Jeg har født mine 3 børn selv.
Den sidste jeg fødte for lidt mere end 3 uger siden vendte forkert, så ham fødte jeg ved en sædefødsel, havde absolut ikke lyst til kejsersnit mm. de sagde jeg absolut ikke kunne selv, men havde en super læge og nogle super jordmødre på stuen der sørgerede for alt gik godt med lillemanden under forløbet, det var noget hårdere end at føde hovedet først, men ville helt klart tage den beslutning igen, og ville ikke være den fantastiske oplevelse foruden. Han var dog noget større end det de havde scannet ham til, men det gik jo bare så fint.
Lægen jeg var til samtale med sagde at barnet har bedre af at blive født naturligt og det ville han foretrække for barnets skyld ( han var blevet uddannet i Norge hvor de føder sædefødsler hver dag) her var det jo en helt attraktion mens jeg lå på fødelejet, for der er ingen der tør og lægerne er for bløde, jeg synes personnligt at kejsersnit er blevet for nemt for dem der ikke tør føde selv fordi de er bange for smerten eller for dem der ikke vil tage ansvaret selv, sikke noget pladder, barnet har meget bedre af at blive født vaginalt.
Jeg synes kejsersnit er en god løsning for dem der ikke kan føde selv eller hvor barnet skal hurigt ud eller lignende, men fatter simpelthen ikke dem der bare vælger at føde ved ks fordi de ikke tør selv.
Jeg blev så ked af det da den første læge scannede mig og sagde han ville anbefale et kejsersnit, for jeg følte jeg fik frataget noget af den glæde der er ved at føde, så det er min holding.
Kh Louise
Anmeld