hvor tit kommer jeres børn i bad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2011

NinaNymannMadsen

asta kommer i bad hver anden. det er ikke nødvendig at hun kommer i bad hver dag. hun bliver dog vasket hver dag så hun er ren og ikke lugter.

men ellers kommer hun kun i bad hver anden dag. det syntes jeg også er meget fint.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

132319

CamillaRH skriver:

en gang om ugen? jeg synes 2-3 dage var lang tid. du skal ikke misforstå mig - hvordan kan det være? at hun fx. ikke kommer i bad hverdag?

Fordi hendes sarte babyhud ikke har godt af mere. Jeg kunne i øvrigt aldrig finde på at vaske hende med hverken sæbe, shampoo eller olie før hun er minimum 1 år.

Anmeld

28. marts 2011

henh01

Det er ultra usundt for børn at komme i bad hver dag..  Min datter på 6 år kommer i bad hveranden dag - vasket med sæbe over det hele og min lille på 4 mdr kommer i bad 2-3 gange om ugen og bliver vasket i vand med speciel olie Han bliver dog vasket hver dag.

Anmeld

28. marts 2011

Lullaby

CamillaRH skriver:

det synes jeg alligvel er lang tid. hvordan kan det være? altså, at det ikke er hverdag.

Tja, fordi de begge lider af børneeksem og ikke må komme i bad hver dag

Anmeld

28. marts 2011

MRN

Vores søn på 10 md. kommer i karbad hver anden dag. Rent vand med Ceridal badeolie.

Én gang om ugen kommer han i bad med sæbe og får vasket hår. Dette er ret nyt og de første 9 måneder af hans liv har det kun foregået med vand og badeolie...

Vi har ikke haft brug for sæbe før nu, da han ikke har lugtet eller grisset sig voldsomt til. Har heller aldrig brugt andet end rent vand til bleskift.....

Anmeld

28. marts 2011

MaliksMor

birthee skriver:

Frederik bliver 4 år her til maj, og han kommer i bad hver dag, og bliver vasket med sæbe på kroppen... Han får vasket hår ca. 3 gange om måneden, men det er fordi hans hovedbund begynder at klø, hvis det er for tit - til trods for at vi bruger shampoo der både er svanemærket og godkendt af astma-allergi-forbundet... jeg vasker heller ikke selv hår hver dag, da det bliver fedtet... det er ca. 2 gange om ugen...

så det også forståeligt nok.

jeg går i bad hverdag, og vasker hår hverdag.. føler mig ikke ren hvis jeg ikke vasker mit hår

Anmeld

28. marts 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Her kommer de i bad 2-3 gange om ugen.

Luka får vasket hår 1 gang om ugen og Lina får hver gang pga. hendes lange hår. Jeg har ikke brugt sæbe til nogen af dem før de var mindst 1 år.

De er henholdsvis 3 1/2 år og 2 år

Anmeld

28. marts 2011

MaliksMor

Lullaby skriver:

Tja, fordi de begge lider af børneeksem og ikke må komme i bad hver dag

det er jeg ked af at hører øv..

hvis de ikke havde det - ville du så ha' badet dem hver dag?

Anmeld

28. marts 2011

Hvem?

CamillaRH skriver:

Hej tøser.

læste et fra et andet indlæg, af et barn kun fik vaskede hår to gange om måneden. det overrasker mig lidt.

Malik er 11 måneder og kommer i bad hverdag(med sæbe og shampo, og han for vaskede hår hverdag) (ligesom mig og min mand) jeg synes han lugter hvis jeg springer endag over. Også synes jeg også det er lækkert at bade ham, rent nattøj, sengetøj også ind og putte. Og han elsker simpelthen at komme i bad.

Fra han var en månede har det været sådan.

Hver dag herhjemme, syntes selv det er skønt at komme i seng nyvasket, så det kommer drengene også her

Især også når de er blebørn,

Anmeld

28. marts 2011

serinasmor

ca hver anden dag ... det hænder vi kommer til at springe over .. hun får vasket hår med shampoo og balsam hver gang hun er i bad ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.