Fladt baghoved..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2011

Anonym trådstarter

132319 skriver:

Ja, det må det have været 

Uha nej, du er ikke alene. Jeg måtte "tvinge" ham til at lære at trille i en alder af næsten 9 måneder 

Han blev først glad for at ligge og lege på maven da han var 10 måneder, stædige rad 

Jamen, du har ingen idé om hvor meget det letter for mig at læse.. Min dreng er præcis lige sådan - mega stædig!

Jeg får bare lettere stress når jeg er i mødregruppe og de unger der nærmest allerede kan kravle og min dreng gider ikke en gang rulle - det sker meget sjældent

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2011

Anonym trådstarter

*Sofie* skriver:

Malou er godt nok ikk baby mer...men da hun var, havde hun meget fladt (og skævt) hoved
Jeg synes selv jeg var meget obs på det...men hun blev alligevel meget flad. Jeg opdagede det da hun næsten var 1 måned, en dag hun lå på maven over ammepuden. Jeg fik fandme et chok
Så jeg var ude og købe 2 forskellige puder. Én der var hjerteformet med hul i midten, og en hun kunne ligge på siden i.
I dag er der intet at se Men hun har seføli også mega meget hår

Den pude er også allerede anbefalet her et par gange - den må jeg købe.

Ja, man får sgu et chok når man ser det der mega flade hovede. også fordi "fladt baghovede" er et rigtig fy-fy ord i baby-verdenen!

Tak for dit svar

Anmeld

10. april 2011

Anonym trådstarter

Sallisørøver skriver:

nej det nåede ikke til det ekstreme flade.. men det tog jo så også kun 14 dage fra det var HELT rundt til det var sådan der.. hans hoved gik mere op i en spids og var nærmest 4 kantet bagfra... jeg var MEGET ked af det.. og der kan komme problemer ved man ikke retter op på fejlen i tide osv.. noget med mangel på plads til hjernen, derfor begynder panden at bule mere ud...

han kom kun i puden de lyse timer... om natten prøvede jeg alt for at få ham til at kigge den ele og den anden vej når han sov på ryggen... udstoppede lange strømper med grød ris og lagde bag hovedet til den side jeg ville have det til  for at holde det der ( råd af SP)

Argh, det er præcis dét jeg er SÅ bange for - så engang DUM hvor en af børnene skulle opereres i hovedet, fordi kraniet var vokset skævt sammen i panden. Det var så synd for barnet og selvfølgelig også moren. Om det skyldtes, at barnet havde ligget meget på ryggen, er jeg ikke 100% sikker på..

Det må ikke ske her.

Jeg vil prøve nogle af de fifs jeg får her

Anmeld

10. april 2011

K&S

Anonym skriver:

Og hvor længe har I brugt den pude, indtil det "virkede".. Vores dreng er 7½ måned nu, så det burde da ikke være "for sent"?!

Vi forsøger også at dreje hans hovede fra side til side så længe han er på ryggen.. Han er til gengæld helt vild med at sidde og sidder faktisk selv, så der bliver hovedet aflastet meget - men så er det bare ryggen der bliver belastet Det er en ond cirkel 

Men tak for dit svar - det var MEGET brugbart!

Hmm, ja hvornår startede vi med at bruge den?

Jeg skulle lige lede efter ordrebekræftelsen på mail - vi har ca. brugt den fra Anton var 3 måneder og indtil han var 6 måneder.

Jeg mener SP´en sagde at hovedet var meget blødt indtil ca. 6 måneder (men jeg er bestemt ikke sikker) men jeg ville da gøre et forsøg....!

Anton sad også selv, da han var ca. 6 måneder - så der har vi kæmpet med at holde ham liggende på maven (som han for øvrigt er vild med nu), for han vil meget hellere sidde og stå end at ligge  men han lærer jo ikke rigtig at kravle ved at sidde

Anmeld

10. april 2011

millesofie

Tinke har altid ville ligge på siden (de første 2 mdr lå hun hos mig på min arm mens jeg også lå og sov )

så hun har altid haft et fint rundt hoved og har det stadig nu hvor hun er 16 mdr

Anmeld

10. april 2011

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Hmm, ja hvornår startede vi med at bruge den?

