Når man gerne vil med i "hulen" men ikke må.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2011

Bondepigen

Kirle skriver:

Tænk det gjorde jeg også! Men synes ikke at jeg "røber" noget her, men bare forklarer at jeg/vi er obs på problematikken men lige skal finde ud af det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

Bondepigen

sarahb skriver:

Jeg forstår dig 100 %.
Jeg er selv accepteret medlem derinde, jeg er ikke plus medlem og bliver det heller ikk for at kunne skrive med i den lukkede klub. Jeg skriver ikke en helt masse personligt herinde, da jeg har mine veninder og familie til at tale med dem om det, men er her for hyggen og fællesskabet. Og for at støtte andre og tage del i andre glæder og sorger. Jeg er bare ikke selv så åben på nettet. Og det ville jeg heller ikke være i et lukket forum. SÅ jeg fortsætter på vores sædvanelige NS og hygger der indtil videre. Synes godt nok den er gået lidt død derinde og at det er uoverskueligt at skulle læse med flere steder. Der er også mange indlæg i den lukket jeg vill svare på, men så er jeg for doven til at sende en privat besked til vedkommende.

Jeg må indrømme jeg ser dig som en del af os. Men så er du jo en del af det "åbne os"

Anmeld

8. april 2011

Rosa

anna-jonas skriver:

Kære Monica!!

Kan godt forstå at du har det sådan..............det må ikke være let, når man gerne vil være med i et fællesskab.

Jeg kan kun tale for mig selv...................og det er, at jeg vil blive ved med at oprette og kommentere her i den åbne NS. Jeg vil kun kommentere på den lukkede, hvis det vitterligt er følsomme emner, hvor jeg mener at jeg har en værdifuld kommentar at bidrage med. Jeg er egentligt slet ikke til lukkede rum..............derfor jeg gør som jeg gør. Men hvem ved.................måske får jeg brug for at lukke damp ud, over familie, arbejde eller venner en dag. Og får brug for at skrive i det lukkede rum.

Jeg tror at der er mange af de oprindelige ns'ere, der synes at der er kommet mange nye til, og derfor har svært ved at holde den kontakt de gerne vil, og skrive kommentarer til forskellige indlæg. Det er nærmest blevet uoverskueligt.

Det at blive en del af en etableret gruppe, kræver en ret stor indsats. Man skal jo opnå folks fortrolighed, og tillid. Jeg kan huske da jeg startede på Navlestrengen, for knap 3 år siden. Der lavede jeg nogle "brokke"indlæg om, hvor svære de mennesker var at komme ind på livet af, og at jeg følte mig udenfor. Jeg kan i dag godt se, at man ikke opnår folks fortrolighed på en eftermiddag...............men at det tager lang tid, og at man skal give en stor del af sig selv.

Håber at du kan finde rundt i min lange sludder.............og at det gi'r mening.

Det har jeg absolut fuld forståelse for - det der med at holde kontakten og finde hinanden igen hvor det er mere overskueligt.

Ja - hvad skal man skrive - det er bare trist at jeg nu fremover vil gå glip af noget af det der gør baby.dk særligt for mig, nemlig nærheden og det personlige med folk som man har fulgt snart i årevis (sådan næsten). 

Jeg ved da at nu hvor jeg ved der foregår en del som jeg ikke er en del af, og at jeg ikke "må være med" der hvor folk bliver helt ærlige og følsomme - jamen så bliver man da en smule mindre ivrig efter at klikke ind og læse "the leftovers"  Sådan ville de fleste nok have det... 

Men tak, søde dig! Dine indlæg finder jeg sgu nok alligevel 

Anmeld

8. april 2011

Ida.

Rosa skriver:

Det har jeg absolut fuld forståelse for - det der med at holde kontakten og finde hinanden igen hvor det er mere overskueligt.

Ja - hvad skal man skrive - det er bare trist at jeg nu fremover vil gå glip af noget af det der gør baby.dk særligt for mig, nemlig nærheden og det personlige med folk som man har fulgt snart i årevis (sådan næsten). 

Jeg ved da at nu hvor jeg ved der foregår en del som jeg ikke er en del af, og at jeg ikke "må være med" der hvor folk bliver helt ærlige og følsomme - jamen så bliver man da en smule mindre ivrig efter at klikke ind og læse "the leftovers"  Sådan ville de fleste nok have det... 

