Hvor tit er jeres børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2008

Manja

Jeg har 3 drenge de 2 er på weekend hver anden weekend og den store på snart 15 har heller aldrig haft noget med sin far af gøre, da han valgte ham fra da jeg var gravid... Da jeg for 15 år siden gik gravid, mente jeg bestemt heller ikke min søn ville lide under hans fars valg, for jeg kunne sagtens gi ham hva han behøvede, men man bliver klogere. Der kommer perioder med spørgsmål og svar som ik altid er lige nemme og gi. Og jeg ved at min søn gerne vil se sin far og er trist over det ikke kan lade sig gøre, selvom han mest holder det for sig selv.. Jeg har flere gange opsøgt faren, men han er stadig ikke interreseret i at se sin søn.. Fatter det ikke, han sku bare vide hva han går glip af... Og jeg bliver ligeså ked af det på min søns vegne som han gør.... Nu hvor de andre er på weekend, føler han sig snydt, det kommer han jo aldrig, min mor har så taget ham de weekender engang imellem, så oz han bliver lidt forkælet udover derhjemme... Så jo selvfølgelig vil børn med kun en forældre mærke det... :-( Man forstå jo ikke dem der vælger fra....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2008

Honningblomst

Manja skriver:

Jeg har 3 drenge de 2 er på weekend hver anden weekend og den store på snart 15 har heller aldrig haft noget med sin far af gøre, da han valgte ham fra da jeg var gravid... Da jeg for 15 år siden gik gravid, mente jeg bestemt heller ikke min søn ville lide under hans fars valg, for jeg kunne sagtens gi ham hva han behøvede, men man bliver klogere. Der kommer perioder med spørgsmål og svar som ik altid er lige nemme og gi. Og jeg ved at min søn gerne vil se sin far og er trist over det ikke kan lade sig gøre, selvom han mest holder det for sig selv.. Jeg har flere gange opsøgt faren, men han er stadig ikke interreseret i at se sin søn.. Fatter det ikke, han sku bare vide hva han går glip af... Og jeg bliver ligeså ked af det på min søns vegne som han gør.... Nu hvor de andre er på weekend, føler han sig snydt, det kommer han jo aldrig, min mor har så taget ham de weekender engang imellem, så oz han bliver lidt forkælet udover derhjemme... Så jo selvfølgelig vil børn med kun en forældre mærke det... :-( Man forstå jo ikke dem der vælger fra....

Ligner min historie så meget....og har oplevet helt det samme som dig....gør så ondt at se ens børn lide under noget en eller anden egoistisk klovn byder dem...
De bedste tanker til jer...
Knus Eva...

Anmeld

23. november 2008

Mca<3

Eva skriver:

Men barnet mangler jo sin far...den rolle kan en anden fremmed mand da aldrig tage....

Mine børn mangler også deres far ,, han døede jo i sep. i år ..
Selfølgelig kan min kæreste gå ind og være en god fader figur for mine børn og de bruger ham en masse .. Hva så med alle de kvinder der vælger en sæd donor ??? De børn mangler da også en fader figur bevidst ,,, Jeg tror nu nok mine unger ender med at have en rigtig god faderrolle i deres liv selvom han ikke er den biologiske og bliver lige så tilfredse som alle andre børn .. Mine børn bor sammen med deres faderfigur og er sammen m ham hver dag .. Det er da også et kæmpe plus , fremfor at se en far hver ande weekend,,

Anmeld

23. november 2008

Honningblomst

Mine børn mangler også deres far ,, han døede jo i sep. i år ..
Selfølgelig kan min kæreste gå ind og være en god fader figur for mine børn og de bruger ham en masse .. Hva så med alle de kvinder der vælger en sæd donor ??? De børn mangler da også en fader figur bevidst ,,, Jeg tror nu nok mine unger ender med at have en rigtig god faderrolle i deres liv selvom han ikke er den biologiske og bliver lige så tilfredse som alle andre børn .. Mine børn bor sammen med deres faderfigur og er sammen m ham hver dag .. Det er da også et kæmpe plus , fremfor at se en far hver ande weekend,,

Vi taler om to forskellige ting....det at have en far, en bio far, en del af en selv, en der var der fra starten, ham der har skabt dig....det kan ingen anden mand overtage og være. Men en anden mand kan være en masse andet godt og dække en masse andre følelsesmæssige og omsorgsmæssige huller i barnets liv...MEN, man har kun en far og en mor.
Jeg mener ikke børnene tager varigt skade eller lider resten af livet under det...men det har en negativ konsekvens, det er jeg ganske sikker på.
Ang. det at få donorbørn, så har den været der før...jeg mener det burde være ulovligt at insiminere med donorsæd, det er iKKE barnets tarv.
Knus..

