korrigeret alder!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2011

SussieThyssen

Mathias Villads skriver:

Hejsa...

Jeg har også født 15 uger for tidligt.. ved ikke om det er mig du hentyder tiil...

Når man har født så ekstrem for tidlig, så er der mange ting, som man skal tage hensyn tiil.. derfor skal man tage udgangspunkt i ens termin.. De fleste børn udvikler sig efter deres terminsdato og med tiden kan de indhente det.. nogen gør, mens andre gør ikke... man skal også tage hensyn til fordøjelsesystemet, da tarmene ikke kan klare det... det er jo 3mdr og 3 uger tidligere end hvad de reelt skulle forholde sig til...

Man skal huske, at de reelt skulle have ligget de 15 uger trygt i maven...

Det er vel egentligt logik for puttehøns
Men meget rart at få forklaret tingene for os der ikke har prøvet at få dem for tidligt, så føler man ligesom, at man har langt større forståelse for tingene.
Tak for det!

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
SussieThyssen skriver:

Det er vel egentligt logik for puttehøns
Men meget rart at få forklaret tingene for os der ikke har prøvet at få dem for tidligt, så føler man ligesom, at man har langt større forståelse for tingene.
Tak for det!

Kærligst
Sussie

Det var så lidt... det er også en verden for sig....

Børnene har jo været udsat for mange ting, som børnene født til tiden ikke har.. som vores overlæge sagde til mig sidst, (da mathias kun vejer 5600g,han er født 10 juli, men har termin 23 okt, så han er jo meget meget lille), at de bliver udsat for et kæmpe overgreb for at overleve.. det skal de også slås med sideløbende med alt det andet....

Anmeld

20. marts 2011

SussieThyssen

Mathias Villads skriver:

Det var så lidt... det er også en verden for sig....

Børnene har jo været udsat for mange ting, som børnene født til tiden ikke har.. som vores overlæge sagde til mig sidst, (da mathias kun vejer 5600g,han er født 10 juli, men har termin 23 okt, så han er jo meget meget lille), at de bliver udsat for et kæmpe overgreb for at overleve.. det skal de også slås med sideløbende med alt det andet....

Ja, det er jo det.
Eii..det er da noget af en lille tuttenut du har der.

Anmeld

20. marts 2011

komodo

jeg har heller ikke fået afvide at jeg skal vente med vaccinen, tværtimod, fik jeg at vide at han skal vaccineres ud fra hvornår han er født.Kairon er født 8 uger før tid og har så rigeligt indhentet det, han virker som en baby på snart tre måneder og ikke som en der skulle være født 1. Marts

Anmeld

20. marts 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
SussieThyssen skriver:

Ja, det er jo det.
Eii..det er da noget af en lille tuttenut du har der.

Ja, han er meget lille, men heldigvis så udvikler han sig fint efter hans terminsdato... Så er man lidt tryg...

Storebror er født 11 uger for tidlligt og han er kæmpe dreng og indhentet alt meget hurtigt.. Men nu hvor han er i skolealderen begynder senefølgerne desværre at dukke op... og det er det skjulte som følger med præmatur børn...

Anmeld

20. marts 2011

SussieThyssen

Mathias Villads skriver:

Ja, han er meget lille, men heldigvis så udvikler han sig fint efter hans terminsdato... Så er man lidt tryg...

Storebror er født 11 uger for tidlligt og han er kæmpe dreng og indhentet alt meget hurtigt.. Men nu hvor han er i skolealderen begynder senefølgerne desværre at dukke op... og det er det skjulte som følger med præmatur børn...

Ja, det ved jeg godt følger med.
For mange år siden, da jeg var 5 år, fik et par af mine forældres venner en lille bitte dreng..jeg tror det var 3 mdr for tidligt.
Dengang var han den mindste overlevende i DK, vejede kun knapt 500g, men han var en fighter og ville leve.
Han har altid været en lille fyr, men der kom jo lidt ting til efterhånden som årene gik, så lidt ved jeg da om det.

Anmeld

21. marts 2011

Caroline86

Mathias Villads skriver:

Hejsa...

Jeg har også født 15 uger for tidligt.. ved ikke om det er mig du hentyder tiil...

Når man har født så ekstrem for tidlig, så er der mange ting, som man skal tage hensyn tiil.. derfor skal man tage udgangspunkt i ens termin.. De fleste børn udvikler sig efter deres terminsdato og med tiden kan de indhente det.. nogen gør, mens andre gør ikke... man skal også tage hensyn til fordøjelsesystemet, da tarmene ikke kan klare det... det er jo 3mdr og 3 uger tidligere end hvad de reelt skulle forholde sig til...

Man skal huske, at de reelt skulle have ligget de 15 uger trygt i maven...

jo, det var din profil jeg læste på... håber virkelig ikke det gør noget jeg lige spurgte ind til det!? Du var ikke online da jeg læste det, og jeg tænkte at det kunne være fint for andre at få dit forklaret også!

1000 tak for dit svar. Det med fordøjelses-systemet giver nemlig super meget mening (Tine skrev det også, tidligere i tråden )

Knus Caroline

Anmeld

21. marts 2011

TbCp

Ranarupta skriver:

Nu er der vist rimeligt stor forskel på Marcus og Alberts "for tidligt født-hed"... 
Men vi har ikke fået noget at vide om, at vi skal vente med vaccinen... Håber, at det er fordi, Albert kun er 5,5 uger for tidligt født.

Det tror jeg heller ikke du skal ... det skulle vi ikke med Liva... det var mest maden vi skulle huske på, da hendes tarmsystem var lidt "bagud"

Anmeld

21. marts 2011

Ranarupta

TbCp skriver:

Det tror jeg heller ikke du skal ... det skulle vi ikke med Liva... det var mest maden vi skulle huske på, da hendes tarmsystem var lidt "bagud"

Årh, det er jeg glad for. Nåede nærmest at få sved på panden 

Ja, jeg kan også mærke på Albert, at han er lidt langsommere end de fleste børn, men det kan jo sagtens være, at han bare er sådan, og at det ikke har noget at gøre med, at han er for tidligt på den.

Anmeld

21. marts 2011

K&S

Mathias Villads skriver:

Håber det er okay, jeg spørger - ved i hvad grunden(e) er til, at du har født så meget for tidligt 2 gange?

Katja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.