korrigeret alder!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.494 visninger
63 svar
0 synes godt om
19. marts 2011

Caroline86

Hej tøser

En bruger herinde har en søn der er født 15 uger før tid. Hun skriver han er 3 måneder korrigeret men eller 6½ måned gammel...

Jeg håber ikke hun tager det ilde op at jeg spørger herinde , men hvad betyder det?

Altså jeg kan godt regne ud at det må være alder ud fra terminsdatoen, men tager man højde for det? Jeg mener... Selvfølgelig gør man i forhold til udvikling osv, men det er vel alligevel meget individuelt?

Nå.. jeg vil bare spørge hvad korrigeret alder betyder

knus Caroline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2011

TbCp

Caroline86 skriver:

Hej tøser

En bruger herinde har en søn der er født 15 uger før tid. Hun skriver han er 3 måneder korrigeret men eller 6½ måned gammel...

Jeg håber ikke hun tager det ilde op at jeg spørger herinde , men hvad betyder det?

Altså jeg kan godt regne ud at det må være alder ud fra terminsdatoen, men tager man højde for det? Jeg mener... Selvfølgelig gør man i forhold til udvikling osv, men det er vel alligevel meget individuelt?

Nå.. jeg vil bare spørge hvad korrigeret alder betyder

knus Caroline

Det gør man når børn er for tidligt født.... Liva blev født 5 uger for tidligt, og bla. i forbindelse med da hun skulle starte op på grød så skulle hun vente 5 uger længere, da hendes udvikling ikke fulgte med hendes alder pga. den for tidlige fødsel...

hmm var det mon til at forstå?

Anmeld

19. marts 2011

Caroline86

TbCp skriver:

Det gør man når børn er for tidligt født.... Liva blev født 5 uger for tidligt, og bla. i forbindelse med da hun skulle starte op på grød så skulle hun vente 5 uger længere, da hendes udvikling ikke fulgte med hendes alder pga. den for tidlige fødsel...

hmm var det mon til at forstå?

ahh... ok tak!

Jeg undrede mig blot over hvorfor man ikke "bare" tager ungangspunkt i fødselsdagen og så ellers føler sig frem i forhold til hvad børnene er klar til (ligesom man jo også føler sig frem når de er født til tiden)...

Mht. maden kan jeg godt se det, for det er klart at fordøjelsessystemet skal være klar, og ikke kun baby

1000 tak for dit svar!

Anmeld

20. marts 2011

FruEllingsen

Den korrigerede alder bliver vist mest brugt ifm. det udviklingsmæssige.

Vi skulle også tage højde for Marcus korrigerede alder, da han skulle vaccineres.

Anmeld

20. marts 2011

Caroline86

Drømmer skriver:

Vi skulle også tage højde for Marcus korrigerede alder, da han skulle vaccineres.

fordi immunforsvaret også udvikles langsommere hos præmatur børn eller!?

Anmeld

20. marts 2011

FruEllingsen

Caroline86 skriver:

er faktisk ikke helt ssikkerr 

Anmeld

20. marts 2011

Ranarupta

Drømmer skriver:

Nu er der vist rimeligt stor forskel på Marcus og Alberts "for tidligt født-hed"... 
Men vi har ikke fået noget at vide om, at vi skal vente med vaccinen... Håber, at det er fordi, Albert kun er 5,5 uger for tidligt født.

Anmeld

20. marts 2011

Mi

Vores store piger er født 9 uger for tidlig. Vi var jo så også bekendt med begrebet korrigeret alder, i forbindelse med at vurdere deres udvikling og opstart på mad. Men vi brugte det nu ikke så meget, for vores piger havde indhentet alt motorisk i løbet af fire måneder, og de kunne altså ikke vente yderligere to måneder med at få grød. Så man tager jo også individuelle hensyn. Den korrigerede alder er jo bare en vejledning, som man skal have med i sine overvejelser.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

20. marts 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Hejsa...

Jeg har også født 15 uger for tidligt.. ved ikke om det er mig du hentyder tiil...

Når man har født så ekstrem for tidlig, så er der mange ting, som man skal tage hensyn tiil.. derfor skal man tage udgangspunkt i ens termin.. De fleste børn udvikler sig efter deres terminsdato og med tiden kan de indhente det.. nogen gør, mens andre gør ikke... man skal også tage hensyn til fordøjelsesystemet, da tarmene ikke kan klare det... det er jo 3mdr og 3 uger tidligere end hvad de reelt skulle forholde sig til...

Man skal huske, at de reelt skulle have ligget de 15 uger trygt i maven...

Anmeld

20. marts 2011

twinboys

Mathias Villads skriver:

Hejsa...

Jeg har også født 15 uger for tidligt.. ved ikke om det er mig du hentyder tiil...

Når man har født så ekstrem for tidlig, så er der mange ting, som man skal tage hensyn tiil.. derfor skal man tage udgangspunkt i ens termin.. De fleste børn udvikler sig efter deres terminsdato og med tiden kan de indhente det.. nogen gør, mens andre gør ikke... man skal også tage hensyn til fordøjelsesystemet, da tarmene ikke kan klare det... det er jo 3mdr og 3 uger tidligere end hvad de reelt skulle forholde sig til...

Man skal huske, at de reelt skulle have ligget de 15 uger trygt i maven...

Skulle til at svare men så dit svar så giver dig et

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.