I må bare hjælpe mig!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2011

CamillaSoefelt

sne190810 skriver:

Har endnu ikke prøvet kiks. Har tænkt det nogle gange .. For de må jo blive dejlig opløst af savl osv. så det nemt ryger ned i svælget.   Broccoli er også godt, bare sørg for at koge dem så de bliver heelt bløde .. Det kan Sne også godt lide at sidde at få lov til selv at spise.

Jeg tror det gør det lidt mere interessant at spise, når de selv for lov til at være med. I stedet for bare at sidde og modtage .. Hvis du forstår

Absolut, tror du har ret:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

CamillaSoefelt

Tulle28 skriver:

Vi har brugt Baby Led Weaning med stor succes - måske det er noget for jer også? http://www.min-mave.dk/foraeldregrupper/thread-1814829.htm

Min venindes dreng er 1 år og spiser stadigvæk ingenting - hun ammer ham morgen, eftermiddag og aften, men rigtig mad vil han ikke have... Vuggestuen kan dog få ham til at spise en smule. Men han er en fin fyr, glad og aktiv og mangler bestemt ikke noget. Så hvis det er det samme for din, tror jeg ikke du skal være så bekymret. Det skal nok komme!! Men jo større problem du gør ud af det, jo større problem bliver det (måske) også for ham.

Det der baby led weaning ik?

Skal man bare lade dem sidde med maden selv og så spiser de det de spiser eller skal man fodre dem af inden el bagefter? Forstår ikke helt?

Anmeld

29. marts 2011

Tulle28

CamillaSoefelt skriver:

Det der baby led weaning ik?

Skal man bare lade dem sidde med maden selv og så spiser de det de spiser eller skal man fodre dem af inden el bagefter? Forstår ikke helt?

Du skal bare lade ham sidde selv med maden Måske kan du få lov til at give ham en skefuld hvad-han-nu-godt-kan-lide ved siden af engang imellem, det kunne vi med vores datter.

Men ideen bag bay led weaning er, at man helt skal droppe skemaden og gå direkte til fingermad. Så du skal tænke i mad han selv kan håndtere; f.eks. broccolibuketter med stilk han kan gnave af (kogt selvfølgelig), laver du frikadeller kan du lave dem aflange istedet for runde så de er nemmere at sidde med. Det var et hit her i huset. Rugbrødsstænger med leverpostej, philadelphiaost eller torskerogn kunne hun også godt lide.

Det sviiiiiner, men sådan er det jo. Det er jo ikke for altid det er sådan

Anmeld

29. marts 2011

CamillaSoefelt

Tulle28 skriver:

Du skal bare lade ham sidde selv med maden Måske kan du få lov til at give ham en skefuld hvad-han-nu-godt-kan-lide ved siden af engang imellem, det kunne vi med vores datter.

Men ideen bag bay led weaning er, at man helt skal droppe skemaden og gå direkte til fingermad. Så du skal tænke i mad han selv kan håndtere; f.eks. broccolibuketter med stilk han kan gnave af (kogt selvfølgelig), laver du frikadeller kan du lave dem aflange istedet for runde så de er nemmere at sidde med. Det var et hit her i huset. Rugbrødsstænger med leverpostej, philadelphiaost eller torskerogn kunne hun også godt lide.

Det sviiiiiner, men sådan er det jo. Det er jo ikke for altid det er sådan

Super fedt. Og lærer de så efterhånden og spise mere og mere? For der kommer vel ik meget ind af gangen? En anden ting er det med og få det galt i halsen ( jeg er så frygtelig bange for det ).. Men er det rigtig som de skriver på den side du linkede til at de meget bedre kan styre det når de selv spiser og hvis det er en for stor bid spytter de det ud igen?

Anmeld

29. marts 2011

signe.

jeg har det samme problem med min søn på 11 dr. det råd jeg har fået, eller rettere det jeg IKKE må gøre, er at tvinge maden i ham... man skal ligeså stille vente til han selv melder sig... det har hjulpet her, og pludselig nu spiser hasse grød 4 gangeom dagen!! troede jeg aldrig skulle ske.. det er heller ikke altid han er sulten når han vågner, der kan nemt gå 2-3 timer før han gider spise morgenmad...

Anmeld

29. marts 2011

Tulle28

CamillaSoefelt skriver:

Super fedt. Og lærer de så efterhånden og spise mere og mere? For der kommer vel ik meget ind af gangen? En anden ting er det med og få det galt i halsen ( jeg er så frygtelig bange for det ).. Men er det rigtig som de skriver på den side du linkede til at de meget bedre kan styre det når de selv spiser og hvis det er en for stor bid spytter de det ud igen?

Ja det synes jeg, men man skal have lidt is i maven, især i starten, for det lyder frugteligt når de sidder og hoster og harker Men det er også vigtigt at du giver ham noget som han IKKE kan få galt i halsen - æble er f.eks. ikke så godt (jo, hvis det er kogt) for det kan de nemt få bidt/knækket et stort stykke af, og det kan være svært at tygge = nemmere at få rigtig galt i halsen.

