CamillaSoefelt skriver:
Super fedt. Og lærer de så efterhånden og spise mere og mere? For der kommer vel ik meget ind af gangen? En anden ting er det med og få det galt i halsen ( jeg er så frygtelig bange for det ).. Men er det rigtig som de skriver på den side du linkede til at de meget bedre kan styre det når de selv spiser og hvis det er en for stor bid spytter de det ud igen?
Ja det synes jeg, men man skal have lidt is i maven, især i starten, for det lyder frugteligt når de sidder og hoster og harker
Men det er også vigtigt at du giver ham noget som han IKKE kan få galt i halsen - æble er f.eks. ikke så godt (jo, hvis det er kogt) for det kan de nemt få bidt/knækket et stort stykke af, og det kan være svært at tygge = nemmere at få rigtig galt i halsen.
Men bløde grøntsager, blødt frugt, rugbrød og andet brød, hakket kød lavet til f.eks. frikadeller, det kan de sagtens spise.
Altså, det er jo ikke alverden der ryger ned i starten. Men hvis du stadig er på barsel, så kan du måske amme lidt mere, indtil han begynder at spise lidt bedre? Ikke dermed sagt at du skal amme 10 gange om dagen
Men så ved du da at han har fået NOGET. Min datter var omkring 10 mdr. før hun rigtig fattede, hvad det der med mad egentlig gik ud på
Nu er hun 1 år, og er rigtig dygtig til at spise og kan selv sidde med ske og gaffel
Jeg fuldammede iøvrigt indtil 6 mdr. men da vi introducerede hende for rigtig mad, havde det overhovedet ingen interesse. Så jeg endte med at fuldamme (stort set) til omkring 7½ mdr.
Anmeld