I må bare hjælpe mig!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.340 visninger
48 svar
0 synes godt om
28. marts 2011

CamillaSoefelt

I må virkelig hjælpe mig her. Min søn som er lidt over 8 mdr er bare overhovedet ikke til og få mad i. Om det så er morgenmad, frokost el til aften? Vi skal virkelig lege det i ham og det blir ingengang til ret meget.

Vi har her den sidste uge fået vænnet ham til ikke og få bryst om natten og han sover vildt godt. Men så tænker jeg jo dy han må være vildt sulten om morgenen når han vågner? Men nej!

Jeg laver øllebrød el havregrød til ham, hvis jeg er meget heldig spiser han en halv portion, men det er på en god dag..

Også med frokost hvor han får rugbrød, så er det max et halvt bondebrød uden skorper?

Han lukker ganske enkelt munden i, klapper i som en østers nærmest?

Hvad gør jeg? Hjælp piger!!

Gode råd søges!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

Sasja77

Du skal ikke gøre noget andet end det du gør! Han skal nok spise når han er sulten! Jeg ved godt at det er svært at se på, det er det også her når lillepigen sultestrejker! Men det gør de bare engang i mellem:-) han skal nok tage fra når han er sulten nok! Bare sørg for at han får tilbudt mad og ikke mindst væske:-) stort kram til dig! Det kommer helt af sig selv igen:-)

Sasja

Anmeld

28. marts 2011

CamillaSoefelt

Sasja77 skriver:

Du skal ikke gøre noget andet end det du gør! Han skal nok spise når han er sulten! Jeg ved godt at det er svært at se på, det er det også her når lillepigen sultestrejker! Men det gør de bare engang i mellem:-) han skal nok tage fra når han er sulten nok! Bare sørg for at han får tilbudt mad og ikke mindst væske:-) stort kram til dig! Det kommer helt af sig selv igen:-)

Sasja

Ih hvor er du sød:-)! Det var rart med sådan et indlæg.

Hvor længe kan det vare?

Anmeld

28. marts 2011

B&J

Ja slap helt afgiv ham det han vil have også er det ved det er super hårdt har været det igennem i 10 mdr før min søn endelig spiste helt alm og nu er han 1år. det har været en super hår tid. men han skal nok vise han er mere sulten bare i ikke gør det til en kamp med af få maden i ham for så mister han mere lysten... når han har spist det han kan så er det tak for mad

Anmeld

28. marts 2011

CamillaSoefelt

B&J skriver:

Ja slap helt afgiv ham det han vil have også er det ved det er super hårdt har været det igennem i 10 mdr før min søn endelig spiste helt alm og nu er han 1år. det har været en super hår tid. men han skal nok vise han er mere sulten bare i ikke gør det til en kamp med af få maden i ham for så mister han mere lysten... når han har spist det han kan så er det tak for mad

Rart og høre vi ikke er de eneste. Dvs hvis han kun vil ha 3 skefulde og derefter afviser så er det bare tak for mad?

Han vil gerne ha frugt, kiks og sådan.. Skal bi bare gi ham det så el blir han for mæt i det og tænker at han så ik behøver spise det andet når nu han jo får noget lækkert?

Anmeld

28. marts 2011

B&J

CamillaSoefelt skriver:

Rart og høre vi ikke er de eneste. Dvs hvis han kun vil ha 3 skefulde og derefter afviser så er det bare tak for mad?

Han vil gerne ha frugt, kiks og sådan.. Skal bi bare gi ham det så el blir han for mæt i det og tænker at han så ik behøver spise det andet når nu han jo får noget lækkert?

I lang tid gav vi vores dreng yoghurt efter for han fik noget ned i maven og for vi fik ro igen og han fik også frugt og kiks, og med ham er det kommet helt af sig selv igenmmen det hele og tror bare det er en lille krise din søn er i hvor han tænker jeg kan og vil selv for nu er jeg en stor dreng

Anmeld

28. marts 2011

sne190810

Jeg har lidt a'la samme problem. Selvom jeg dog liiige har haft 2 dage, hvor hun bare har spist super godt (=normalt)

Men jeg kører lidt efter at hun får det at spise som hun vil ha' .. F.eks. igår fik hun havregrød til morgenmad. Og jeg er begyndt at komme LIDT sukker på, og det har hjulpet gevaldigt! Selvom det dog var lidt imod principper ... Meeeeen, med små børn har man vidst et standpunkt, til man tager et nyt

Frokosten der lavede jeg lidt rugbrød, men hun gad ikke engang åbne munden ....... Da jeg endelig fik lirket et enkelt stykke ind i hendes mund, spyttede hun det bare ud. Gav op efter en halv time .. Og så prøvede jeg så bare at lave noget havregrød igen, for det havde jeg rimelig meget succes med tidligere jo. Og mindsandten,- det gad hun godt at spise.

