Er det virkelig bedst at skrige & råbe sig gennem veerne???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2011

Tystys14

Jeg skreg ikke en eneste gang under veerene eller noget andet tidspunkt i fødslen, men arbejede med veerene og gik i en form for trance.  Jeg kunne ikke forstille mig at det skulle hjælpe at skrige, og det andet virekede jo fint

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2011

Bruus

Holbæktrunten skriver:

Haha, det lyder godt nok langt ude det der 

Nøøøøj, min mand skulle lige prøve at fyre det dér crap af til mig, og efterfølgende give mig et hestebid! 

jeg har ikke lige prøvet at føde før, men tror nu ikke at jeg er typen der råber og skriger... Men koncentrerer mig om smerten til den er væk.

Hvad jeg har forstået er det bedste at slappe så meget af som muligt under veen, i stedet for (hvad jeg finder mest naturligt) at krampe sig sammen... 

Nu må vi se til August hvordan det kommer til at gå 

Hahahaha, ja han skulle bare lige prøve 

Ja, jeg forstår det også bedre på den måde du beskriver det der. Kunne ikke forstå hvorfor det skulle hjælpe at skrige.. Måske mener de, at hvis man bedre kan slappe af hvis man får lov at lukke lyd ud, så er det det bedste. Men man har jo hver sin måde at tackle smerte på. Selvom man intet siger, behøver det jo ikke være fordi man ikke "slapper af".... 

Anmeld

11. april 2011

Bruus

lykkekevin skriver:

jeg syntes nu heller ikke det hjælper noget men sagde  nu heller ikke så meget. men der lå en ind ved siden af mig der råbt og skreg total og der sagde jeg til jm er det så slemt at føde og der fortalt hun så at når man skriger og råber sådan bruger man slet ikke veen som man skal.

men ved min 1 fødsel sagde jeg ikke noget ved nr to hvor jeg åbnet min 7 cm på under 20 min havde jeg lidt svære ved det da jeg havde veer ud i 1

7 cm på 20 minutter????  Det er jo nærmest umenneskeligt !! Hehe... Så kan jeg godt forstå det må ha' været svært at lade være med at beklage sig en smule bare 

Ja, jeg så også en udsendelse en dag hvor en kvinde råbte og skreg... Hendes jm sagde også at hun skulle presse i stedet for at skrige... Det andet fik hun jo ikke noget ud af 

Anmeld

11. april 2011

Bruus

Karina89 skriver:

Tror du ikke det hænger sammen på den måde at hvis man klemmer smerten inde, så slapper man ikke af i kroppen, men råber og skriger man er man ikke så fokuseret på at holde det inde, og derfor slapper man mere af i kroppen ?? Hmmm, var det overhovedet til at forstå ?

Tror jeg forstår hvad du mener  Kan bare ikke forstå hvorfor det skulle hjælpe at skrige.. Måske mener de, at hvis man bedre kan slappe af hvis man får lov at lukke lyd ud, så er det det bedste. Men man har jo hver sin måde at tackle smerte på. Selvom man intet siger, behøver det jo ikke være fordi man ikke "slapper af".... 

Anmeld

11. april 2011

Bruus

Molly8 skriver:

Jeg fødte for 7 uger siden, og hører som udgangspunkt til dem, der holder smerten inde. Da jeg nåede til presseveerne kom der dog helt af sig selv en brølende lyd. For mig var det en måde at give slip på, og jeg udvidede mig i et godt tempo. Da jeg skulle presse, skulle jeg dog lige lære ikke at bruge kræfter på lyd, men i stedet bruge dem til at presse, så her sagde jeg ikke så meget.

Kh Molly

Kunne sagtens forestille mig at det bliver noget lignende for mit vedkommende  .. det er jo også fint at sige noget hvis man på den måde bedre kan give slip, som du beskriver... Men det lød bare som om at man burde skrige og råbe for at få de bedste veer.. Hmm, det undrede jeg mig bare en del over.. for det er vel helt individuelt hvordan man tackler smerten!

Anmeld

11. april 2011

Bruus

anmaj skriver:

Jeg hørte til den gruppe der næsten intet siger. i hvert fald til min første fødsel glæder mig til at se hvordan jeg er om lidt under 6 uger...

Jeg fik at vide jeg gerne måtte bande og svovle og hvis jeg havde brug for at kalde jdm grimme ting så gjorde jeg bare det. hun var lidt hård ved mig, da det var nødvendigt for at vende min søn. plus så var jeg heldig at det var min skanningsjdm. så hun kendte mig.

jeg tror ikke det hjælper at larme.. jeg blev tværtimod lidt skræmt ved at høre alle dem der skreg fra de andre stuer..

Åh ja, jeg kan godt forestille mig at man bliver lidt skræmt hvis man kan høre en masse andre kvinder råbe og skrige ved siden af  Tror det ville stresse mig en smule... Eller også er man så meget inde i en form for trance at man bare lukker det ude, da man har nok at se til selv 

Anmeld

11. april 2011

Bruus

Lunae skriver:

Det mener jeg absolut ikke! Så længe du presser alt hvad du kan, så er det fint! Hvis du ligger og råber og skriger, så bruger du din energi helt forkert! Sådan har jeg lært det

Ja, det synes jeg også giver meget mere mening 

Måske mener de, at hvis man bedre kan slappe af hvis man får lov at lukke lyd ud, så er det det bedste. Men man har jo hver sin måde at tackle smerte på. Selvom man intet siger, behøver det jo ikke være fordi man ikke "slapper af"....

Anmeld

11. april 2011

JacobsMoar

MDybvad skriver:

Tror jeg forstår hvad du mener  Kan bare ikke forstå hvorfor det skulle hjælpe at skrige.. Måske mener de, at hvis man bedre kan slappe af hvis man får lov at lukke lyd ud, så er det det bedste. Men man har jo hver sin måde at tackle smerte på. Selvom man intet siger, behøver det jo ikke være fordi man ikke "slapper af".... 

Jeg tror altså det er sådan det skal forståes.. Jeg sagde vist nok ikke noget da jeg fødte.. Og tror da at jeg slappede ordenligt af alligevel

Anmeld

11. april 2011

Mumto3

Åh, jeg vil sige at det er både rigtigt og forkert det de skriver fra libero.

Det er rigtigt at hvis man bliver stram i munden og spænder op og sammen, ja, så modarbejderne man veerne. Men det modsatte af at spænde op er IKKE at skrige!!! -men derimod at være så afslappet og afspændt som muligt.

Det er også derfor at man til fødselsforberedelse gør så meget ud af vejrtrækning og afspændning.

Anmeld

11. april 2011

Karo

Det har jeg altså aldrig hørt før

Jeg er normalt også en der bider smerten i mig. Men min søn skreg jeg ikke, men med min datter var smerterne anderledes og mere kraftige så her skreg jeg. I begge tilfælde endte jeg med at føde to små dejlige vidundere, skig eller ej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.