Når man gerne vil med i "hulen" men ikke må.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.779 visninger
86 svar
0 synes godt om
8. april 2011

Rosa

Kære Navler!

Jeg tillader mig som "ikke-rigtig-NS'er" at skrive et lille bittersødt indlæg om hvordan jeg har det med den nye lukkede klub, fordi jeg egentlig har lyst til at være åben og ærlig overfor fællesskabet herinde som jeg er kommet til at holde rigtig meget af.

Jeg vil altså gerne fortælle jer, at jeg er rigtig ked af at den klub, for jeg læser nemlig rigtig meget med herinde, - mere end nogen andre steder på baby.dk.  Også i perioder som nu hvor jeg er alene hjemme med Jonathan som gennem længere tid har været syg med MØB og astmatisk bronkitis m.m. er NS mit foretrukne sted sammen med OEF. Efterhånden er jeg mest aktiv herinde som moderator ude på siden, og så når jeg læser herinde. Når jeg endelig skriver svar så er det som regel herinde og ofte lykønskninger fordi jeg faktisk føler en oprigtig glæde ved at læse om jeres liv - også jer jeg ikke kende ved navn endnu. 

Selvom jeg ikke er den mest aktive til selv at oprette debatter andet end billedspam i OEF så har jeg flere gange fået afvide af f.eks. Tjuhl og Kitty m.fl. at jeg da var en "rigtig NS'er nu" og takket mange gange.  Det gjorde mig rigtig glad, dengang. Men nu har jeg så fået afslag for en uges tid siden om at være med i klubben, fordi jeg ikke er aktiv nok herinde på NS. Afslaget i sig selv er en ting - at man ikke er "set nok" til at tælle som "rigtig". Men det har jo den konsekvens at derfor kan jeg nu f.eks. kun læse f.eks. Trines indlæg om hendes familie når hun selv sender mig dem på PB - jeg kan ikke læse andres kommentarer eller selv deltage som jeg plejede. 

Og hvem ved hvor mange andre indlæg jeg ellers går glip af? Jeg følte ellers liiige at jeg var begyndt at lære flere og flere at kende herinde fra, anna-jonas, Milka, Tina, Sarab m.fl. men nu bliver det da svært at følge med i folks mere personlige indlæg. Jeg har ikke en jordisk chance for at lære folk bedre at kende stille og roligt når jeg "kun" må læse det som ikke er personligt nok til at komme ind i hulen og stå. 

Pointen fra mig er: ÆV hvor er jeg bare trist over at min favoritdebat og favoritdebattører her på baby er bag lukkede døre nu. Øv hvor er jeg ked af at man ikke må være "stille med på sidelinjen" - jeg tvivler på at Trine f.eks. tror det er mig der skulle lække følsomme oplysninger på nettet om Sol, eller lignende... 

Æv og øv  Mon jeg er den eneste der har det sådan? Det tror jeg næppe for der må da være endnu mindre aktive "næsten-NS'ere" end mig?

Rosa - som stadig følger med så godt hun kan, men med en lidt underlig følelse i maven af at være smidt udenfor døren...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

Bondepigen

Puha den er svær, og jeg forstår dig rigtig godt. Jeg er osse lidt øv over den lukkede, da jeg ikke kan skrive derinde men kun læse. Og jeg forstår fuldt ud at det må være svært at læse herude, at der foregår noget i den lukkede, men man har ikke en jordisk chance for at vide hvad det handler om medmindre personen skriver en PB.

Men jeg forstår osse supergodt Trine, der har det meget følsomt med hvem der skal vide hvad, at hun gerne vil være på den lukkede. Og jeg ved at dem der er på den lukkede og som kan skrive derinde har det svært med hvem man skal være "bussemand" overfor og at det bestemt ikke er fordi, at de ikke kan lide de mennesker der bliver holdt ude lidt endnu.

Håber der er nogle af de aktive derinde, der osse byder ind på den her...

Anmeld

8. april 2011

h_bernie

Bondepigen skriver:

Puha den er svær, og jeg forstår dig rigtig godt. Jeg er osse lidt øv over den lukkede, da jeg ikke kan skrive derinde men kun læse. Og jeg forstår fuldt ud at det må være svært at læse herude, at der foregår noget i den lukkede, men man har ikke en jordisk chance for at vide hvad det handler om medmindre personen skriver en PB.

Men jeg forstår osse supergodt Trine, der har det meget følsomt med hvem der skal vide hvad, at hun gerne vil være på den lukkede. Og jeg ved at dem der er på den lukkede og som kan skrive derinde har det svært med hvem man skal være "bussemand" overfor og at det bestemt ikke er fordi, at de ikke kan lide de mennesker der bliver holdt ude lidt endnu.

måske jeg skal prøve at være lidt aktiv...og håber også der bliver skrevet lidt, som man kan kommentere på i det åbne.