Anmeld

23. november 2008

Manja

Meget egoistisk, og desværre går det ikke kun ud over den "dumme" far
Vi som mødre kan kun gøre det bedste og håbe det er godt nok

Manja ;-)

Eva skriver:

Ligner min historie så meget....og har oplevet helt det samme som dig....gør så ondt at se ens børn lide under noget en eller anden egoistisk klovn byder dem...
De bedste tanker til jer...
Knus Eva...

Anmeld

23. november 2008

Honningblomst

Manja skriver:

Meget egoistisk, og desværre går det ikke kun ud over den "dumme" far
Vi som mødre kan kun gøre det bedste og håbe det er godt nok

Manja ;-)

Ja, det er så rigtigt...

Anmeld

23. november 2008

Rasmine

Eva skriver:

Vi taler om to forskellige ting....det at have en far, en bio far, en del af en selv, en der var der fra starten, ham der har skabt dig....det kan ingen anden mand overtage og være. Men en anden mand kan være en masse andet godt og dække en masse andre følelsesmæssige og omsorgsmæssige huller i barnets liv...MEN, man har kun en far og en mor.
Jeg mener ikke børnene tager varigt skade eller lider resten af livet under det...men det har en negativ konsekvens, det er jeg ganske sikker på.
Ang. det at få donorbørn, så har den været der før...jeg mener det burde være ulovligt at insiminere med donorsæd, det er iKKE barnets tarv.
Knus..

Ja sorry, men sikke noget sludder.
Hvad enten det er en bio far, eller en papfar, behøver barnet ikke nødvendigvis lide undet det!
En pap/BONUS far kan gøre det akkurat ligeså godt som en biofar, hvis ikke bedre, i mange tilfælde!

Har du overvejet at det egentlig kunne været det bedste for barnet, i nogle tilfælde, IKKE at have kontakt/IKKE at være opvokset med sin biofar???
Kunne det tænkes at der findes nogle psykopater derude, som ville tæve barnet osv?

Synes i øvrigt det er nogle yderst (læs: overdrevne) holdninger du ofte har.
-Er det noget at sige til at folk af og til føler sig angrebet?
Eksempelvis din holdning til det med donorsæd holder bare ikke i retten.
Barnets tarv?
-Hvad med en kvindes ret/biologiske behov for at få et barn?
-Har det ikke betydning?
Hvad nu hvis det var dig selv, som ikke kunne finde en mand?
-Eller af andre årsager ikke bare ville "bolles tyk" af den første og den bedste?

Dette er mit eneste indlæg i denne debat.
-Grunden til det er at jeg gerne ville give mit besyv med, men jeg orker ikke sidde her og diskutere de næste 5 dage!

Anmeld

23. november 2008

Honningblomst

Mebach skriver:

Ja sorry, men sikke noget sludder.
Hvad enten det er en bio far, eller en papfar, behøver barnet ikke nødvendigvis lide undet det!
En pap/BONUS far kan gøre det akkurat ligeså godt som en biofar, hvis ikke bedre, i mange tilfælde!

Har du overvejet at det egentlig kunne været det bedste for barnet, i nogle tilfælde, IKKE at have kontakt/IKKE at være opvokset med sin biofar???
Kunne det tænkes at der findes nogle psykopater derude, som ville tæve barnet osv?

Synes i øvrigt det er nogle yderst (læs: overdrevne) holdninger du ofte har.
-Er det noget at sige til at folk af og til føler sig angrebet?
Eksempelvis din holdning til det med donorsæd holder bare ikke i retten.
Barnets tarv?
-Hvad med en kvindes ret/biologiske behov for at få et barn?
-Har det ikke betydning?
Hvad nu hvis det var dig selv, som ikke kunne finde en mand?
-Eller af andre årsager ikke bare ville "bolles tyk" af den første og den bedste?

Dette er mit eneste indlæg i denne debat.
-Grunden til det er at jeg gerne ville give mit besyv med, men jeg orker ikke sidde her og diskutere de næste 5 dage!

Jeg er mor til et donorbarn....jeg siger ikke børn ikke kan få et godt liv...det ville du vide hvis du læste det jeg skrev og ikke det du mener jeg skriver.
Men jeg er sikker på at det har negativ indvirkning at man aldrig har oplevet eller har mulighed for at opleve sin bio mor eller far(på det område som en isoleret del)....og så er svigtet jo heller ikke rart.
For øvrigt kan jeg ikke se grunden eller noget særlig rart i at du vælger at vælte en spand skidt ud og så bare lukke ned....VIL du ikke se eller høre at jeg mske har en grund til det jeg skriver...hvorfor spørger du ikke ind, i stedet for at blive så gal på mig og mine holdninger...sidder her og er et stort spørgsmålstegn.
Håber du får en dejlig aften...
Knus og de bedste tanker...Eva..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.