Til aftensmad har hun de sidste mange dage fået grød lavet af fuldkornsrismel, blandet med groft moset broccoli (broccoli er et hit, mens kartofler og gulerødder kan jeg godt glemme. Hun spiser der IKKE) Noget som hun også gerne vil spise er søde kartofler.

Men som hovedregel er jeg meget imod at måltider skal blive til en kamp, og gider det skal blive til en krigszone, hver gang hun skal have mad. Hun skal forbinde det med noget sjovt, hyggeligt og godt. Så jeg prøver ikke at stresse over det, og hvis hun ikke vil spise det ene, så prøver jeg med noget andet. 

Plus herhjemme så hjælper det, hvis hun selv for lov til at sidde og spise/udforske (f.eks. pastaskruer, brødskorpe, broccolie'træer', blomkål osv.) mens jeg fodrer hende med det "rigtige - mættende" mad. Forstår du?  Og så kan hendes far aaaaaaaaaaaaltid få hende til at spise mere, end jeg kan. Om det har noget med min tålmodig, mit mejeri, eller om hun bare driller sin mor ... Ingen ved det  

Anmeld

28. marts 2011

Sasja77

CamillaSoefelt skriver:

Ih hvor er du sød:-)! Det var rart med sådan et indlæg.

Hvor længe kan det vare?

Åh ha det er lidt forskelligt:-) herhjemme har den lille dame det med at nægte indtagelse af mad i en uges tid ad gangen. Men så er det som om at fanden tager ved hende og så spiser hun som en hest lige pludselig:-) Så længe at dit lille pus er glad og aktiv og nærværende så skal du ikke være bekymret! Der er nogle små der sagtens kan holde ved i et par uger og andre i et par dage:-)

Anmeld

28. marts 2011

Mathilde

Kender alt til det problem og til de frustrationer man har som mor!

Vær afslappet omkring maden og lad vær med at gøre det til noget særligt, at skulle spise. Lad ham evt selv føle på maden og giv ham lov til at spise det, han helst vil have.

Min datter spiste først nogenlunde efter hun blev 1 år, så mon ikke det kommer lige så stille....

Men ved det er hårdt.

Anmeld

28. marts 2011

CamillaSoefelt

sne190810 skriver:

Jeg har lidt a'la samme problem. Selvom jeg dog liiige har haft 2 dage, hvor hun bare har spist super godt (=normalt)

Men jeg kører lidt efter at hun får det at spise som hun vil ha' .. F.eks. igår fik hun havregrød til morgenmad. Og jeg er begyndt at komme LIDT sukker på, og det har hjulpet gevaldigt! Selvom det dog var lidt imod principper ... Meeeeen, med små børn har man vidst et standpunkt, til man tager et nyt

Frokosten der lavede jeg lidt rugbrød, men hun gad ikke engang åbne munden ....... Da jeg endelig fik lirket et enkelt stykke ind i hendes mund, spyttede hun det bare ud. Gav op efter en halv time .. Og så prøvede jeg så bare at lave noget havregrød igen, for det havde jeg rimelig meget succes med tidligere jo. Og mindsandten,- det gad hun godt at spise.

Til aftensmad har hun de sidste mange dage fået grød lavet af fuldkornsrismel, blandet med groft moset broccoli (broccoli er et hit, mens kartofler og gulerødder kan jeg godt glemme. Hun spiser der IKKE) Noget som hun også gerne vil spise er søde kartofler.

Men som hovedregel er jeg meget imod at måltider skal blive til en kamp, og gider det skal blive til en krigszone, hver gang hun skal have mad. Hun skal forbinde det med noget sjovt, hyggeligt og godt. Så jeg prøver ikke at stresse over det, og hvis hun ikke vil spise det ene, så prøver jeg med noget andet. 

Plus herhjemme så hjælper det, hvis hun selv for lov til at sidde og spise/udforske (f.eks. pastaskruer, brødskorpe, broccolie'træer', blomkål osv.) mens jeg fodrer hende med det "rigtige - mættende" mad. Forstår du?  Og så kan hendes far aaaaaaaaaaaaltid få hende til at spise mere, end jeg kan. Om det har noget med min tålmodig, mit mejeri, eller om hun bare driller sin mor ... Ingen ved det  

Tak for rådet. Han synes faktisk det er vildt fedt og sidde med en pasta el noget selv. Han spiste meget mere i aften:-)! Det nok bare mor her som er bange for at han får noget galt i halsen. Gir du din datter kiks og er hun god til og spise dem?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.