I må bare hjælpe mig!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2011

CamillaSoefelt

Mathilde skriver:

Kender alt til det problem og til de frustrationer man har som mor!

Vær afslappet omkring maden og lad vær med at gøre det til noget særligt, at skulle spise. Lad ham evt selv føle på maden og giv ham lov til at spise det, han helst vil have.

Min datter spiste først nogenlunde efter hun blev 1 år, så mon ikke det kommer lige så stille....

Men ved det er hårdt.

Rart og høre :-). Tak for ideen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

Augusta11

Det er sikkert helt normalt. Børn kan være lidt dovne, når de skal bruge flere kræfter på at spise end vanligt, så måske er det bare et spørgsmål om tilvænning. Det er heller ikke alle, der har appetit om morgenen, de skal lige vågne først.

Hvis det fortsætter, er der måske noget ved spiseritualet, der kan ændres? Hastighed, voldsomhed, lyde eller sådan noget...

Så længe ungen vokser, er der nok ikke noget at være bekymret for.

Bedste hilsener

Augusta

Anmeld

28. marts 2011

CamillaSoefelt

Augusta11 skriver:

Det er sikkert helt normalt. Børn kan være lidt dovne, når de skal bruge flere kræfter på at spise end vanligt, så måske er det bare et spørgsmål om tilvænning. Det er heller ikke alle, der har appetit om morgenen, de skal lige vågne først.

Hvis det fortsætter, er der måske noget ved spiseritualet, der kan ændres? Hastighed, voldsomhed, lyde eller sådan noget...

Så længe ungen vokser, er der nok ikke noget at være bekymret for.

Bedste hilsener

Augusta

Men det sjove af det hele er at han er sulten fordi hvis vi distraherer ham med legetøj el sjov og ballade spiser han. Og der er hverken voldsomhed, støj eller andet når vi spiser. Vi laver det til en hyggestund og forsøger så vidt muligt at vi spiser samtidigt. Men tror det er ved og vende, her til aften har han spist flot;0)!

Anmeld

28. marts 2011

miinimeal

har du prøvet at lade ham mærke det mad han spiser, lad ham mose det mellem ringerne, proppe det ind i munden osv?

albert havde en uge hvor han nærmest intet spiste og han hader flaske så heller intet der, tilsidst gav jeg ham terlerken og så rodet han rundt, og ja han spiste det faktisk, næste måltid kunne jeg fodre ham som jeg plejer og han grov åd jeg siger dig den dreng kunne ikke være mere mæt,

men mange børn vil helst mærke det mad de spiser (;

Anmeld

28. marts 2011

CamillaSoefelt

alberts mor<3 skriver:

har du prøvet at lade ham mærke det mad han spiser, lad ham mose det mellem ringerne, proppe det ind i munden osv?

albert havde en uge hvor han nærmest intet spiste og han hader flaske så heller intet der, tilsidst gav jeg ham terlerken og så rodet han rundt, og ja han spiste det faktisk, næste måltid kunne jeg fodre ham som jeg plejer og han grov åd jeg siger dig den dreng kunne ikke være mere mæt,

men mange børn vil helst mærke det mad de spiser (;

Det var måske en ide. Men gir du så bare hele tallerkenen og lader ham rode rundt i??

Anmeld

28. marts 2011

miinimeal

CamillaSoefelt skriver:

Det var måske en ide. Men gir du så bare hele tallerkenen og lader ham rode rundt i??

jep. fra start hvor han var sulten, for når de ikke er særlig sulten leger de bare og det dutter ikke så gav ham den da han var sulten(;

Anmeld

28. marts 2011

Tulle28

Vi har brugt Baby Led Weaning med stor succes - måske det er noget for jer også? http://www.min-mave.dk/foraeldregrupper/thread-1814829.htm

Min venindes dreng er 1 år og spiser stadigvæk ingenting - hun ammer ham morgen, eftermiddag og aften, men rigtig mad vil han ikke have... Vuggestuen kan dog få ham til at spise en smule. Men han er en fin fyr, glad og aktiv og mangler bestemt ikke noget. Så hvis det er det samme for din, tror jeg ikke du skal være så bekymret. Det skal nok komme!! Men jo større problem du gør ud af det, jo større problem bliver det (måske) også for ham.

Anmeld

28. marts 2011

MetteMTH

CamillaSoefelt skriver:

I må virkelig hjælpe mig her. Min søn som er lidt over 8 mdr er bare overhovedet ikke til og få mad i. Om det så er morgenmad, frokost el til aften? Vi skal virkelig lege det i ham og det blir ingengang til ret meget.

Vi har her den sidste uge fået vænnet ham til ikke og få bryst om natten og han sover vildt godt. Men så tænker jeg jo dy han må være vildt sulten om morgenen når han vågner? Men nej!

Jeg laver øllebrød el havregrød til ham, hvis jeg er meget heldig spiser han en halv portion, men det er på en god dag..

Også med frokost hvor han får rugbrød, så er det max et halvt bondebrød uden skorper?

Han lukker ganske enkelt munden i, klapper i som en østers nærmest?

Hvad gør jeg? Hjælp piger!!

Gode råd søges!!

jeg skal også have noget legetøj fremme, når min datter skal spise ellers åbner hun ikke munden, kun nogle gange hun gør det. Sidder i også at spiser når din søn skal have mad? For det kan godt hjælpe lidt, så bliver han interesseret i, hvad i putter i munden. gør min datter, hun kigger i hvert fald..

Anmeld

28. marts 2011

CamillaSoefelt

Mette88 skriver:

jeg skal også have noget legetøj fremme, når min datter skal spise ellers åbner hun ikke munden, kun nogle gange hun gør det. Sidder i også at spiser når din søn skal have mad? For det kan godt hjælpe lidt, så bliver han interesseret i, hvad i putter i munden. gør min datter, hun kigger i hvert fald..

Ja så vidt det er muligt spiser vi sammen:-). Det hjælper også sys jeg. Hvor gammel er din datter?

Anmeld

28. marts 2011

CamillaSoefelt

Tulle28 skriver:

Vi har brugt Baby Led Weaning med stor succes - måske det er noget for jer også? http://www.min-mave.dk/foraeldregrupper/thread-1814829.htm

Min venindes dreng er 1 år og spiser stadigvæk ingenting - hun ammer ham morgen, eftermiddag og aften, men rigtig mad vil han ikke have... Vuggestuen kan dog få ham til at spise en smule. Men han er en fin fyr, glad og aktiv og mangler bestemt ikke noget. Så hvis det er det samme for din, tror jeg ikke du skal være så bekymret. Det skal nok komme!! Men jo større problem du gør ud af det, jo større problem bliver det (måske) også for ham.

Ej det ser spændende ud - TAK!! Jeg ammer også stadig. Både morgen, eftermiddag og aften som din veninde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.