Anmeld

8. april 2011

Bondepigen

h_bernie skriver:

måske jeg skal prøve at være lidt aktiv...og håber også der bliver skrevet lidt, som man kan kommentere på i det åbne.

Ja, jeg kan jo kun skrive i den åbne...

Anmeld

8. april 2011

h_bernie

Bondepigen skriver:

Ja, jeg kan jo kun skrive i den åbne...

Nåååå ja hi hi

Anmeld

8. april 2011

Rosa

Bondepigen skriver:

Jeg forstår absolut at der er følsomme emner derinde, men det var der jo i lige så høj grad "herude" før den med googleriet kom på banen (hvilket jeg har fuld forståelse for!!!).

Men hvis f.eks. Trine og andre før var OK med at andre baby.dk-brugere kunne læse indlæggene herinde, men ikke med at man kunne google dem, så forstår jeg ikke denne eksklusion af brugere (som mig) fra NS-klubben som trods alt har kunnet læse ALLE indlæg frem til nu...?

Hvad mon der gør at det pludselig kun er "ægte NS'ere" (hvad det så efterhånden er) som er velkomne, og så enkelte brugere som er adopterede - men ikke f.eks. mig og andre? Det gør mig ked af det på den der folkskoleagtige måde hvor man pludselig ikke blev inviteret fordi man ikke var venner "nok", men kun "pseudovenner". 

Hvis man kan se at en person har en profil man kender, så sker der vel intet ved at den person kan læse med derinde, det er vel ikke dem som er "fjenden"? "Fjenden" er vel google - eller hvad? 

PS. Jeg gad ikke sidde og tude jer ørerne fulde af øv'er hvis ikke det var fordi jeg er så skideglad for NS. 

Anmeld

8. april 2011

Bondepigen

Rosa skriver:

Jeg forstår absolut at der er følsomme emner derinde, men det var der jo i lige så høj grad "herude" før den med googleriet kom på banen (hvilket jeg har fuld forståelse for!!!).

Men hvis f.eks. Trine og andre før var OK med at andre baby.dk-brugere kunne læse indlæggene herinde, men ikke med at man kunne google dem, så forstår jeg ikke denne eksklusion af brugere (som mig) fra NS-klubben som trods alt har kunnet læse ALLE indlæg frem til nu...?

Hvad mon der gør at det pludselig kun er "ægte NS'ere" (hvad det så efterhånden er) som er velkomne, og så enkelte brugere som er adopterede - men ikke f.eks. mig og andre? Det gør mig ked af det på den der folkskoleagtige måde hvor man pludselig ikke blev inviteret fordi man ikke var venner "nok", men kun "pseudovenner". 

Hvis man kan se at en person har en profil man kender, så sker der vel intet ved at den person kan læse med derinde, det er vel ikke dem som er "fjenden"? "Fjenden" er vel google - eller hvad? 

PS. Jeg gad ikke sidde og tude jer ørerne fulde af øv'er hvis ikke det var fordi jeg er så skideglad for NS. 

Jeg føler mig faktisk selv en smule udenfor hvem der bestemmer, da jeg jo ikke kan skrive derinde, men jeg vil sige, at jeg synes du har fat i en rigtig god pointe der.

Men som sagt vil jeg lade de andre komme på banen, da jeg ikke føler mig berettiget på nogen måde til at sidde og sige, hvem der kan være med og hvem der kan ej.

Håber det løser sig på bedste vis for alle!

Anmeld

8. april 2011

Bondepigen

Nu har jeg i hvert fald givet min mening til kende....

Anmeld

8. april 2011

Rosa

Bondepigen skriver:

Jeg føler mig faktisk selv en smule udenfor hvem der bestemmer, da jeg jo ikke kan skrive derinde, men jeg vil sige, at jeg synes du har fat i en rigtig god pointe der.

Men som sagt vil jeg lade de andre komme på banen, da jeg ikke føler mig berettiget på nogen måde til at sidde og sige, hvem der kan være med og hvem der kan ej.

Håber det løser sig på bedste vis for alle!

Tak for dine svar ihvertfald - det var dejligt  Hven der bestemmer aner jeg intet om, jeg har intryk af at alle har lov at sige sin mening - et af de fornemmeste plusser ved NS - så jeg glæder mig til flere indput 

Kh

Rosa

Anmeld

8. april 2011

Bondepigen

Rosa skriver:

Tak for dine svar ihvertfald - det var dejligt  Hven der bestemmer aner jeg intet om, jeg har intryk af at alle har lov at sige sin mening - et af de fornemmeste plusser ved NS - så jeg glæder mig til flere indput 

Kh

Rosa

Det er jo nemlig det, meeen jeg føler mig lidt akavet ved ikke at være rigtig deltager på den lukkede, da jeg ikke kan skrive derinde.

Hvorfor kunne vi da ikke osse bare få lov til at få gjort selve NS lukket... Det ville da være meget nemmere!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.