Storkebid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28.831 visninger
61 svar
0 synes godt om
28. marts 2011

132319

Min datter er født med et stort storkebid, lige ved øjet (se nedestående billede)

I starten var det svært ikke at fokusere på det men med tiden er det jo bare sådan hun ser ud 

Jeg fik at vide at det ville "falme" for helt at forsvinde med tiden og gerne skulle være helt væk når hun er 3 år. Jeg synes bare slet ikke der sker noget, godt nok er hun kun ½ år men det er lige tydeligt 

Vi fik at vide at det kan fjernes med laser såfremt det alligevel ikke forsvinder af sig selv. Det er ikke så voldsomt som det kan lyde og kan klares med et par behandlinger 

Er her nogen med børn der har/har haft børn med så markante storkebid? Forsvandt det af sig selv eller valgte I laser? 

Lige som lovet et billede af Trunten 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

ChipChap

Hvorfor får de egentlig det storkebid ?

Anmeld

28. marts 2011

Mor til Frederic og Freya

MHK skriver:

Min datter er født med et stort storkebid, lige ved øjet (se nedestående billede)

I starten var det svært ikke at fokusere på det men med tiden er det jo bare sådan hun ser ud 

Jeg fik at vide at det ville "falme" for helt at forsvinde med tiden og gerne skulle være helt væk når hun er 3 år. Jeg synes bare slet ikke der sker noget, godt nok er hun kun ½ år men det er lige tydeligt 

Vi fik at vide at det kan fjernes med laser såfremt det alligevel ikke forsvinder af sig selv. Det er ikke så voldsomt som det kan lyde og kan klares med et par behandlinger 

Er her nogen med børn der har/har haft børn med så markante storkebid? Forsvandt det af sig selv eller valgte I laser? 

frederic er 2½ og har et stort storkebid omme i nakke og lidt ned af ryggen. 

Ved godt det sidder 'bagtil' - men har ikke overvejet laser, da det er med til at gøre frederic, frederic. 

Det er en del af ham...

Men hvis det giver anledning til drilleri - mobberi, ville jeg måske overveje det..

Anmeld

28. marts 2011

Stéphanie

MHK skriver:

For det første: Ih hvor ser hun bare dejlig ud

Og så til det du egentlig spørge om: Jeg er selv blevet født med ret markante storkebid omkring det ene øje og i panden. Det forsvandt da jeg var ca 2 år. Det kommer dog stadig frem hvis jeg bliver enormt ked af og græder meget, men forsvinder igen efter et par timer.

Anmeld

28. marts 2011

acdp8620

MHK skriver:

Min datter har et storkebid/jordbærmærke bagerst på det ene ben. Det fik vi af vide at det ville forsvinde inden hun bliver 6-7 år. (men håber da at det kun er 3 år, hvis det er det du har fået af vide)

Kunne ikke drømme om laserbehandling, da det sidder et sted det sagtens kan skjules på hende. Men forstår udemærket at du overvejer det, når det nu sidder i hovedet.

Anmeld

28. marts 2011

132319

frederic er 2½ og har et stort storkebid omme i nakke og lidt ned af ryggen. 

Ved godt det sidder 'bagtil' - men har ikke overvejet laser, da det er med til at gøre frederic, frederic. 

Det er en del af ham...

Men hvis det giver anledning til drilleri - mobberi, ville jeg måske overveje det..

Hun har også i nakken men pyt med det der kommer jo hår udover -Når hun engang får noget hår 

Jeg tænker netop mobberi, børn kam være SÅ stride  Samtidig tænker jeg også når hun bliver ældre. Hvor fantastisk er det lige at have sådan en stor rød plamage ved øjet når der skal lægges makeup? Dét havde jeg i hvert fald selv været enormt ked af 

Så alt i alt er hendes far og jeg ret enige om at laser er løsningen hvis det ikke selv forsvinder 

Anmeld

28. marts 2011

132319

momse22 skriver:

For det første: Ih hvor ser hun bare dejlig ud

Og så til det du egentlig spørge om: Jeg er selv blevet født med ret markante storkebid omkring det ene øje og i panden. Det forsvandt da jeg var ca 2 år. Det kommer dog stadig frem hvis jeg bliver enormt ked af og græder meget, men forsvinder igen efter et par timer.

Tusind tak 

Og dejligt med en succeshistorie 

Anmeld

28. marts 2011

Fenja09

Først vil jeg lige sige, at uanset om din datter har storkebid, så er hun godt nok skøn at se på!

Jeg har ikke selv børn, men et på vej og ville egentlig bare tilføje noget om mig selv. Jeg er 29 år og har stadig mit storkebid, dog sidder det på min fod, så det er jo ikke så synligt for andre og ikke noget jeg har planer om at få fjernet - kan godt forstå, hvis det sidder i ansigtet at man ønsker at vide hvilke muligheder der er for at det kan gå væk.

Mit virkede selvfølgelig større da jeg var lille og det var nok også mere rødt end det er i dag, men det er aldrig forsvundet helt. Mener at have læst, at der er forsk. former for "storkebid" - nogle går væk igen, andre bliver - men har i fået af vide det går væk inden barnets 3. år, så har de nok ret i det og så kræver det bare lidt tålmodighed

/Fenja

Anmeld

28. marts 2011

Mor til prinsessen :-)

MHK skriver:

Jeps min datter har også et i nakken... og det kan også blive meget makant rød til tider.... Men nu der forsinder ikke det er der hele tiden.....

Har også hørt at når de bliver ældre forsvinder det :-)

Anmeld

28. marts 2011

132319

acdp8620 skriver:

Min datter har et storkebid/jordbærmærke bagerst på det ene ben. Det fik vi af vide at det ville forsvinde inden hun bliver 6-7 år. (men håber da at det kun er 3 år, hvis det er det du har fået af vide)

Kunne ikke drømme om laserbehandling, da det sidder et sted det sagtens kan skjules på hende. Men forstår udemærket at du overvejer det, når det nu sidder i hovedet.

Det forstår jeg godt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.