Fladt baghoved..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2011

Anonym trådstarter

132319 skriver:

Ingen af mine børn har/havde flade baghoveder.

Det er MEGET underligt at min søn ikke fik det for han ville bare IKKE ligge på maven på nogen vilkår, frem til han var 8 måneder så de første 6 måneder af hans liv lå han kun på ryggen 

Min datter har altid sovet på siden, sådan sov hun bedst og så elsker hun at ligge på maven -Meget modsat sin kære bror 

Så har I da været heldige Måske hans kranie har været/er meget robust "dejligt" at høre, at det ikke kun er min dreng der ikke vil ligge på maven ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2011

Kamulla

Anonym skriver:

Jeg må lige prøve at google det - tak for det

Altså, jeg synes ikke hans hovede ser fladt ud i forhold til min drengs ..  

Hvad gjorde I om natten med den pude så? Altså, man kan jo ikke holde opsyn hele natten, tænker jeg..

nej det nåede ikke til det ekstreme flade.. men det tog jo så også kun 14 dage fra det var HELT rundt til det var sådan der.. hans hoved gik mere op i en spids og var nærmest 4 kantet bagfra... jeg var MEGET ked af det.. og der kan komme problemer ved man ikke retter op på fejlen i tide osv.. noget med mangel på plads til hjernen, derfor begynder panden at bule mere ud...

han kom kun i puden de lyse timer... om natten prøvede jeg alt for at få ham til at kigge den ele og den anden vej når han sov på ryggen... udstoppede lange strømper med grød ris og lagde bag hovedet til den side jeg ville have det til  for at holde det der ( råd af SP)

Anmeld

10. april 2011

Jibbe

Anonym skriver:

Det er også det rigtige at gøre - det man føler er bedst for ens egen famile. Jeg ville gerne ligge ham til at sove på siden, for at aflaste det stakkels flade hovede, men dét er den unge mand ikke interesseret i - mildest talt

Nej så kan jeg godt se det bliver lidt svært! Min veninde brugte den pude som der er vist i et indlæg længere oppe og det havde virket rigtig godt!

Anmeld

10. april 2011

K&S

132319 skriver:

Denne pude skulle være genial mod flade baghoveder 

Vi købte denne pude til Anton, da han havde fladt baghoved og hans hoved er næsten helt "normalt" igen - han er nu 8 måneder

Jeg kan helt klart anbefale denne pude - han sov med den om natten og i barnevognen - når han var vågen gjorde vi alt for at få ham til at vende hovedet til en af siderne (uroen blev hængt længere ud til den ene side - vi lagde ham i den ene side af legetæppet, så han blev nødt til at kigge til siden for at få øje/fat på legetøjet osv.)

Anton har heller aldrig været glad for at ligge på maven.

Anmeld

10. april 2011

Anonym trådstarter

Jibbe skriver:

Nej så kan jeg godt se det bliver lidt svært! Min veninde brugte den pude som der er vist i et indlæg længere oppe og det havde virket rigtig godt!

Jamen, så må vi prøve den Tak for dit svar

Anmeld

10. april 2011

132319

Anonym skriver:

Så har I da været heldige Måske hans kranie har været/er meget robust "dejligt" at høre, at det ikke kun er min dreng der ikke vil ligge på maven ..

Ja, det må det have været 

Uha nej, du er ikke alene. Jeg måtte "tvinge" ham til at lære at trille i en alder af næsten 9 måneder 

Han blev først glad for at ligge og lege på maven da han var 10 måneder, stædige rad 

Anmeld

10. april 2011

*Sofie*

Malou er godt nok ikk baby mer...men da hun var, havde hun meget fladt (og skævt) hoved
Jeg synes selv jeg var meget obs på det...men hun blev alligevel meget flad. Jeg opdagede det da hun næsten var 1 måned, en dag hun lå på maven over ammepuden. Jeg fik fandme et chok
Så jeg var ude og købe 2 forskellige puder. Én der var hjerteformet med hul i midten, og en hun kunne ligge på siden i.
I dag er der intet at se Men hun har seføli også mega meget hår

Anmeld

10. april 2011

L-Mortil3

Anonym skriver:

.. Har din baby det? Jeg tænker i alderen 0-12 måneder

Liam havde et ret skævt baghoved, som kom sig af han var meget stiv i nakkemuskulaturen, og derfor konsekvent selv drejede hovedet til favorit siden om natten.

Det har dog rettet sig helt af sig selv da han begyndte at kunne trille (3½ mdr) for så sov han konsekvent kun på maven

Idag er han snart 1½ år og har det flotteste runde hoved.

Anmeld

10. april 2011

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Vi købte denne pude til Anton, da han havde fladt baghoved og hans hoved er næsten helt "normalt" igen - han er nu 8 måneder

Jeg kan helt klart anbefale denne pude - han sov med den om natten og i barnevognen - når han var vågen gjorde vi alt for at få ham til at vende hovedet til en af siderne (uroen blev hængt længere ud til den ene side - vi lagde ham i den ene side af legetæppet, så han blev nødt til at kigge til siden for at få øje/fat på legetøjet osv.)

Og hvor længe har I brugt den pude, indtil det "virkede".. Vores dreng er 7½ måned nu, så det burde da ikke være "for sent"?!

Vi forsøger også at dreje hans hovede fra side til side så længe han er på ryggen.. Han er til gengæld helt vild med at sidde og sidder faktisk selv, så der bliver hovedet aflastet meget - men så er det bare ryggen der bliver belastet Det er en ond cirkel 

Men tak for dit svar - det var MEGET brugbart!

Anmeld

10. april 2011

132319

K&S skriver:

En fra min mødregruppe var også rigtig glad for den 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.