korrigeret alder!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Håber det er okay, jeg spørger - ved i hvad grunden(e) er til, at du har født så meget for tidligt 2 gange?

Katja

Det er helt okay... 

Jeg fik i min første graviditet et sår på livmoderhalsen hvorfra jeg blødte hele vejen igennem graviditeten, som dannede bakterier og prikkede hul på fosterhinden, så jeg fik vandafgang og lå sengeliggende i 3 uger... hvorså lægerne mente han var mere sikker ude end inde...

Her anden gang blødte jeg også fra starten, så lægerne var obs på igen, men ikke nok.. det viste jeg havde fået polypper på livmoderhalsen denne gang.. Jeg fik nogle hormoner, som skulle forlænge graviditeten, da de viste jeg havde født i uge 29 sidst.. men de gjorde ikke meget gavn, for igen dannede jeg bakterier, som prikkede hul på fosterhinden igen, bare denne gang i uge 22+6.. så jeg fik igen vandafgang.. nåede så at ligge i 16 dage, så fødte jeg i uge 25+0...

Jeg kan desværre nok ik være gravid grundet min livmoderhals laver ravage hver gang.. en overlæge på riget sagde til mig, at hvis lille manden ikke overlevet så kunne han hjælpe mig, at et indgreb, hvor man går ind på maven og binder ståltråd rundt om livmoderhalsen foroven... det ville så kræve jeg fik taget kejsersnit i uge 37... men det blev ikke aktuelt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

K&S

Mathias Villads skriver:

Det er helt okay... 

Jeg fik i min første graviditet et sår på livmoderhalsen hvorfra jeg blødte hele vejen igennem graviditeten, som dannede bakterier og prikkede hul på fosterhinden, så jeg fik vandafgang og lå sengeliggende i 3 uger... hvorså lægerne mente han var mere sikker ude end inde...

Her anden gang blødte jeg også fra starten, så lægerne var obs på igen, men ikke nok.. det viste jeg havde fået polypper på livmoderhalsen denne gang.. Jeg fik nogle hormoner, som skulle forlænge graviditeten, da de viste jeg havde født i uge 29 sidst.. men de gjorde ikke meget gavn, for igen dannede jeg bakterier, som prikkede hul på fosterhinden igen, bare denne gang i uge 22+6.. så jeg fik igen vandafgang.. nåede så at ligge i 16 dage, så fødte jeg i uge 25+0...

Jeg kan desværre nok ik være gravid grundet min livmoderhals laver ravage hver gang.. en overlæge på riget sagde til mig, at hvis lille manden ikke overlevet så kunne han hjælpe mig, at et indgreb, hvor man går ind på maven og binder ståltråd rundt om livmoderhalsen foroven... det ville så kræve jeg fik taget kejsersnit i uge 37... men det blev ikke aktuelt...

Hold da op, det lyder ikke rart, men dejligt at du har fået 2 små og dejlige børn

Og tusind tak for svaret...!

Anmeld

21. marts 2011

TbCp

Ranarupta skriver:

Årh, det er jeg glad for. Nåede nærmest at få sved på panden 

Ja, jeg kan også mærke på Albert, at han er lidt langsommere end de fleste børn, men det kan jo sagtens være, at han bare er sådan, og at det ikke har noget at gøre med, at han er for tidligt på den.

Nej det er selvfølgelig ikke til at vide... ved heller ikke hvor længe man kan regne med at det skyldes den for tidlige fødsel...

Her var Liva forholdsvis hurtigt med motorisk, det er så mere det psykiske der ikke helt kan håndtere en masse ting.

Anmeld

21. marts 2011

FruEllingsen

Ranarupta skriver:

Nu er der vist rimeligt stor forskel på Marcus og Alberts "for tidligt født-hed"... 
Men vi har ikke fået noget at vide om, at vi skal vente med vaccinen... Håber, at det er fordi, Albert kun er 5,5 uger for tidligt født.

Marcus er født 6½ uge for tidligt. men han vae MEGET lille. så m åske det var pga hans vægt vi skulle vente

Anmeld

21. marts 2011

Ranarupta

Drømmer skriver:

Marcus er født 6½ uge for tidligt. men han vae MEGET lille. så m åske det var pga hans vægt vi skulle vente

Nå ja, så er der jo ikke stor forskel på tiden, i hvert fald...

Men ja, Albert var ret stor (3576 gr.) pga. at jeg havde graviditetssukkersyge. 
Det har nok været derfor mht. vaccinen... 

Anmeld

21. marts 2011

132319

Ranarupta skriver:

Nu er der vist rimeligt stor forskel på Marcus og Alberts "for tidligt født-hed"... 
Men vi har ikke fået noget at vide om, at vi skal vente med vaccinen... Håber, at det er fordi, Albert kun er 5,5 uger for tidligt født.

Hjalte er født 6 uger før tid. vejede 2320 gram og han skulle bare vaccineres når han var 3, 5, 12 og 15 måneder fra sin fødselsdag -Ikke terminsdagen 

Anmeld

21. marts 2011

Ranarupta

MHK skriver:

Hjalte er født 6 uger før tid. vejede 2320 gram og han skulle bare vaccineres når han var 3, 5, 12 og 15 måneder fra sin fødselsdag -Ikke terminsdagen 

Super!!

Anmeld

22. marts 2011

Kløver

Caroline86 skriver:

Hej tøser

En bruger herinde har en søn der er født 15 uger før tid. Hun skriver han er 3 måneder korrigeret men eller 6½ måned gammel...

Jeg håber ikke hun tager det ilde op at jeg spørger herinde , men hvad betyder det?

Altså jeg kan godt regne ud at det må være alder ud fra terminsdatoen, men tager man højde for det? Jeg mener... Selvfølgelig gør man i forhold til udvikling osv, men det er vel alligevel meget individuelt?

Nå.. jeg vil bare spørge hvad korrigeret alder betyder

knus Caroline

Det betyder nok bare helt grundlæggende, at det er den alder barnet ville være hvis det var normaltfødt, feks er vores søn født 5 uger før tid, så han var "nyfødt" da han var 1 mdr gammel, og derfor bagud i forhold til andre små på 1 mdr håber det gav mening

Anmeld

22. marts 2011

signe.

hehe kan se der er en masse svar... har ikke læat alle.. men har selv en meget for tidlig født purk, og han er 7 mdr korrigeret, men er 11 mdr han skulle være kommet i august, og fra august til marts = 7 mdr

Anmeld

22. marts 2011

mulle7430

Mor-til-Hasse skriver:

hehe kan se der er en masse svar... har ikke læat alle.. men har selv en meget for tidlig født purk, og han er 7 mdr korrigeret, men er 11 mdr han skulle være kommet i august, og fra august til marts = 7 mdr

kan se din dreng var meget lille  det er da helt vild ...men han er vel en krudt ugle idag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.