Når man gerne vil med i "hulen" men ikke må.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2011

Mira0911

Rosa skriver:

Kære Navler!

Jeg tillader mig som "ikke-rigtig-NS'er" at skrive et lille bittersødt indlæg om hvordan jeg har det med den nye lukkede klub, fordi jeg egentlig har lyst til at være åben og ærlig overfor fællesskabet herinde som jeg er kommet til at holde rigtig meget af.

Jeg vil altså gerne fortælle jer, at jeg er rigtig ked af at den klub, for jeg læser nemlig rigtig meget med herinde, - mere end nogen andre steder på baby.dk.  Også i perioder som nu hvor jeg er alene hjemme med Jonathan som gennem længere tid har været syg med MØB og astmatisk bronkitis m.m. er NS mit foretrukne sted sammen med OEF. Efterhånden er jeg mest aktiv herinde som moderator ude på siden, og så når jeg læser herinde. Når jeg endelig skriver svar så er det som regel herinde og ofte lykønskninger fordi jeg faktisk føler en oprigtig glæde ved at læse om jeres liv - også jer jeg ikke kende ved navn endnu. 

Selvom jeg ikke er den mest aktive til selv at oprette debatter andet end billedspam i OEF så har jeg flere gange fået afvide af f.eks. Tjuhl og Kitty m.fl. at jeg da var en "rigtig NS'er nu" og takket mange gange.  Det gjorde mig rigtig glad, dengang. Men nu har jeg så fået afslag for en uges tid siden om at være med i klubben, fordi jeg ikke er aktiv nok herinde på NS. Afslaget i sig selv er en ting - at man ikke er "set nok" til at tælle som "rigtig". Men det har jo den konsekvens at derfor kan jeg nu f.eks. kun læse f.eks. Trines indlæg om hendes familie når hun selv sender mig dem på PB - jeg kan ikke læse andres kommentarer eller selv deltage som jeg plejede. 

Og hvem ved hvor mange andre indlæg jeg ellers går glip af? Jeg følte ellers liiige at jeg var begyndt at lære flere og flere at kende herinde fra, anna-jonas, Milka, Tina, Sarab m.fl. men nu bliver det da svært at følge med i folks mere personlige indlæg. Jeg har ikke en jordisk chance for at lære folk bedre at kende stille og roligt når jeg "kun" må læse det som ikke er personligt nok til at komme ind i hulen og stå. 

Pointen fra mig er: ÆV hvor er jeg bare trist over at min favoritdebat og favoritdebattører her på baby er bag lukkede døre nu. Øv hvor er jeg ked af at man ikke må være "stille med på sidelinjen" - jeg tvivler på at Trine f.eks. tror det er mig der skulle lække følsomme oplysninger på nettet om Sol, eller lignende... 

Æv og øv  Mon jeg er den eneste der har det sådan? Det tror jeg næppe for der må da være endnu mindre aktive "næsten-NS'ere" end mig?

Rosa - som stadig følger med så godt hun kan, men med en lidt underlig følelse i maven af at være smidt udenfor døren...

Jeg er selv lige kommet til igen... Jeg er slet ikke en "ægte" NS'er... Har fulgt meget med fra starten af da gruppen blev lavet og jeg deltog også i nogle debatter herinde og sommetider oprettede nogle... 

Fra første gang jeg var med en lille smule, følte jeg faktisk at jeg ikke var velkommen til at deltage... 

Så jeg stoppede helt med at deltage herinde og læste kun med på sidelinien... Rent ud sagt, jeg turde næsten ikke gøre andet... 

At der blevet lavet en lukket gruppe, synes jeg er helt i orden, det er ikke fedt at skrive åbent og det så kan googles... 

Mon ikke at man får tilbudet til gruppen, når man har været her længe nok og folk begynder at kende en!? 

Jeg tog chancen igen for et par dage siden og listede mig ind i gruppen igen meldte forsigtigt min ankomst... Har ikke lige på alle punkter følt at jeg er velkommen... 

Folk skal jo også lige være mig at kende osv... Har da hørt mange gange at man er velkommen herinde... 

Ja øv er det at man ikke kan læse med i den lukkede - Det respektere jeg fuldt ud - En dag kommer jeg måske selv derind... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

anna-jonas

Kære Monica!!

Kan godt forstå at du har det sådan..............det må ikke være let, når man gerne vil være med i et fællesskab.

Jeg kan kun tale for mig selv...................og det er, at jeg vil blive ved med at oprette og kommentere her i den åbne NS. Jeg vil kun kommentere på den lukkede, hvis det vitterligt er følsomme emner, hvor jeg mener at jeg har en værdifuld kommentar at bidrage med. Jeg er egentligt slet ikke til lukkede rum..............derfor jeg gør som jeg gør. Men hvem ved.................måske får jeg brug for at lukke damp ud, over familie, arbejde eller venner en dag. Og får brug for at skrive i det lukkede rum.

