4 mdr vægt længde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2011

henh01

quar20 skriver:

Liam får MME hele dagen dog ammer jeg kun hyggeamning -. jaaaa jeg ved det jeg burde holde, men det er SÅ hyggeligt Han får absolut intet ude af det.. ANDET end hygge hos moaaar

Nå men han spiste snilt 260ml pr måltid og jeg lavede omkring 7-8 flasker på et døgn...!! Det var for meget mente min sp. Så nu er vi prøvet at gå ned til 180-200ml og han spiser nu "kun" 6 gange i døgnet men er meget gladere

Han vejede 3650g ved fødslen og var 50cm lang.

Han er nu 7450g og er 69cm lang

Nogle børn optager åbenbart maden mere end andre. Noam og Liam er jo rimelig jævnaldrene og Noam vejer trods alt lidt mere end Liam på trods af kun at få 150 ml 6 gange i døgnet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

quar20

henh01 skriver:

Nogle børn optager åbenbart maden mere end andre. Noam og Liam er jo rimelig jævnaldrene og Noam vejer trods alt lidt mere end Liam på trods af kun at få 150 ml 6 gange i døgnet.

Ja der er stor forskel..

Tino vejede hele 9.9kg og var 75cm lang da han var præcis 4 måneder..!! Og han spiste 200ml 5 gange i døgnet..!!

Anmeld

15. marts 2011

henh01

Pernille08 skriver:

JEg forstår dig udemærket . - jeg skulle flytte bare 1 månede efter fødslen , så vi kom over i en ny kommune . i mellem tiden havde jeg ingen sp og ja jeg fik 117 forklaringer af alle mennesker på alt det jeg spurgte om , til sidst så besluttede jeg mig bare for at gøre hvad jeg ville . 

Min søn han får max 180 ML af gangen og spiser 4-5 gange på et døgn . 

Han sover fra kl 19-6 så der spiser han ikk . 

Nu mener hun dog jeg skal sætte mængden op så han får ALLLT det mad han har brug for , og jeg kan ikk se hvorfor jeg skal gøre det . - han er jo en glad og tilfreds dreng nu . 

Så nej jeg gør det ikk . hun vil tilligemed have jeg holder drengen vågen om aftnen så han får sidste måltid kl 21 . men fandme nej om jeg vil gøre det . 

Det virker ret ulogisk. Børn har jo brug for meget søvn!!!! Noams over fra 19.30 og så til næste "morgen" - jeg mener jo stadig det er nat kl. 5.60 Og der spiser han heller ikke. Han spiser hver 3-4 time og spiser 150 ml..

Anmeld

15. marts 2011

henh01

quar20 skriver:

Ja der er stor forskel..

Tino vejede hele 9.9kg og var 75cm lang da han var præcis 4 måneder..!! Og han spiste 200ml 5 gange i døgnet..!!

Gad vide hvad det er der gør at nogen optager det mere end andre.. hmm

Anmeld

15. marts 2011

NinaNymannMadsen

henh01 skriver:

Hej tøser

Jeg har brug for hurtigt hjælp her

Hvad vejer/vejede Jeres babyer da de var 4 mdr og hvor lange er/var de?

Fik de MM eller MME?

Min sundhedsplejerske mener min lille Noam skal slanke sig, han blev 4 mdr i lørdags og vejer ca. 9 kg og er 71 cm lang. Han var stor ved fødslen også - 4220 og 56 cm. Jeg synes jo ikke han er direkte fed, men kan da godt se han er en stor dreng. Han får MME og har fået det supl. siden han var 1 uge gammel - jeg stoppede amningen da han var 1,5 mdr da jeg ikke havde mælk nok. SP er meget obs på at han skal skæres ned i mad (på trods af at han kun får max 900 ml i døgnet og hans reelle behov er 1500 ml) og jeg bliver sgu lidt gal da de hele tiden er så opmærksom på hans vægt, men glemmer at han også er lang.

Skal hen og have ham vejet i dag og er derfor lidt nysgerrig på hvad jeres vejer/vejede.

det var den længden og vægt min datter havde da hun var 6 mdr.

da hun var 4 mdr vejede hun omkring de 6-7 kg og tror det var omkring en 65-68 cm lang.

hun er brystbarn og blev ammet indtil hun var lidt over 1 år.

Anmeld

15. marts 2011

sne190810

henh01 skriver:

Det er lige nøjaftig det samme som min datter målte og vejede som 4 mdr

Ej, hvor sjovt ..

Hvor meget vejde hun så efterfølgende? Hvis jg må spørge.

For Sne vejer kun 7500 og er 69 lang nu.

Hun har været meget syg i vinters, og havde stort set ikke taget noget på fra hun var 5 til 6 måneder. Og nu kan jeg så ikke finde ud af om hun vejer lidt, eller om det er ganske normalt vægt hun har. 

Anmeld

15. marts 2011

mortilnoahogmelina

henh01 skriver:

Det virker ret ulogisk. Børn har jo brug for meget søvn!!!! Noams over fra 19.30 og så til næste "morgen" - jeg mener jo stadig det er nat kl. 5.60 Og der spiser han heller ikke. Han spiser hver 3-4 time og spiser 150 ml..

Jaaa , jeg synes  bare du skal hoppe en halv på det og gøre hvad du mener er bedst for dit barn . - skrives dit barn jamen så er det jo sådan det skal være

Anmeld

15. marts 2011

FruHolm <3

henh01 skriver:

Ja så får noam noget mindre..

er din sp med inde over alt det mad?

Hun siger han må spise alt det han vil, og vi skulle se på det når han var over 6 måneder

Anmeld

15. marts 2011

henh01

Astasmor skriver:

det var den længden og vægt min datter havde da hun var 6 mdr.

da hun var 4 mdr vejede hun omkring de 6-7 kg og tror det var omkring en 65-68 cm lang.

hun er brystbarn og blev ammet indtil hun var lidt over 1 år.

Ja men han bruger også allerede str 74 i tøj. Min datter brugte først 74 i tøj da hun var 10 mdr...

Anmeld

15. marts 2011

henh01

sne190810 skriver:

Ej, hvor sjovt ..

Hvor meget vejde hun så efterfølgende? Hvis jg må spørge.

For Sne vejer kun 7500 og er 69 lang nu.

Hun har været meget syg i vinters, og havde stort set ikke taget noget på fra hun var 5 til 6 måneder. Og nu kan jeg så ikke finde ud af om hun vejer lidt, eller om det er ganske normalt vægt hun har. 

Det kan jeg ikke huske

Hun er 6,5 og vejer 28 kg og er 125 cm.. Hun burde nok tabe et par kg, men alt i alt er hun en pige i balance

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.