Fladt baghoved..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2011

misslea

Nej.... Wilma har slet ikke fladt baghovede!!!

Hun har altid ligget med hovedet på forskellige måder!! Så det er aldrig blevet et problem!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2011

piadas

Anonym skriver:

Ja, men det er jo "forbudt" - hvis du forstår.

Vores børn har altid sovet på siden - netop fordi vi ville undgå det flade baghoved, og de har heller ikke fået det. Jeg talte om det med en SP for nogle uger siden, som jo anbefalede, at babyer sover på ryggen. Jeg fortalte hende, at vores børn sov/sover på siden netop pga. dette. Hun sagde, at det var jo vores eget valg, men de anbefalede, at de sover på ryggen, indtil de selv kan vende sig rundt i sengen.

Grunden til, at de ikke anbefaler, at babyer skal sove på siden, er, at der er risiko for, at de triller om på maven, som jo gør, at risikoen for vuggedød øges. Så længe de sover på siden, er risikoen for vuggedød ikke højere end hvis de sover på ryggen. Det er kun den lille risiko for at trille over på maven, der gør det. Det var i hvert fald, hvad hun fortalte mig.

Anmeld

10. april 2011

Anonym trådstarter

piadas skriver:

Vores børn har altid sovet på siden - netop fordi vi ville undgå det flade baghoved, og de har heller ikke fået det. Jeg talte om det med en SP for nogle uger siden, som jo anbefalede, at babyer sover på ryggen. Jeg fortalte hende, at vores børn sov/sover på siden netop pga. dette. Hun sagde, at det var jo vores eget valg, men de anbefalede, at de sover på ryggen, indtil de selv kan vende sig rundt i sengen.

Grunden til, at de ikke anbefaler, at babyer skal sove på siden, er, at der er risiko for, at de triller om på maven, som jo gør, at risikoen for vuggedød øges. Så længe de sover på siden, er risikoen for vuggedød ikke højere end hvis de sover på ryggen. Det er kun den lille risiko for at trille over på maven, der gør det. Det var i hvert fald, hvad hun fortalte mig.

Jeps, det er også rigtigt.

Men jeg vil nu ikke tage chancen for at min dreng ikke får trillet om på maven

Anmeld

10. april 2011

kamtok

Jeg har stemt andet, da min dreng har fladt "sidehoved" - han ville kunne ligge med hovedet til højre de første par måneder, uanset hvor mange gange vi vendte hans hoved, så vendte han det tilbage igen. Vi købte sådan en trekants pude (der støtter foran maven og bag på ryggen) så han kunne ligge på venstre side, men så foreslog vores SP at vi kunne lægge en sammenrullet stofble under lagnet i højre side, så han ikke kunne dreje hovedet den vej og det hjalp. 
Hovedet er stadig skævt, men laaaaangt fra så slemt som det har været.

Hvis du vil have ham på siden og ligge uden at det er farligt, så kan trekanten helt sikkert anbefales.

http://www.babyparadise.dk/shop/baby-sleep-ez-175p.html

Anmeld

11. april 2011

Anonym trådstarter

kamtok skriver:

Jeg har stemt andet, da min dreng har fladt "sidehoved" - han ville kunne ligge med hovedet til højre de første par måneder, uanset hvor mange gange vi vendte hans hoved, så vendte han det tilbage igen. Vi købte sådan en trekants pude (der støtter foran maven og bag på ryggen) så han kunne ligge på venstre side, men så foreslog vores SP at vi kunne lægge en sammenrullet stofble under lagnet i højre side, så han ikke kunne dreje hovedet den vej og det hjalp. 
Hovedet er stadig skævt, men laaaaangt fra så slemt som det har været.

Hvis du vil have ham på siden og ligge uden at det er farligt, så kan trekanten helt sikkert anbefales.

http://www.babyparadise.dk/shop/baby-sleep-ez-175p.html

Tak for dit råd og link det vil jeg lige kigge på knus

Anmeld

11. april 2011

Zeus

Anonym skriver:

.. Har din baby det? Jeg tænker i alderen 0-12 måneder

Jeg har ikke lige læst alle seks sider, så måske har du allerede fået samme svar  MEN, man kan købe en pude inde på babadut.dk til flade hoveder.. Sundhedstyrelsen fraråder den ikke, og neonatal afd. bruger den vist..

Anmeld

11. april 2011

Zeus

Anonym skriver:

.. Har din baby det? Jeg tænker i alderen 0-12 måneder

http://www.babadut.dk/product/50/ 

Anmeld

11. april 2011

twinboys

nope ingen af drengene

Anmeld

11. april 2011

Pige2009

Laura har aldrig haft det...

Anmeld

11. april 2011

FruHolm <3

jeps Oscar har desværre fladt baghoved,det er heldigvis ikk så slemt som det har været, det har været så fladt at hans hoved så helt lodret ud bagfra, vi bruger så den der hjerte pude (babymoov - anatomisk babypude) det har indtil videre hjulpet lidt, så han er begyndt at bule lidt ud igen i baghovedet kan hvertfald tydeligt se forskel på før han startede og til nu, har desværre ingen billeder så du kan se forskel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.