Jeg tror at der er mange af de oprindelige ns'ere, der synes at der er kommet mange nye til, og derfor har svært ved at holde den kontakt de gerne vil, og skrive kommentarer til forskellige indlæg. Det er nærmest blevet uoverskueligt.

Det at blive en del af en etableret gruppe, kræver en ret stor indsats. Man skal jo opnå folks fortrolighed, og tillid. Jeg kan huske da jeg startede på Navlestrengen, for knap 3 år siden. Der lavede jeg nogle "brokke"indlæg om, hvor svære de mennesker var at komme ind på livet af, og at jeg følte mig udenfor. Jeg kan i dag godt se, at man ikke opnår folks fortrolighed på en eftermiddag...............men at det tager lang tid, og at man skal give en stor del af sig selv.

Håber at du kan finde rundt i min lange sludder.............og at det gi'r mening.

Anmeld

8. april 2011

<3

Puha... jeg har prøvet at svare dig et par gange nu men ender med at slette. Og det er der flere grunde til.

Men har nogle pointer jeg dog alligevel gerne vil skrive til dig og andre generelt.

Jeg forstår dig. Det er ikke fedt at være i klemme på den måde. Men det er jo desværre en konsekvens af at der er noget lukket. Ved godt du ved det, jeg tænker bare højt, hvis man kan sige det sådan.

Vi snakker om hvordan og hvorledes og her i opstartfasen vil tingene nok gå lidt mere tungt fordi vi lige skal finde ud af det hele. For agendaen er jo at ns skal være lukket fordi det skal være en sikker havn for ns'erne. Men for at den skal forblive sikker kræver det et begrænset og velovervejet indslusning.

- ret mig lige hvis jeg tager fejl NSere?!! -

Dette kombineret med at vi er mange forskellige mennesker der skal være enige gør at det er mere omstændigt end bare lige...

Så det har intet med at vi - jeg ikke kan lide dig Rosa eller MoarJ men vi skal lige finde ud af det selv først. Og det er ikke nemt.

Så der er ikke andet at sige end at klø på og skriv og vær med alt det I kan også glæder jeg mig til at se on the other side as well

knus!

Anmeld

8. april 2011

Laulund87

Jeg forstår nu godt at man skal være ret aktiv herinde, før man få adgang inde på den lukkede..

Jeg hatr jo lige listet mig herind med hjælp fra Rose<3 og hun har sagt at når folk har lært mig at kende, skal jeg bare søge derind.

Nok vil jeg gerne følge med derinde, men det er da rigtigt at andre skal lære mig at kende før de vil dele deres inderste med mig.

Anmeld

8. april 2011

Mira0911

Kirle skriver:

Puha... jeg har prøvet at svare dig et par gange nu men ender med at slette. Og det er der flere grunde til.

Men har nogle pointer jeg dog alligevel gerne vil skrive til dig og andre generelt.

Jeg forstår dig. Det er ikke fedt at være i klemme på den måde. Men det er jo desværre en konsekvens af at der er noget lukket. Ved godt du ved det, jeg tænker bare højt, hvis man kan sige det sådan.

Vi snakker om hvordan og hvorledes og her i opstartfasen vil tingene nok gå lidt mere tungt fordi vi lige skal finde ud af det hele. For agendaen er jo at ns skal være lukket fordi det skal være en sikker havn for ns'erne. Men for at den skal forblive sikker kræver det et begrænset og velovervejet indslusning.

Dette kombineret med at vi er mange forskellige mennesker der skal være enige gør at det er mere omstændigt end bare lige...

Så det har intet med at vi - jeg ikke kan lide dig Rosa eller MoarJ men vi skal lige finde ud af det selv først. Og det er ikke nemt.

Så der er ikke andet at sige end at klø på og skriv og vær med alt det I kan også glæder jeg mig til at se on the other side as well

knus!

Fuld Respekt for dette.... 

Anmeld

8. april 2011

Bondepigen

Kirle skriver:

Hvor dejligt at du lige fik det der ned på skrift, for jeg følte mig på en eller anden mærkelig måde ikke rigtig berettiget til at "røbe" noget om hvad der blev sagt på den lukkede..

Det er jeg jo sikkert, men det føles bare underligt at være med, men jeg er ikke rigtig med alligevel...bla bla bla...

Anmeld

8. april 2011

sarahb

Kære Navler!