Men tak, søde dig! Dine indlæg finder jeg sgu nok alligevel 

Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal skrive - jeg er selv splittet ift den lukkede. Men altså, du skal ikke føle, at du får "the leftovers", for der er ikke ret mange tråde på den lukkede - 95-98% af trådene er stadig her, og det er først, når der tales meget personfølsomme ting (hvilket findes for ganske få navlere), de skrives inde på den lukkede.

Og som du kan læse i den her tråd, så er vi en del, der ikke er plusprofiler, og som udelukkende er aktive herude i åbent land

Jeg personligt føler, jeg kender dig godt gennem alle dine mange dejlige indlæg - som for hovedparten ikke har været skrevet herinde på NS - men jeg kan ikke tale for fællesskabet... Måske har du indtil nu ikke været helt tydelig herinde, selvom du har læst meget med?

Well jeg vil ikke sige for og imod - bare sige, at du altså ikke går glip af ret meget  

Anmeld

8. april 2011

Rosa

Puha... jeg har prøvet at svare dig et par gange nu men ender med at slette. Og det er der flere grunde til.

Men har nogle pointer jeg dog alligevel gerne vil skrive til dig og andre generelt.

Jeg forstår dig. Det er ikke fedt at være i klemme på den måde. Men det er jo desværre en konsekvens af at der er noget lukket. Ved godt du ved det, jeg tænker bare højt, hvis man kan sige det sådan.

Vi snakker om hvordan og hvorledes og her i opstartfasen vil tingene nok gå lidt mere tungt fordi vi lige skal finde ud af det hele. For agendaen er jo at ns skal være lukket fordi det skal være en sikker havn for ns'erne. Men for at den skal forblive sikker kræver det et begrænset og velovervejet indslusning.

- ret mig lige hvis jeg tager fejl NSere?!! -

Dette kombineret med at vi er mange forskellige mennesker der skal være enige gør at det er mere omstændigt end bare lige...

Så det har intet med at vi - jeg ikke kan lide dig Rosa eller MoarJ men vi skal lige finde ud af det selv først. Og det er ikke nemt.

Så der er ikke andet at sige end at klø på og skriv og vær med alt det I kan også glæder jeg mig til at se on the other side as well

knus!

Ja, altså - nu byder det mig en lillebitte anelse imod at jeg sådan skal "skrive løs" og lade jer se en masse om mig herinde på NS, når jeg så ikke kan tage del i det der er personligt for jer - get it? 

Altsååå - At for at "komme med i hulen" så skal I lære mig bedre at kende, jeg skal være mere aktiv, skrive mere om mig selv osv. - men jeg må ikke læse med hos jer og lære jer at kende med de mere følsomme ting eller følge med i de liv jeg har fulgt levende det sidste år? 

Du skriver at "den lukkede" (no joke intended ) skulle være "en sikker havn for ns'erne. Men for at den skal forblive sikker kræver det et begrænset og velovervejet indslusning". Jamen ja... Så bliver jeg endnu mere ked af at være blevet vejet og fundet for let. Hvad er det I tror jeg (ja jeg kan jo kun tale for mig selv) bringer med ind som gør at jeg gør jeres havn usikker?

Ja, jeg sidder sgu med en klump i halsen nu og er rigtig ked af at der ikke var tillid til min egen person i denne sammenhæng, - så må I gerne kalde mig nærtagende, hvilket jeg garanteret også er når det kommer til folk man er blevet glad for...

Men tak for dit svar - det var rart at få rene ord for pengene  

Anmeld

8. april 2011

<3

Rosa skriver:

Ja, altså - nu byder det mig en lillebitte anelse imod at jeg sådan skal "skrive løs" og lade jer se en masse om mig herinde på NS, når jeg så ikke kan tage del i det der er personligt for jer - get it? 

Altsååå - At for at "komme med i hulen" så skal I lære mig bedre at kende, jeg skal være mere aktiv, skrive mere om mig selv osv. - men jeg må ikke læse med hos jer og lære jer at kende med de mere følsomme ting eller følge med i de liv jeg har fulgt levende det sidste år? 

