Hun kunne så vælge at ringe, men det orker hun heller ikke.
Når de endelig er afsted, så nyder jeg at vi ikke er så mange (men det er jo heller ikke mine børn, så savnet er ikke så stort når det kun er en weekend) og min gemal sidder i et hjørne og synes her er for stille

Og jeg synes det er rigtig synd for dem at deres mor har valgt dem fra! Lige som det er synd for alle de børn der af den ene eller den anden grund bliver valgt fra af en af deres forældre!

Anmeld

23. november 2008

Honningblomst

Znuzke skriver:

For så lige at vende tilbage til det der oprindeligt blev spurgt om, så ser delebørnene i vores familie ikke deres mor særligt tit.
De var hos hende i sommerferien og har ikke set hende siden. Planen er pt. at de skal fejre jul hos hende, men vi får se om planen holder.
Hun må se dem lige så tit hun vil, men eftersom hun bor i Herning og vi ved Hillerød, så er det en dyr tur for 3 børn. Hun kunne så vælge at ringe, men det orker hun heller ikke.
Når de endelig er afsted, så nyder jeg at vi ikke er så mange (men det er jo heller ikke mine børn, så savnet er ikke så stort når det kun er en weekend) og min gemal sidder i et hjørne og synes her er for stille

Og jeg synes det er rigtig synd for dem at deres mor har valgt dem fra! Lige som det er synd for alle de børn der af den ene eller den anden grund bliver valgt fra af en af deres forældre!

Tak for dit svar....mærkeligt at nogle forældre kan og vil undvære deres børn...trist...og kan godt forstå du nyder de få gange de ikke er hos jer....
Knus..

Anmeld

23. november 2008

Heidi B

Ja så må jeg lige blande mig af to årsager....
Min mand har et delebarn, som jo var det oprindelige spørgsmål.... Hun er hos os ca halvdelen af tiden, og det kører fint... Der er ingen faste rammer... Vi/hun tilvælger og fravælger hvis der pludeselig skulle opstå noget... Hun skulle have været hos os hele weekenden, men kommer først idag, fordi hun skulle noge overnatning med sin klub... Så det kører fint...
Så til det diskussinen udviklede sig til

Jeg er selv vokset op uden en far, fordi hab fravalgte mig... Det er da ikke noget man lige kommer over, men man lærer at leve med... Nu er min far død(12 år siden), men der var da en masse spørgsmål jeg gerne vil stille ham... Også med hensyn til min farmor og farfar... For jeg ligner ikke min mor mht til temperament, og ville da være rart hvis jeg havde haft min far at spejle mig i....
Men min mening er at det ville være rart at kende sit fædrene ophav.
Har iøvrigt kun 3 billder af min far, kunne godt have tænkt mig nogle flere....
For god ordens skyld skal jeg sige at min far aldrig fik en anden familie, han levede alene til 3 mdr før han døde, så giftede han sig med en veninde, for at jeg skulle arve så lidt som muligt, og ikke skulle få ting fra min afdøde farmor...
Men jeg har været så heldig at have en dejlig stærk, kærlig og ærlig mor og en fantastisk storesøster, som havde en anden far!!!!(som hun heller ikke så

Knuz Heidi

Anmeld

23. november 2008

Honningblomst

Heidi Bakke skriver:

Ja så må jeg lige blande mig af to årsager....
Min mand har et delebarn, som jo var det oprindelige spørgsmål.... Hun er hos os ca halvdelen af tiden, og det kører fint... Der er ingen faste rammer... Vi/hun tilvælger og fravælger hvis der pludeselig skulle opstå noget... Hun skulle have været hos os hele weekenden, men kommer først idag, fordi hun skulle noge overnatning med sin klub... Så det kører fint...
Så til det diskussinen udviklede sig til

Jeg er selv vokset op uden en far, fordi hab fravalgte mig... Det er da ikke noget man lige kommer over, men man lærer at leve med... Nu er min far død(12 år siden), men der var da en masse spørgsmål jeg gerne vil stille ham... Også med hensyn til min farmor og farfar... For jeg ligner ikke min mor mht til temperament, og ville da være rart hvis jeg havde haft min far at spejle mig i....
Men min mening er at det ville være rart at kende sit fædrene ophav.
Har iøvrigt kun 3 billder af min far, kunne godt have tænkt mig nogle flere....
For god ordens skyld skal jeg sige at min far aldrig fik en anden familie, han levede alene til 3 mdr før han døde, så giftede han sig med en veninde, for at jeg skulle arve så lidt som muligt, og ikke skulle få ting fra min afdøde farmor...
Men jeg har været så heldig at have en dejlig stærk, kærlig og ærlig mor og en fantastisk storesøster, som havde en anden far!!!!(som hun heller ikke så

Knuz Heidi

Tak for dit svar...og sikke en kujon-ego far du havde...øv øv...men én eneste god ting har han da præsteret, nemlig DIG...men kan godt følge dine tanker...
Knus fra mig til dig...

Anmeld

23. november 2008

Heidi B

Selv tak...
Og det er lige præcis det min mor altid har sagt til mig.....
Ælsker min mor så højt.... Også fordi hun altid har været ærlig...
Har ikke tækt så meget på min far det før jeg selv blev mor.... Kan simpelthen ikke forstå hans valg....
Min mor havde accepteret at de ikke skulle være par mere da hun blev gravid, men han kunne komme og gå som han ville for at blive en del af mit liv.... Men han følte at min mor havde svigtet han ved at blie gravid Sikkert fra ham jeg har alle mine mærkelige sider....
Heidi

Anmeld

23. november 2008

Honningblomst

Heidi Bakke skriver:

Selv tak...
Og det er lige præcis det min mor altid har sagt til mig.....
Ælsker min mor så højt.... Også fordi hun altid har været ærlig...
Har ikke tækt så meget på min far det før jeg selv blev mor.... Kan simpelthen ikke forstå hans valg....
Min mor havde accepteret at de ikke skulle være par mere da hun blev gravid, men han kunne komme og gå som han ville for at blive en del af mit liv.... Men han følte at min mor havde svigtet han ved at blie gravid Sikkert fra ham jeg har alle mine mærkelige sider....
Heidi

Er sikker på du er et helt fantastisk menneske, fordi du har haft den dejligste mor...
Tænk at nogle menneske kan få et lille uskyldigt barn til at være en straf...hmm...mærkeligt..
Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.