Jeg tillader mig som "ikke-rigtig-NS'er" at skrive et lille bittersødt indlæg om hvordan jeg har det med den nye lukkede klub, fordi jeg egentlig har lyst til at være åben og ærlig overfor fællesskabet herinde som jeg er kommet til at holde rigtig meget af.

Jeg vil altså gerne fortælle jer, at jeg er rigtig ked af at den klub, for jeg læser nemlig rigtig meget med herinde, - mere end nogen andre steder på baby.dk.  Også i perioder som nu hvor jeg er alene hjemme med Jonathan som gennem længere tid har været syg med MØB og astmatisk bronkitis m.m. er NS mit foretrukne sted sammen med OEF. Efterhånden er jeg mest aktiv herinde som moderator ude på siden, og så når jeg læser herinde. Når jeg endelig skriver svar så er det som regel herinde og ofte lykønskninger fordi jeg faktisk føler en oprigtig glæde ved at læse om jeres liv - også jer jeg ikke kende ved navn endnu. 

Selvom jeg ikke er den mest aktive til selv at oprette debatter andet end billedspam i OEF så har jeg flere gange fået afvide af f.eks. Tjuhl og Kitty m.fl. at jeg da var en "rigtig NS'er nu" og takket mange gange.  Det gjorde mig rigtig glad, dengang. Men nu har jeg så fået afslag for en uges tid siden om at være med i klubben, fordi jeg ikke er aktiv nok herinde på NS. Afslaget i sig selv er en ting - at man ikke er "set nok" til at tælle som "rigtig". Men det har jo den konsekvens at derfor kan jeg nu f.eks. kun læse f.eks. Trines indlæg om hendes familie når hun selv sender mig dem på PB - jeg kan ikke læse andres kommentarer eller selv deltage som jeg plejede. 

Og hvem ved hvor mange andre indlæg jeg ellers går glip af? Jeg følte ellers liiige at jeg var begyndt at lære flere og flere at kende herinde fra, anna-jonas, Milka, Tina, Sarab m.fl. men nu bliver det da svært at følge med i folks mere personlige indlæg. Jeg har ikke en jordisk chance for at lære folk bedre at kende stille og roligt når jeg "kun" må læse det som ikke er personligt nok til at komme ind i hulen og stå. 

Pointen fra mig er: ÆV hvor er jeg bare trist over at min favoritdebat og favoritdebattører her på baby er bag lukkede døre nu. Øv hvor er jeg ked af at man ikke må være "stille med på sidelinjen" - jeg tvivler på at Trine f.eks. tror det er mig der skulle lække følsomme oplysninger på nettet om Sol, eller lignende... 

Æv og øv  Mon jeg er den eneste der har det sådan? Det tror jeg næppe for der må da være endnu mindre aktive "næsten-NS'ere" end mig?

Rosa - som stadig følger med så godt hun kan, men med en lidt underlig følelse i maven af at være smidt udenfor døren...

Fejl

Anmeld

8. april 2011

sarahb

Rosa skriver:

Kære Navler!

Jeg forstår dig 100 %.
Jeg er selv accepteret medlem derinde, jeg er ikke plus medlem og bliver det heller ikk for at kunne skrive med i den lukkede klub. Jeg skriver ikke en helt masse personligt herinde, da jeg har mine veninder og familie til at tale med dem om det, men er her for hyggen og fællesskabet. Og for at støtte andre og tage del i andre glæder og sorger. Jeg er bare ikke selv så åben på nettet. Og det ville jeg heller ikke være i et lukket forum. SÅ jeg fortsætter på vores sædvanelige NS og hygger der indtil videre. Synes godt nok den er gået lidt død derinde og at det er uoverskueligt at skulle læse med flere steder. Der er også mange indlæg i den lukket jeg vill svare på, men så er jeg for doven til at sende en privat besked til vedkommende.

Jeg må indrømme jeg ser dig som en del af os. Men så er du jo en del af det "åbne os"

Anmeld

8. april 2011

<3

Bondepigen skriver:

Hvor dejligt at du lige fik det der ned på skrift, for jeg følte mig på en eller anden mærkelig måde ikke rigtig berettiget til at "røbe" noget om hvad der blev sagt på den lukkede..

Det er jeg jo sikkert, men det føles bare underligt at være med, men jeg er ikke rigtig med alligevel...bla bla bla...

Tænk det gjorde jeg også! Men synes ikke at jeg "røber" noget her, men bare forklarer at jeg/vi er obs på problematikken men lige skal finde ud af det

Anmeld

8. april 2011

Mira0911

Måske fordi NS'erne ikke kan huske mig, er fordi jeg har et andet bruger navn nu... Før hed jeg Duttexx, det ændrede jeg, fordi der var nogle der snagede i hvad jeg lavede her på mit fristed baby.dk... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.