Storkebid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2011

132319

MoarJ skriver:

Bliver det egentlig ikke kaldt meget forskelligt? Da jeg fødte Julie kaldte de det "jordbærmærke".... 

Nej, et jordbærmærke er ikke det samme.

Du kan læse om forskellene her (i Faktaboksen) :

http://www.navlestreng.dk/artikler/Mine-boern/Den-nyfoedte/Barnets-udseende/OEjne-og-hoved/e_27_894.page

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2011

Joan ( Smallie )

Storkebid og jordbær mærke er ikke det samme.

Storkebid er fra den måde de lå i bækkenet med hovedet. Så der hvor de har gået på har de fået mærker. Fik jeg at vide af min sp.

Jordbærmærker er en svaghed i huden hvor blodkar ligger tæt på huden derfor bliver den mørk. Nogen siger det er et modermærke man er født med.

Min datter er født med et jordbær mærke på maven og vi fik at vide den nok ville forsvinde men det er den ikke endnu, hun er 2 år nu, men der er da også lige lidt tid til de 6 år de sagde det kunne tage Man siger jo at børn ikke er født med modermærker og i de fleste tilfælde passer det også.

Hvis jeg var dig ville jeg vente og se tiden an for hun er jo "kun" 3 endnu og der er jo tid endnu. Men dejlig ser hun ud det

Anmeld

30. april 2011

Anneiris

Min datter har også et jordbær, dog heldigvis i hovedbunden Har også fået afvide at det forsvinder med tiden Og forsvinder det ikke, er det vel bare deres charme ?

Anmeld

30. april 2011

2babygirls

132319 skriver:

Min datter er født med et stort storkebid, lige ved øjet (se nedestående billede)

I starten var det svært ikke at fokusere på det men med tiden er det jo bare sådan hun ser ud 

Jeg fik at vide at det ville "falme" for helt at forsvinde med tiden og gerne skulle være helt væk når hun er 3 år. Jeg synes bare slet ikke der sker noget, godt nok er hun kun ½ år men det er lige tydeligt 

Vi fik at vide at det kan fjernes med laser såfremt det alligevel ikke forsvinder af sig selv. Det er ikke så voldsomt som det kan lyde og kan klares med et par behandlinger 

Er her nogen med børn der har/har haft børn med så markante storkebid? Forsvandt det af sig selv eller valgte I laser? 

Lige som lovet et billede af Trunten 

Min nevø på snart 9år har stadig sit storkebid lige så tydeligt i nakken og ned af ryggen.
Hun er da en lækker lille trold

Anmeld

30. april 2011

Tvillingemor80

mine ene datter har et stort et lile i panden .. men nej jeg ikke har ikke overvejet at få det fjernet, kan ikke se hvorfor jeg skulle den når det ikke er farligt for hende eller noget ?!

Min datter er 11 mdr og det er ikke blevet mindre..

Anmeld

30. april 2011

Silas&Mille

Vores søn har også et storkebid, i nakken.

Vi fik også afvide at det ville forsvinde indenfor de først 2-3 år. Men ellers dækker hans hår det jo når han bliver ældre.

for at din lille pige forsvinder med tiden. 

Anmeld

30. april 2011

132319

mine ene datter har et stort et lile i panden .. men nej jeg ikke har ikke overvejet at få det fjernet, kan ikke se hvorfor jeg skulle den når det ikke er farligt for hende eller noget ?!

Min datter er 11 mdr og det er ikke blevet mindre..

Sådan er vi så forskellige...Personligt vil jeg gerne skåne hende for den risiko der er for at hun kan blive mobbet med det og for det andet kan jeg kun relatere til hvordan jeg som teenager og nu som voksen ville have det med at have sådan en rød plamage lige ved øjet. Jeg ville selv være enormt af ked af aldrig at kunne ligge en pæn øjenmakeup. Jeg vender den om og siger at laser er ufarligt og smertefrit, så jeg kan ikke de hvorfor jeg skulle lade være...

Anmeld

1. maj 2011

132319

Anneiris skriver:

Min datter har også et jordbær, dog heldigvis i hovedbunden Har også fået afvide at det forsvinder med tiden Og forsvinder det ikke, er det vel bare deres charme ?

Bestemt men jeg synes bare at der for barnet er forskel på om det sidder i hovedbunden eller midt i øjet som min datters. Din datters bliver jo med tiden, dækket med hår :-)

Anmeld

1. maj 2011

Tvillingemor80

132319 skriver:

Sådan er vi så forskellige...Personligt vil jeg gerne skåne hende for den risiko der er for at hun kan blive mobbet med det og for det andet kan jeg kun relatere til hvordan jeg som teenager og nu som voksen ville have det med at have sådan en rød plamage lige ved øjet. Jeg ville selv være enormt af ked af aldrig at kunne ligge en pæn øjenmakeup. Jeg vender den om og siger at laser er ufarligt og smertefrit, så jeg kan ikke de hvorfor jeg skulle lade være...

vil ikke lærer min datter at ændre sig for at undgå mobning.. !! Hvis det er HENDES behov fordi hun ikke vil havde det - så fint... Men ville aldrig ændre hende fordi andre var små forstyrret i deres små hoveder..

Anmeld

1. maj 2011

MaliksMor

malik havde det også da han blev født i panden (dvs. imellem øjene) og i nakken..

nu er han 1 år gammel.. og man ser det næsten ikke mere..

men, hvis han fx. laver stort (og bliver helt rød i hovedet) så kommer det frem igen..'

- & hvor er hun dejlig, din datter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.