Men bløde grøntsager, blødt frugt, rugbrød og andet brød, hakket kød lavet til f.eks. frikadeller, det kan de sagtens spise.

Altså, det er jo ikke alverden der ryger ned i starten. Men hvis du stadig er på barsel, så kan du måske amme lidt mere, indtil han begynder at spise lidt bedre? Ikke dermed sagt at du skal amme 10 gange om dagen Men så ved du da at han har fået NOGET. Min datter var omkring 10 mdr. før hun rigtig fattede, hvad det der med mad egentlig gik ud på Nu er hun 1 år, og er rigtig dygtig til at spise og kan selv sidde med ske og gaffel

Jeg fuldammede iøvrigt indtil 6 mdr. men da vi introducerede hende for rigtig mad, havde det overhovedet ingen interesse. Så jeg endte med at fuldamme (stort set) til omkring 7½ mdr.

Anmeld

29. marts 2011

CamillaSoefelt

Tulle28 skriver:

Ja det synes jeg, men man skal have lidt is i maven, især i starten, for det lyder frugteligt når de sidder og hoster og harker Men det er også vigtigt at du giver ham noget som han IKKE kan få galt i halsen - æble er f.eks. ikke så godt (jo, hvis det er kogt) for det kan de nemt få bidt/knækket et stort stykke af, og det kan være svært at tygge = nemmere at få rigtig galt i halsen.

Men bløde grøntsager, blødt frugt, rugbrød og andet brød, hakket kød lavet til f.eks. frikadeller, det kan de sagtens spise.

Altså, det er jo ikke alverden der ryger ned i starten. Men hvis du stadig er på barsel, så kan du måske amme lidt mere, indtil han begynder at spise lidt bedre? Ikke dermed sagt at du skal amme 10 gange om dagen Men så ved du da at han har fået NOGET. Min datter var omkring 10 mdr. før hun rigtig fattede, hvad det der med mad egentlig gik ud på Nu er hun 1 år, og er rigtig dygtig til at spise og kan selv sidde med ske og gaffel

Jeg fuldammede iøvrigt indtil 6 mdr. men da vi introducerede hende for rigtig mad, havde det overhovedet ingen interesse. Så jeg endte med at fuldamme (stort set) til omkring 7½ mdr.

Præcis - is i maven er lige hvad man skal ha! Hehe.

Her i eftermiddag fik han sådan er god moden pære i båd, uden skræl og det klarede han sku flot;-)

Synes bare det kan være lidt svært og finde på aftensmad de selv kan sidde og spise af, andet end frikadeller og så self grøntsager.

Jeg ammer stadig, bare efter behov, så det er meget smart og bruge den efter et måltid;-).

Ih tusind tak for det gode råd - glæder mig til og komme i gang:0).

Anmeld

29. marts 2011

jeansmummie

åh ha kender det ALT for godt Min lille søn bliver snart 7 mdr og han har også de dage hvor det skifter som vinden blæser, men min sp at det var meget normalt, man skal bare ikke tvinge dem, men at gør manden spændene og at de selv får lov er den bedste løsning så kan man lige luske en anden ske frem og så skiftes vi om og putte i munden hihi på HAM selvfølgelig griner

held og lykke,

mvh.

Anmeld

29. marts 2011

Tulle28

CamillaSoefelt skriver:

Her i eftermiddag fik han sådan er god moden pære i båd, uden skræl og det klarede han sku flot;-)

Synes bare det kan være lidt svært og finde på aftensmad de selv kan sidde og spise af, andet end frikadeller og så self grøntsager.

Jeg ammer stadig, bare efter behov, så det er meget smart og bruge den efter et måltid;-).

Fiskefrikadeller er også godt, de er jo bløde:-) Men ja, vi synes også det var svært at finde på noget nyt hele tiden (det synes jeg faktisk stadigvæk, vi spiser selv det samme og det samme og det samme... ) men tror ligeså meget det handler om at finde noge de godt kan lide, så det finder ud af at det er sjovt og hyggeligt at spise.

Hov ja, yoghurt med masser af havregryn er stadigvæk et hit her, det skal være så tykt at de kan spise det med fingrene. Og du kan også lave kartoffelmos eller lign. det er faktisk også ret nemt at spise med fingrene. Vi triller det til små kugler hun så selv kan tage op med fingrene eller på en gaffel, det synes hun er heeeelt vildt sjovt

Men held og lykke og du spørger bare løs, hvis du har brug for det

Anmeld

29. marts 2011

Tulle28

CamillaSoefelt skriver:

Hov glemte lige: mht. amning, så er der sikkert mange der siger at han har brug for rigtig mad og ikke din mælk, men det passer altså ikke. Din mælk er stadigvæk det bedste han kan få, selvom han er en (større) dreng nu! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.