Hej i seje mødre.
Jeg har jo fulgt med længe og snakket om donorbørn med jer før (her tænker jeg især KaMa og Dorthemus, men alle er selvfølgelig velkomne til at svare
), og er nu egentligt ret nysgerrig efter at høre hvordan det så er at være mor til et donorbarn i "virkeligheden", nu er børnene jo snart blevet gaaaamle 
Har det været som forventet? Her tænker jeg ikke så meget på rollen som selve mor, men måske mere på om omverdenen har reageret som i forventede/de havde fortalt de ville, er det noget i ville gøre igen, er der kommet andre overvejelser efterfølgende osv. osv osv.
Har i mødt skeptismen (hedder det det?)? Hvor åbne er i om det?
Har i lyst til at fortælle lidt?
Mvh. Julie
Hej Julie.
Jeg må indrømme, at selvom børnene efterhånden er blevet 8 mdr, så har jeg ikke været så meget ude igen. Netop fordi at jeg er alene med twinser, så bruger jeg det meste af dagen på at holde skruen i vandet.
Jeg har egentlig kun mødt tilkendegivelser og fået utrolig meget ros for, at jeg klarer det så godt. Folk synes, at det er en modig beslutning. Det er ganske få mennesker. To stk. der har taget direkte afstand. Begge mænd jeg i tidernes morgen har datet. De er nok truet af, at jeg ikke har behov for dem. Så at sige.
At vælge at få børn selv er en stor beslutning. Det er kommet bag på mig, hvor utrolig meningsfyldt det er. Hvordan jeg uden at være i tvivl kan sige, at jeg i dag virkelig er lykkelig. Det er det allerbedste, jeg har gjort. Mit liv er blevet rigt.
Mit indtryk er, at flere og flere anerkender denne her måde at blive en familie på. Det er meget udbredt efterhånden.
Debatten går ikke så meget på, om man har fået et donorbarn. Den går meget mere på, hvilken type donor man har valgt.
Jeg er i øvrigt 100 pct åben omkring det. Det er slet ikke så farligt. Folk er som nævnt meget tolerante, når det kommer til stykket.. eller godt opdraget, og holder negative tanker for dem selv.