Er det virkelig bedst at skrige & råbe sig gennem veerne???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2011

mariamiss6

Jeg har summet og pivet, og også smågrædt og stille sagt nej nej nej, åh nej, av, åh nej ikke igen (når næste ve meldte sig)

Men jeg har ikke råbt og skreget som død og helvede gennem hele forløbet.

Jeg har brøøøølet som en anden urkvinde når jeg har haft presseveer, og især når jeg har fået lov at presse (ved den første havde jeg presseveer i 2 timer før jeg fik lov at presse, fordi de startede ved 8 cm - og nr. 2 holdt jeg tilbage på presseveerne i bilen i en halv time inden vi nåede sygehuset og jeg kunne blive undersøgt) 

For mig har det hjulpet at jeg har råbt højt for ligesom at komme af med smerten og tvinge mig selv til at presse ordentligt med. Så altså, mankan godt sige at i den allersidste fase, med presseveerne, der holder den lille note faktisk for mig.

Det svarer til, for mit vedkommende, at skrige når man sidder i rutsjebanen på bakken, for at komme af med suset i maven

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2011

hvinanden

Tja tror det er meget forskelligt fra kvinde til kvinde og fra fødsel til fødsel.

Første gang lukkede jeg mig helt inde i mig selv, og sov mig faktisk igennem fødslen

Men anden gang skiftevis skreg og græd jeg

Så personligt kan jeg ikke give dig svaret, men min erfaring er at det giver sig selv

Held go lykke

Anmeld

11. april 2011

Mathilde & Frederikkesmor

BinaMor skriver:

nej det fjerner energien at skrige og "skabe sig"

jeg sagde ikke en dyt. andet end støn. det havde jeg slet ikke kræfter til. men jeg fødte også på 6 og 4 timer så der skulle alle kræfter samles på en gang for der var ikke pauser.

Det tror jeg må være meget individuelt.... For mig hjalp det - og jeg vil nu ikke påstå at jeg "skabte mig"

Anmeld

11. april 2011

BinaMor

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Det tror jeg må være meget individuelt.... For mig hjalp det - og jeg vil nu ikke påstå at jeg "skabte mig"

hvis du ligger mærke til det skal jeg med ""..

så lad være med at føle dig stødt. hehe.

Anmeld

11. april 2011

Clisolka

Lunae skriver:

Det mener jeg absolut ikke! Så længe du presser alt hvad du kan, så er det fint! Hvis du ligger og råber og skriger, så bruger du din energi helt forkert! Sådan har jeg lært det

Det fik jeg også at vide... 

Der var også en i rummet ved siden af mig der råbte og skreg - jeg havde i bagtankerne at det tog for meget energi 

Anmeld

11. april 2011

Mathilde & Frederikkesmor

BinaMor skriver:

hvis du ligger mærke til det skal jeg med ""..

så lad være med at føle dig stødt. hehe.

Jeg føler mig nu heller ikke stødt

Skriver også bare at det må være individuelt hvad man hver især synes der hjælper.

Anmeld

11. april 2011

Silvermist

Hm, jeg har gennemgået 2 almindelige og positive fødsler og ingen af gangene skreg jeg eller råbte. Jordemødrene sagde ihvertfald at jeg klarede det super flot begge gange, selvom jeg hverken skreg eller råbte

Anmeld

11. april 2011

Mercedes & Catalinas Mor

Jeg synes ihvertfald ikke det hjælper at skrige, så glemmer man fokus. Det der virker bedst for mig er de gode lange vejrtrækninger og ro til at gøre mit arbejde  

Anmeld

11. april 2011

BinaMor

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Jeg føler mig nu heller ikke stødt

Skriver også bare at det må være individuelt hvad man hver især synes der hjælper.

ja det er rigtigt! men jeg tror bare mange oplever fødsel værre hvis de glemmer at "slappe af". for de kræver så meget at føde så tror det ville være nemmere for mange (ikke alle) hvis de samlede den energi til et sted og det er på at koncenterer sig smerten væk. jeg havde 2. gang en rigtig nem fødsel fordi jeg gik op i det psykiske hvor jeg første gang var mere fysisk til stede. og det hjalp bare så meget på smerterne!! http://www.fantastiskefoedsel.dk/historier-2/

den ligger der under sabina.

men ja jeg kender ikke til andres oplevelser omkring det. det er kun min erfaring. om med at "skabe sig" kunne jeg godt se klunne tydes forkert. det er når man snakker over skrift. det jeg henydede til at at glemme at slappe af/skælde ud på mand og jm osv. selvom man nok har lyst til det så har kroppen brug for den power andensteds.

Anmeld

11. april 2011

NinaNymannMadsen

jeg sagde ikke en lyd og min fødsel kunne ikke ha været nemmere. udviede mig meget hurtigt og fødte hurtigt. hele fødslen varede fra start til hun var ude 6 en halv time. det hjælper at slappe så meget af som mugligt mellem veerne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.