Storkebid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2011

M&F&C

Du kan nok ikke bruge mit svar til så meget ....

Her har både jeg og min datter et stort rødt storkebid i nakken, dog indenfor hårgrænsen ... og når jeg kigger på hendes, så ser det ud som da kun kom til verden. Så tror måske det er sådan lidt, tjaah ... måske/måske ikke, at de skulle forsvinde. Men jeg tænker lidt, når nu hun kommer ud, og begynder at få lidt kulør og hendes hud sådan rigtig får en omgang lys fra solen, at det så måske vil syne mindre tydeligt. Ikke at hun jo skal have direkte sol, men min datter er SÅ brun efter sol-sæsonen, til trods for solhatte, solcreme osv Kan jo for dævlan ikke forlange hun bliver på tæppet under parasollen hele tiden Nå det var lige udenoms-pladder ...

Der jeg vil hen er, se tiden an og hav tålmodighed.... vent måske, og se om det overhovedet bliver et problem. Jeg synes ikke det gør noget, at vi alle ikke ser ens ud Det er bare med til at gøre verden mere spændende at se på! Og verden bliver endnu smukkere, med din datter i blandt os 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

Pia.

MHK skriver:

Min datter er født med et stort storkebid, lige ved øjet (se nedestående billede)

I starten var det svært ikke at fokusere på det men med tiden er det jo bare sådan hun ser ud 

Jeg fik at vide at det ville "falme" for helt at forsvinde med tiden og gerne skulle være helt væk når hun er 3 år. Jeg synes bare slet ikke der sker noget, godt nok er hun kun ½ år men det er lige tydeligt 

Vi fik at vide at det kan fjernes med laser såfremt det alligevel ikke forsvinder af sig selv. Det er ikke så voldsomt som det kan lyde og kan klares med et par behandlinger 

Er her nogen med børn der har/har haft børn med så markante storkebid? Forsvandt det af sig selv eller valgte I laser? 

Lige som lovet et billede af Trunten 

Nååå hvor er hun altså sød... Alle mine børn er født med storkebid - og det er gået helt væk hos dem alle - dog kan det anes hvis Mads (den mindste bliver meget sur/ked af det) så kommer det frem i nakken på ham men forsvinder igen hurtigt efter...

Men altså ja det er gået væk - henholdsvis efter 1½ -2½ år på mine ...

Knus Pia.

Anmeld

28. marts 2011

132319

M&F skriver:

Du kan nok ikke bruge mit svar til så meget ....

Her har både jeg og min datter et stort rødt storkebid i nakken, dog indenfor hårgrænsen ... og når jeg kigger på hendes, så ser det ud som da kun kom til verden. Så tror måske det er sådan lidt, tjaah ... måske/måske ikke, at de skulle forsvinde. Men jeg tænker lidt, når nu hun kommer ud, og begynder at få lidt kulør og hendes hud sådan rigtig får en omgang lys fra solen, at det så måske vil syne mindre tydeligt. Ikke at hun jo skal have direkte sol, men min datter er SÅ brun efter sol-sæsonen, til trods for solhatte, solcreme osv Kan jo for dævlan ikke forlange hun bliver på tæppet under parasollen hele tiden Nå det var lige udenoms-pladder ...

Der jeg vil hen er, se tiden an og hav tålmodighed.... vent måske, og se om det overhovedet bliver et problem. Jeg synes ikke det gør noget, at vi alle ikke ser ens ud Det er bare med til at gøre verden mere spændende at se på! Og verden bliver endnu smukkere, med din datter i blandt os 

Hvis Kamille arver samme evne til at få solbrun hud som sin bror, så tror jeg heller ikke det bliver et problem 

Det kan også være at vi venter til hun selv er gammel nok til at tage beslutningen, hvis det virkelig generer hende når hun er 15 år, så skal hun helt sikkert have lov til at få det fjernet.

Hvis hun bliver udsat for mobning i børnehaven/skolen så vil jeg heller ikke tøve med at få det fjernet 

Anmeld

28. marts 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Luka har et storkebid i nakken og det er ikke forsvundet. Han er 3 år og 5 mdr.

Anmeld

28. marts 2011

Fenja09

MHK skriver:

Så hedder det noget så smukt som en Portvinsplet 

Ja det var da et rigtig smukt navn hehe Tak for oplysningen!

Anmeld

28. marts 2011

Mikkel's mor <3

MHK skriver:

Ja, så bliver det ildrødt 

vildt nok, var jeg ikke klar over, jamen så har min søn en lige over næsen altså mellem hans øjne den kommer dog kun frem når han er rigtig ked af det

Anmeld

28. marts 2011

Mary

Jeg har altså ikke læst alle de andre besvarelser, så jeg ved ikke om jeg gentager noget 

Min yngste datter Dicte er født med et storkebid i panden - hun havde et 'Harry-Potter-lyn'  Det er langsomt blevet mere utydeligt, men man godt ane det stadigvæk. Når hun bliver arrig/ked eller lign, så blusser det op, og det har vi fået fortalt vi godt kan regne med det altid vil gøre. Jeg må ærligt tilstå, at jeg kun finder Dictes lyn i panden charmerende, men jeg kan jo ikke vide hvordan hun selv vil se på det når hun bliver større. 

I øvrigt har hun det også i nakken - så man må sige at storken har haft et fast greb om min datters hoved 

Anmeld

30. april 2011

Mama2980

Min datter havde et mellem øjnene, ikke meget tydeligt, men man kunne se det.. Nu er hun 2½ og man kan næsten ikke se det. Dog kommer det lidt frem hvis hun græder eller lign. Hun har stadig i nakken, men det kan man ikke se for håret

Kan lige prøve at vise lidt billeder af hende da hun var mindre (det var tydeligere i virkeligheden end på billederne).. selvom man ikke så godt kan se det på de billeder jeg har liggende på denne her computer..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

30. april 2011

Mama2980

Min niece har et samme sted hun er 1½ nu og det er stadig lige så tydeligt som det hele tiden har været..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

30. april 2011

Mira0911

Bliver det egentlig ikke kaldt meget forskelligt? Da jeg fødte Julie kaldte de det "jordbærmærke".... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.