Du skriver at "den lukkede" (no joke intended ) skulle være "en sikker havn for ns'erne. Men for at den skal forblive sikker kræver det et begrænset og velovervejet indslusning". Jamen ja... Så bliver jeg endnu mere ked af at være blevet vejet og fundet for let. Hvad er det I tror jeg (ja jeg kan jo kun tale for mig selv) bringer med ind som gør at jeg gør jeres havn usikker?

Ja, jeg sidder sgu med en klump i halsen nu og er rigtig ked af at der ikke var tillid til min egen person i denne sammenhæng, - så må I gerne kalde mig nærtagende, hvilket jeg garanteret også er når det kommer til folk man er blevet glad for...

Igen jeg kan godt se det! Men ved ikke hvad jeg mere skal sige.

Anmeld

8. april 2011

Rosa

idamaria83 skriver:

Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal skrive - jeg er selv splittet ift den lukkede. Men altså, du skal ikke føle, at du får "the leftovers", for der er ikke ret mange tråde på den lukkede - 95-98% af trådene er stadig her, og det er først, når der tales meget personfølsomme ting (hvilket findes for ganske få navlere), de skrives inde på den lukkede.

Og som du kan læse i den her tråd, så er vi en del, der ikke er plusprofiler, og som udelukkende er aktive herude i åbent land

Jeg personligt føler, jeg kender dig godt gennem alle dine mange dejlige indlæg - som for hovedparten ikke har været skrevet herinde på NS - men jeg kan ikke tale for fællesskabet... Måske har du indtil nu ikke været helt tydelig herinde, selvom du har læst meget med?

Well jeg vil ikke sige for og imod - bare sige, at du altså ikke går glip af ret meget  

Tak for dit svar.

Nej det er sandt at jeg har postet de fleste af mine indlæg ude i det åbne, hvilket jeg nu nok også fremover vil gøre, men det er da ikke det samme som at være "inaktiv" da jeg har svaret, skrevet tillykke, ønsket god bedring og frem for alt læst NS'ernes indlæg hver eneste dag i et år nu... 

Og tak for trøst  Jeg er da vidst et frygteligt pylrehoved i dag, hva´? 

Anmeld

8. april 2011

sarahb

Rosa skriver:

Det er så meget rigtigt, og synes faktisk det er lidt til grin! Du er en del af os og hvad har du gjort forkert mod NS der gør at du ikke kan lukkes ind og læse det der er mere bid i!!!

Anmeld

8. april 2011

Ida.

Rosa skriver:

Tak for dit svar.

Nej det er sandt at jeg har postet de fleste af mine indlæg ude i det åbne, hvilket jeg nu nok også fremover vil gøre, men det er da ikke det samme som at være "inaktiv" da jeg har svaret, skrevet tillykke, ønsket god bedring og frem for alt læst NS'ernes indlæg hver eneste dag i et år nu... 

Og tak for trøst  Jeg er da vidst et frygteligt pylrehoved i dag, hva´? 

Jeg forstår dine følelser, men vil ikke dizze dem, der har taget beslutningen....mon ikke du snart bliver lukket inde på den lukkede?!! (ja jeg ser altså lidt humor forbundet med det...og jeg forbliver på åben indlæggelse og kigger gennem ruden til dem på den lukkede )

Nogle dage er man bare et frygteligt pyldrehoved, det skal man have lov til at være og sårbar...jo det er vi jo allesammen! Jeg ser dig som en pålidelig, ærlig og loyal person, hvilket dette indlæg da helt klart bekræfter mig i

Giv det tid søde Rosa - og bliv da bare ved at skrive herinde, dine indlæg er kærkomne, du er velformuleret og dine beretninger er dejlige og underholdende. Der er mange navlere, der ikke læser med på den åbne, og dermed ikke læser dine indlæg...så glem os ikke, når du skriver et indlæg

Anmeld

8. april 2011

Bondepigen

Rosa skriver:

Jeg forstår dig virkelig. Osse at du ikke føler for at give noget af dig selv, når andre ikke vil lukke dig ind i deres liv. Men som Idamaria siger, så sker der ikke ret meget derinde, men det kan du jo ikke se med egne øjne.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.