Hej Allesammen 
Jeg har lige modtaget en mail fra Libero, med gode råd omkring fødslen. Der står bl.a. gode råd til Far, om hvordan han kan teste ens smertetærskel. Der står følgende:
"Din kæreste kan lære at arbejde med sin smertetærskel
Måske kender du din kæreste så godt, at du ved hvordan hun reagerer på smerte? Hvis du er i tvivl, så prøv at få din kæreste til at holde hårdt om en isterning, eller giv hende et hestebid på låret (husk at spørge om lov først!). Hvordan reagerer hun?
| Råber hun højt eller skriger? Så er der nogen der mener, at det et tegn på, at hun vil blive god til at arbejde med sine veer. |
| Spænder hun i læberne, laver stram mund, og klemmer smerten inde? Så fortæl hende, at det er vigtigt at give "los" og sige "av" meget højt i et råb eller skrig. Så er du med til at forberede hende på en god fødsel. |
NB! Pointen er, at når din kæreste åbner munden i et skrig, så åbner livmoderen sig også "
Jeg hører nok til den gruppe som bider smerten i mig, og ikke skriger så meget. Men gør det mon mine veer dårligere?? Jeg hæfter mig ved det sidste der står " NB! Pointen er, at når din kæreste åbner munden i et skrig, så åbner livmoderen sig også. "... Har det en sammenhæng???
Jeg undres.... Og håber i kan hjælpe mig med gode råd ved at dele jeres erfaringer 
Knus og god dag
Anmeld