4 mdr vægt længde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2011

henh01

jeg mener jo heller ikke han skal slanke sig. Hun siger såmænd også at når han melder sin sult skal jeg helst trække den lidt.  det gør jeg altså på ingen måde! han får mad når han er sulten og ikke et sekund senere!

Kigger man på kurven over vægt og længde ligger han kun lige 1 mm over gennemsnittet.

Noam spiser 6*160 ml, han trives fint og sover godt (kl. 19.30-5,6+-7) han er begyndt at virke rigtig interesseret i vores mad og derfor ville jeg så småt starte grød. sked det hele et stykke og lavede kartoffel/blomkål mos til ham i går.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

henh01

sne190810 skriver:

Man kan sgu da ikke sige at en baby skal slanke sig?!  Det lyder helt hen i vejret.

Når, men Sne hun vejede og målte

6500 gram og 62 centimeter. 

Hun blev på det tidspunkt fuldtidammet, og har aldrig fået andet end mors lækkerier  altså inden for mælkeverdenen.

Det er lige nøjaftig det samme som min datter målte og vejede som 4 mdr

Anmeld

15. marts 2011

henh01

sarah Foged skriver:

nu er Oscar kun 2½ måned, men han blev målt og vejet da han var 2 måneder

han vejede ved fødslen 4110g og var 52 cm, har fået mme fra han var 12 dage, som 2 måneder var han 62 cm og vejede 7200g

han er lige startet på risgrød i sidste uge da han ikk bliver mæt på mme alene, han spiser 6 x 265ml om dagen det er 1590ml ved siden af at han spiser grød

Ja så får noam noget mindre..

er din sp med inde over alt det mad?

Anmeld

15. marts 2011

henh01

Millesmammi skriver:

hvorfor må du ikke give ham grød? det er da ikke din sp der skal bestemme hvad du skal give dine børn at spise ..

Det er fordi hun mener jeg skal tænke på kcal indholdet og der er væsentlig mere i grød end i mme.. jeg er så arrig over hendes holdning og gav ham grød i går

Anmeld

15. marts 2011

henh01

Pernille08 skriver:

HAr vi to sammen sp eller hvad ??????

- min søn er godt nok kun lige knapt 3 måneder . 

Men for 3 uger siden vejede min søn 6100 g - var 61 lang . - han vejede ved fødslen 3768 og var 53 lang . 

Men for 3 uger siden sagde min sp os at han var fed og jeg skulle bestutte mig for om han skulle have ren MM eller ren MME . Men da jeg ikk havde nok mælk og derfor suplerede MM med MME besluttede jeg mig for at give ren MME for 1 uge siden og det får han kun nu .. 

Jeg havde så besøg af hende igen igår altså 3 uger senere . der vejer han 6450 g og er 63 lang . og så siger hun ja undskyld men fandme at nu er han for tynd , nu skal jeg give ham mere mad . 

Ammen ved du nu hvad , jeg var måløs og tænkte du er ikk rigtig klog  

Jeg synes det er noget latterligt noget af sige en baby er fed og skal slanke sig , det hele blever meget bedre når de begynder at gå osv . Du skal ikk tage det så tungt . 

jeg har valgt at fortsætte som jeg hidtil har gjort for det fungere jo fint . Og han er hverken fed eller slang min søn han er tilpas som en baby skal være  

Stort til dig . 

Jeg gør også hvad der passer os, men det er bare frustrende hele tiden at høre på at ens barn er for stor... ARGH... Har ikke så meget tillid til SP her i kommunen.Først sagde de at han skulle have x antal ml i dgnet så fik han det - han begyndte at gylpe og sove uroligt og til sidst blev vi indlagt - han var alt for proppet og vi skulle skære ikke mindre end 600 ml af i døgnet.

og nu det her!!! argh..

Anmeld

15. marts 2011

henh01

9510 skriver:

Min søn var 70 lang og 9550g, han var på mme, har aldrig fået af vide at han skulle slankes,

Jeg fik afvide at jeg bare skulle give ham det han kunne spise og at han nok skulle komme af med det når han begyndte at kravle og gå..

Det er også mine tanker.

Godt jeg ikke er den eneste der har store børn

Anmeld

15. marts 2011

9510

henh01 skriver:

Det er også mine tanker.

Godt jeg ikke er den eneste der har store børn

Ja nemlig, dejligt de har noget at stå i mod med

Anmeld

15. marts 2011

henh01

pussepige skriver:

Min søn på 4½ mdr vejer 8,2 kg og er 72½ cm lang..

Synes det lyder helt hen i vejret at din søn skal slanke sig.. Synes du skal tage en snak med din læge ang det så kan du hører h*ns mening og er da sikker på at det ikke er den samme som sp..

Min næstmindste søn har altid været en lille buttet dreng og han skulle ikke tabe sig og han havde sammen str som din da han var omkring de 4 mdr..

Jegh er ikke et sekund i tvivl om at han også bare vil ryste på hovedet og sige jeg skulle give ham hvad han havde brug for.

Anmeld

15. marts 2011

henh01

Emilie2010 skriver:

Hej jeg er os lige med her... Ens baby/barn skal sku ikke på slank , hva faan er det for noget jeg syntes du skal gøre hvad du selv føler for, giv ham lidt grød hvis du syntes det er tid til det og du gerne vil dele den oplevelse nu han kan jo bare få lidt kogt pærer som efterfølgende bliver blændet, det "feder" da ikke..

Min pige vejede ved fødselen 2925g og 47cm lang

hun er 4 mdr præsis idag og hun vejer ca 7kg og er 64 lang

Der er meget frugt sukker i og det mener min SP bestemt ikke er godt for så stort et barn der trænger til at tabe sig.

Anmeld

15. marts 2011

mortilnoahogmelina

henh01 skriver:

Jeg gør også hvad der passer os, men det er bare frustrende hele tiden at høre på at ens barn er for stor... ARGH... Har ikke så meget tillid til SP her i kommunen.Først sagde de at han skulle have x antal ml i dgnet så fik han det - han begyndte at gylpe og sove uroligt og til sidst blev vi indlagt - han var alt for proppet og vi skulle skære ikke mindre end 600 ml af i døgnet.

og nu det her!!! argh..

JEg forstår dig udemærket . - jeg skulle flytte bare 1 månede efter fødslen , så vi kom over i en ny kommune . i mellem tiden havde jeg ingen sp og ja jeg fik 117 forklaringer af alle mennesker på alt det jeg spurgte om , til sidst så besluttede jeg mig bare for at gøre hvad jeg ville . 

Min søn han får max 180 ML af gangen og spiser 4-5 gange på et døgn . 

Han sover fra kl 19-6 så der spiser han ikk . 

Nu mener hun dog jeg skal sætte mængden op så han får ALLLT det mad han har brug for , og jeg kan ikk se hvorfor jeg skal gøre det . - han er jo en glad og tilfreds dreng nu . 

Så nej jeg gør det ikk . hun vil tilligemed have jeg holder drengen vågen om aftnen så han får sidste måltid kl 21 . men fandme nej om jeg vil gøre det . 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.