Hvornår sov jeres baby hele natten uden mad??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2011

Lise

Mai-pigen skriver:

Ok.. Ja jeg overvejede at prøve ikke at give ham den og trøste ham i stedet, men har det samtidig også lidt som dig, at han sover jo lige efter han får en flaske.. Havde nok mest håbet, det kom af sig selv...

Grunden til at vi ikke har gjort noget for at stoppe det, er at vi har haft en lidt hård periode siden min barsel sluttede, så mest søvn til flest mennesker - og det opnås bl.a. ved at få baby til at sove hurtigt igen når baby vågner om natten. Havde vi ikke haft et andet barn at tage hensyn til etc., så tror jeg at jeg havde givet ham kold tyrker tidligere - og så bare tilbudt ham vand og sut om natten. Havde tænkt at han skulle afvænnes her til sommer, når vi skulle holde ferie, men nu har han næsten gjort det selv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

K&S

Mai-pigen skriver:

Ok..så du tog en "kold tyrker" sammen med ham!! Er også det jeg overvejer... Hmm....

Jeps  SP´en foreslog 2 muligheder:

1 = kold tyrker

2 = nedtrapning med 50 ml. pr. nat - derefter ingen mad

Jeg valgte den første for ikke at trække den længere end højst nødvendigt

Anmeld

16. maj 2011

Mai-pigen

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Frederikke var 5 måneder da hun stoppede med at få flaske om natten. Hun har sovet igennem siden 5 måneders alderen.

Hvis hun en sjældent gang imellem har vågnet og været pyldret, har vi enten taget hende op - trøstet hende, og puttet hende ned igen, givet hende lidt vand af en kop eller sunget for hende.

Sundhedsplejersken fortalte os også, at det ikke var en nødvendighed med mad om natten i den alder, så derfor lod jeg helt være. Det kan godt være at hun ville have sovet hurtigere hvis jeg havde givet hende flasken, men jeg valgte altså at gå andre veje.

Held og lykke med det.

Det er nemlig det jeg overvejer, at tage tyren ved hornene og vænne ham fra den flaske, der ikke er nødvendig... Håber nemlig at det ville kunne bane vejen for lidt mere appetit til den almindelige mad..  

Anmeld

16. maj 2011

Mai-pigen

Tina&Martin skriver:

Det er vi også. Hun er 7 mdr nu. Men vil sige det føles dobbelt så hårdt når hun er skidt og vågner Meget og er ked af det.

Ja, det er hårdt når man ikke er "vant" til det...

Anmeld

16. maj 2011

Mai-pigen

morethanperfect skriver:

Gud ja , han er 6 mdr.

Ti hi...ok.. bare i orden!!!

Anmeld

16. maj 2011

Mai-pigen

KaMa skriver:

3½ mdr så var det slut med at spise om natten. 

Mine tvillinger fik flaske kl. 20 (vælling) og næste alm. mme flaske kl. 8.00.

Fantastisk dygtige twinser...

Jeg har aldrig fået indført det der vælling...hmm....Nu er han næsten 8 mdr, så ved jeg ikke om det er for sent, eller nødvendigt for den sags skyld!!

Anmeld

16. maj 2011

MamaLook

Min søn har, siden han var lige lidt over 2 mdr. (nu: 4 mdr gammel), sovet fra kl. 20-21 til kl 5-6.

Så bliver han ammet og sover derefter indtil kl. 10.00.

I løbet af dagen tager han sig en 'powernap' (ved 13-tiden) på 15-30 min. OG en lur (ved 16-tiden) på 30-45 min. Og så sover han igen kl. 20.00.

That's my wonderboy  

Anmeld

16. maj 2011

Tanja84

Emma var lige omkring 6 mdr. da hun for alvor begyndte at sove igennem om natten.

Dette skyldes at hun først her kom ind fast rutine, hvor hun spiste en god portion aftensmad, og derved blev mættet til natten.

Da vi for alvor "trænede" hende i at sove igennem,  gjorde vi det at vi til at starte med gav hende en drømmeflaske inden vi selv gik i seng. På den måde kunne hun klare sig til 3-4 stykker uden mad. I de efterfølgende uger trappede jeg ned på mængden om natten, og efter en små to uger, kunne jeg skippe både drømmeflaske og flaske om natten - og barnet sov fra kl. 19-07 

Anmeld

16. maj 2011

Mai-pigen

Artiskok skriver:

Min søn har, siden han var lige lidt over 2 mdr. (nu: 4 mdr gammel), sovet fra kl. 20-21 til kl 5-6.

Så bliver han ammet og sover derefter indtil kl. 10.00.

I løbet af dagen tager han sig en 'powernap' (ved 13-tiden) på 15-30 min. OG en lur (ved 16-tiden) på 30-45 min. Og så sover han igen kl. 20.00.

That's my wonderboy  

Ok, det er da en dejlig rytme I der har jer...

Anmeld

16. maj 2011

Mai-pigen

Tanja84 skriver:

Emma var lige omkring 6 mdr. da hun for alvor begyndte at sove igennem om natten.

Dette skyldes at hun først her kom ind fast rutine, hvor hun spiste en god portion aftensmad, og derved blev mættet til natten.

Da vi for alvor "trænede" hende i at sove igennem,  gjorde vi det at vi til at starte med gav hende en drømmeflaske inden vi selv gik i seng. På den måde kunne hun klare sig til 3-4 stykker uden mad. I de efterfølgende uger trappede jeg ned på mængden om natten, og efter en små to uger, kunne jeg skippe både drømmeflaske og flaske om natten - og barnet sov fra kl. 19-07 

Åh det lyder jo dejligt..har også overvejet det der med drømmeflasken når jeg går i seng..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.