Bondepigen skriver:
Jeg ynes altså ikke rigtigt jeg hører hvordan det er at have et donorbarn...
Det er nok ikke så meget anderledes end et barn med en mor og en "kendt" far.. Altså det er vel ikke anderledes end at være alenemor?
Jeg håber ikke, det gør noget at jeg blander mig her, da tråden jo ligger i den åbne debat.. ??
Men sagen er, at jeg synes der er andre ting der er mere interessante at få at vide, end hvordan det er at være alenemor...
Og jeg håber ikke I bliver kede af mine spørgsmål, for det er bestemt ikke min intention, men det er noget jeg ofte har tænkt på, og som jeg synes man skal tænke på, hvis man skal have barn med en donor..
Det har I sikkert gjort, men DET jeg synes kunne være interessant at vide..er "kan jeres barn/børn risikere at have halvsøskende derude, som de så evt. kunne blive kærester med senere i deres liv?"
Ved godt at man osse kan risikere det uden at det er med en donor, men tænker bare, hvor mange børn må en donor "lave"? Hvis det nu er rigtig mange,hvad så?? Og når det er med en donor har man ikke helt de samme chancer for at finde ud af det, som hvis det er en mand som barnet kender der er dets far??
DEt blev vist til kringlede spørgsmål, håber I ved hvad jeg mener?...

Hahaha, du lyder som min mor!! Hun har også udtalt, at de kan risikere at blive kæreste med en halvsøskende.
Det skal da nok ske nogle steder i verden. Der tror jeg dog mere, at det skyldes, at postbudet har delt lidt mere end breve ud på sin rute! Der findes jo mange - faktisk en ret stor del børn, der ikke har den biologiske far, som de har fået oplyst. Simpelthen fordi moren har oplyst en forkert.
Når man er donor, så skal der være en spredning på én til 200.000. Dvs. hvis vi siger, at der er 5 mill. i DK, så må han lave 25 børn i DK.
Så sandsynligheden er nok ikke så stor. Hvis man som donorbarn møder et andet donorbarn, så kan man jo også ulejlige sig med at høre, hvilket donornummer de stammer fra. Så er den potte vist ude.. hehe.
Anmeld