Jeg skulle lige lede efter ordrebekræftelsen på mail - vi har ca. brugt den fra Anton var 3 måneder og indtil han var 6 måneder.

Jeg mener SP´en sagde at hovedet var meget blødt indtil ca. 6 måneder (men jeg er bestemt ikke sikker) men jeg ville da gøre et forsøg....!

Anton sad også selv, da han var ca. 6 måneder - så der har vi kæmpet med at holde ham liggende på maven (som han for øvrigt er vild med nu), for han vil meget hellere sidde og stå end at ligge  men han lærer jo ikke rigtig at kravle ved at sidde

Ja, det var noget tidligere .. hm hm. Jeg har jo ikke tænkt over at "kurere" det, da voresd SP, læge og kiropraktor har sagt, at vi bare skulle tage det roligt, men det er ikke bliver mindre fladt med tiden - tværtimod!!

Vi må give det et forsøg og håbe på det bedste.

Vi gør også som du beskriver - prøver at holde ham liggende, så han kan lære at kravle/møffe.. Han møffer lidt, baglæns, men giver hurtigt op. Jeg tror meget af det er frustration over, at han gerne vil hen til legetøjet, men får skubbet sig tilbage i stedet for ..

Anmeld

10. april 2011

Kløver

Anonym skriver:

.. Har din baby det? Jeg tænker i alderen 0-12 måneder

Vores søn havde meget blødt kranie da han er født for tidligt, og trods lejringer, er han blevet skæv i hovedet, han har ikke fladt baghoved, tværtimod, men vi har prøvet alt, selv aflejringskiler, og heldigvis er dte ved at gå i bedring, så det skal nok nå at blive rettet op, og er også henvist til sygehusets fysioteraputer gennem neonatal afdelingen Så jeg har stemt andet

Anmeld

10. april 2011

K&S

Anonym skriver:

Ja, det var noget tidligere .. hm hm. Jeg har jo ikke tænkt over at "kurere" det, da voresd SP, læge og kiropraktor har sagt, at vi bare skulle tage det roligt, men det er ikke bliver mindre fladt med tiden - tværtimod!!

Vi må give det et forsøg og håbe på det bedste.

Vi gør også som du beskriver - prøver at holde ham liggende, så han kan lære at kravle/møffe.. Han møffer lidt, baglæns, men giver hurtigt op. Jeg tror meget af det er frustration over, at han gerne vil hen til legetøjet, men får skubbet sig tilbage i stedet for ..

Herhjemme er det også kun bagud, Anton bevæger sig - og snurrer han rundt som et ur - han tager nogle gange en omgang i et "hug", han spænder lige i maven og sætter af med armen  det ser vildt skægt ud...!

Vi har også været til kranio-sakral-terapi med Anton (pga. kolik) - der viste det sig, at han var meget spændt i musklen under hagen, så han derfor havde svært ved at løfte hovedet (så tror fa... han ikke ville ligge på maven) - han var også låst i den ene side af hofte og den ene skulder/arm (han havde den over hovedet, da han blev født) - vi var til behandling 3 gange og så var hele kroppen løsnet op og der har ikke været problemer siden

Anmeld

10. april 2011

Koen.

Lærke er 12 mdr i morgen og hun har ikke fladt baghovede overhovedet

Anmeld

10. april 2011

Kløver

Anonym skriver:

Tusinde tak for dit svar.

Mit barn har rigtig fladt baghovede og det ærger mig så meget, da vi har kæmpet for, at det ikke skulle blive fladt. De må jeg ikke ligges på siden og vores barn vil ikke ligge på siden alligevel.

Vi har også haft problemer med en skæv nakke, der har gjort, at han ikke har ville ligge så meget på maven, og derfor har han ligget ret meget på ryggen, dog med hovede fra side til side.

Men hvordan fik I det "rettet til" igen?

Kan anbefale en lejringskile, det har hjulpet os, så må de godt ligge på siden, de har også en speciel pude man kan lægge barnet på, for at aflaste, og det er en rigtig trygaflastende pude, og ikke den der skumting fra love-nest.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.