4 mdr vægt længde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2011

henh01

sarah Foged skriver:

Hun siger han må spise alt det han vil, og vi skulle se på det når han var over 6 måneder

Sjovt der er så stor forskel på hvad de SP siger.. Skal have ham vejet om 1,5 time og er meget spændt på hvad hun siger...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

NinaNymannMadsen

henh01 skriver:

Ja men han bruger også allerede str 74 i tøj. Min datter brugte først 74 i tøj da hun var 10 mdr...

jah. men som du selv har skrevet var han jo også stor fra start af. så det har jo nok også noget at sige.

min ene nevø var vejede også 9 kg da han var 4 mdr og han var kraftig i lang tid, men nu da han er begyndt at gå rundt og sådan noget så er det jo ikke så galt mere.

Anmeld

15. marts 2011

GitteC78

Jeg tror ikke man skal tænke på meget på deres vægt, bare de har det godt og er glad, så får de jo det de skal have.

Jeg har en lille dreng på 6 mdr, for 1 mdr siden fik jeg af vide af en læge at han var for tynd, næsten underernærig, han vejede 6750 g og 66 cm. Jeg syntes ikke han var for tynd, for han var ikke vildt stor ved fødslen (3450 g og 50 cm). Jeg fik et chok at lægen mente at han var tynd, det gik mig på og jeg tænkte kun på at "fede" ham op.

I går havde vi besøg af SP. Han vejer nu 7700 g og 68 cm. Hun sagde at han vejer det han skal i følge hans længde. Hun sagde også at man ikke skal tænke så meget på vægten, bare længde og vægt passer sammen. Det er det hun kigger på.

Anmeld

15. marts 2011

henh01

Astasmor skriver:

jah. men som du selv har skrevet var han jo også stor fra start af. så det har jo nok også noget at sige.

min ene nevø var vejede også 9 kg da han var 4 mdr og han var kraftig i lang tid, men nu da han er begyndt at gå rundt og sådan noget så er det jo ikke så galt mere.

Jeg mener jo bare ikke at man kan styre en babys vægt på den måde. Noam er jo tilsvarende meget lang af sin alder.  Jeg synes ikke han er fed, han er godt i stand men synes faktisk min datter der var væsentlig mindre havde større elastikker på ben og arme end Noam har.

Anmeld

15. marts 2011

henh01

GitteC78 skriver:

Jeg tror ikke man skal tænke på meget på deres vægt, bare de har det godt og er glad, så får de jo det de skal have.

Jeg har en lille dreng på 6 mdr, for 1 mdr siden fik jeg af vide af en læge at han var for tynd, næsten underernærig, han vejede 6750 g og 66 cm. Jeg syntes ikke han var for tynd, for han var ikke vildt stor ved fødslen (3450 g og 50 cm). Jeg fik et chok at lægen mente at han var tynd, det gik mig på og jeg tænkte kun på at "fede" ham op.

I går havde vi besøg af SP. Han vejer nu 7700 g og 68 cm. Hun sagde at han vejer det han skal i følge hans længde. Hun sagde også at man ikke skal tænke så meget på vægten, bare længde og vægt passer sammen. Det er det hun kigger på.

Vægt vs længde er logik i mine øre.. Men sådan ser min SP ikke på det. Hun ser på vægt kontra alder.. hmm

Anmeld

15. marts 2011

FruHolm <3

henh01 skriver:

Sjovt der er så stor forskel på hvad de SP siger.. Skal have ham vejet om 1,5 time og er meget spændt på hvad hun siger...

ja, min sp siger så også at babyer ikk kan være for tykke

Oscar skal først vejes om 2 uger når han er 3 måneder

Anmeld

15. marts 2011

NinaNymannMadsen

henh01 skriver:

Jeg mener jo bare ikke at man kan styre en babys vægt på den måde. Noam er jo tilsvarende meget lang af sin alder.  Jeg synes ikke han er fed, han er godt i stand men synes faktisk min datter der var væsentlig mindre havde større elastikker på ben og arme end Noam har.

sådan er det jo også når man ser på længden. længde og vægt skal jo også hænge sammen.

jeg vil ikke sige han er alt for fed, han er nok bare godt i stand og kan klare at blive syg i en længere periode hvor han nok ikke rigtig vil spise og sådan noget jo.

Anmeld

15. marts 2011

GitteC78

henh01 skriver:

Vægt vs længde er logik i mine øre.. Men sådan ser min SP ikke på det. Hun ser på vægt kontra alder.. hmm

Hmmm..... underlig sp du har . Men de er jo desværre forskellige. Jeg blev vildt ked af at lægen at Daniel var for tynd, så forstår godt hvis man bliver skuffet at få af vide at ens barn vejer for meget. Vi har et vennepar hvis søn vejede meget da han var 4-5 mdr men nu vejer han som han skal. Han er 9 mdr og bevæger sig hele tiden. Så nu har han normal vægt.

Anmeld

15. marts 2011

henh01

sarah Foged skriver:

ja, min sp siger så også at babyer ikk kan være for tykke

Oscar skal først vejes om 2 uger når han er 3 måneder

Det siger min SP også - HVIS de kun får MM så kan de ikke være for tykke, men når de får MME så ska lman passe på..

Anmeld

15. marts 2011

sne190810

henh01 skriver:

Det kan jeg ikke huske

Hun er 6,5 og vejer 28 kg og er 125 cm.. Hun burde nok tabe et par kg, men alt i alt er hun en pige i balance

Det er vel også det som er det vigtigeste!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.