Fladt baghoved..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2011

netdaddy

Vores drenge har ikke fladt baghoved eller haft begyndende fladt baghoved.

Men vi har altså også konsekvent lagt dem skiftevis på højre og venstre side, selv om SP ikke anbefalede det.

Men vi tog vores forholdsregler over for det og sørgede for at de IKKE kunne vælte om på maven (foldede dynen osv.).

Synes i det hele taget at SP'er (i hvert fald de 2 vi har haft) er lidt snævertsynede, så vi fulgte vores egen intuition.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2011

Ryberg

Anonym skriver:

.. Har din baby det? Jeg tænker i alderen 0-12 måneder

Ja Lasse har fladt baghovede, og det havde han meget fra starten af... men her ligger det åbenbart til mit gen, da jeg også har et fladt baghoved... fik jeg at vide at min SSP ...

Anmeld

11. april 2011

mullesmith2

Begge mine tvillingedrenge har lidt faldt baghovede den Emil mere end Sofus, men tror det er fordi Emil har sovet mere end Sofus. Købte sådan nogen puder de skulle ligge på med sådan en fordybning i, men nu er de bare forstore til at ligge på de puder da de bare flytter sig ud af den. Og syntes heller ikke den har virket. Så nu ligger de bare en hel del på maven når de er vågne. Det er også svært at sidde lige meget med dem og gå rundt med dem så de ikke ligger ned hele tiden. Men nu er de snart 5mdr og så er det vel også ved at være en smule for sent at rette mere op på det??

Anmeld

11. april 2011

Mathilde

Min datter havde lidt fladt baghovede i en periode, men det rettede sig fint ud igen og idag har hun et flot rundt baghovede

Anmeld

11. april 2011

NoName

Anonym skriver:

Tusinde tak for dit svar.

Mit barn har rigtig fladt baghovede og det ærger mig så meget, da vi har kæmpet for, at det ikke skulle blive fladt. De må jeg ikke ligges på siden og vores barn vil ikke ligge på siden alligevel.

Vi har også haft problemer med en skæv nakke, der har gjort, at han ikke har ville ligge så meget på maven, og derfor har han ligget ret meget på ryggen, dog med hovede fra side til side.

Men hvordan fik I det "rettet til" igen?

Min datter fik også fladt baghoved da hun kun ville ligge med hovedet til højre når hun sov.

jeg tog hende til kranio sakral terapi, og det viste sig at hun havde noget i nakken efter fødslen der gjorde at det var mest behageligt for hende at kigge til højre og efter 2-3 besøg var det stort set rettet op igen, nu er hendes hoved  pænt igen. vi hjalp selv med til at rette det op ved at lægge ting om på hendes venstre side så hun blev nødtil at se den vej for at kikke og evt få fat i legesagerne.

Jeg kan kun anbefale det.

NoName med Caroline på 8,5 mdr.

Anmeld

11. april 2011

NoName

mullesmith2 skriver:

Begge mine tvillingedrenge har lidt faldt baghovede den Emil mere end Sofus, men tror det er fordi Emil har sovet mere end Sofus. Købte sådan nogen puder de skulle ligge på med sådan en fordybning i, men nu er de bare forstore til at ligge på de puder da de bare flytter sig ud af den. Og syntes heller ikke den har virket. Så nu ligger de bare en hel del på maven når de er vågne. Det er også svært at sidde lige meget med dem og gå rundt med dem så de ikke ligger ned hele tiden. Men nu er de snart 5mdr og så er det vel også ved at være en smule for sent at rette mere op på det??

Guuud, er de allerede 5 mdr....??? shit manner tiden flyver, sys da lige du har født...

sorry, lige en sidebemærkning

Anmeld

11. april 2011

NoName

132319 skriver:

Denne pude skulle være genial mod flade baghoveder 

den er smart, vi brugte den om natten i et par mdr. den kombineret med kranio terapi virkede for os.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.