4 mdr vægt længde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2011

FruHolm <3

henh01 skriver:

Det siger min SP også - HVIS de kun får MM så kan de ikke være for tykke, men når de får MME så ska lman passe på..

Oscar får kun mme, og min sp siger så længe han er glad og der ikk er prøblemer med fordøjelsen så kan de ikk være for tykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

Swerg

Da min knejt var 4 måneder vejede han 7,5 kg og 65 cm lang Han har fået flaske siden fødslen

Anmeld

15. marts 2011

MorTilMalene

Malene fisen er 4½ mrd hun er 61 lang og vejer 6,1... men min venindes dreng er kun lige 5 uger ældre han vajer 10 kg og er 74 lang.. tror det er forskelligt fra barn til barn.. og baby skal ikk atbe sig det er da en mærkelig tanke og få sig.. babyer skal da have elastikker og deller.. hvis de bliver syge har de jo noged og tage af det er jo kun sundt og have lidt ekstra...

Anmeld

15. marts 2011

Mor1012

henh01 skriver:

Der er meget frugt sukker i og det mener min SP bestemt ikke er godt for så stort et barn der trænger til at tabe sig.

arrh ja det jo rigtigt , men sundere end købeglas

ihh kan du ik bare gøre hva du selv føler for

Anmeld

15. marts 2011

SussieThyssen

henh01 skriver:

Hej tøser

Jeg har brug for hurtigt hjælp her

Hvad vejer/vejede Jeres babyer da de var 4 mdr og hvor lange er/var de?

Fik de MM eller MME?

Min sundhedsplejerske mener min lille Noam skal slanke sig, han blev 4 mdr i lørdags og vejer ca. 9 kg og er 71 cm lang. Han var stor ved fødslen også - 4220 og 56 cm. Jeg synes jo ikke han er direkte fed, men kan da godt se han er en stor dreng. Han får MME og har fået det supl. siden han var 1 uge gammel - jeg stoppede amningen da han var 1,5 mdr da jeg ikke havde mælk nok. SP er meget obs på at han skal skæres ned i mad (på trods af at han kun får max 900 ml i døgnet og hans reelle behov er 1500 ml) og jeg bliver sgu lidt gal da de hele tiden er så opmærksom på hans vægt, men glemmer at han også er lang.

Skal hen og have ham vejet i dag og er derfor lidt nysgerrig på hvad jeres vejer/vejede.

Helt ærligt...fyr den SP og klar dig selv uden.
Sp'en er kun et tilbud og du har til hver en tid lov til at opsige ordningen.
jeg fyrede min første SP og fik en ordning med vores læge i stedet, som man så kan besøge i stedet.

Min den yngste, da han var 4 mdr + 1 uge:
76 cm og 9,6 kg

Den mellemste var:
74 cm og 8,3 kg.

Kærligst
Sussie

Anmeld

15. marts 2011

henh01

Emilie2010 skriver:

arrh ja det jo rigtigt , men sundere end købeglas

ihh kan du ik bare gøre hva du selv føler for

Det gør keg bestemt også! Gav ham som sagt også mos igår. Laver alt fra bunden, men vil ikek starte ud med frugt mos da det er så sødt.

Vi har lige fået ham vejet 9,2 og 71 lang. Hende jeg snakkede med i dag sagde at han var perfekt og fuldte sin egen kurve (stregen over gennemsnittet) Og vi skulle gøre lige hvad vi selv syntes og mente sågar at vi skulle sætte ham op i mad, meeen så længe han trives så lader vi det være uændret.

Anmeld

15. marts 2011

henh01

MorTilMalene skriver:

Malene fisen er 4½ mrd hun er 61 lang og vejer 6,1... men min venindes dreng er kun lige 5 uger ældre han vajer 10 kg og er 74 lang.. tror det er forskelligt fra barn til barn.. og baby skal ikk atbe sig det er da en mærkelig tanke og få sig.. babyer skal da have elastikker og deller.. hvis de bliver syge har de jo noged og tage af det er jo kun sundt og have lidt ekstra...

Ja det ville man mene, men det har noget at gøre med at ny forskning viser at fedtdepoter dannes i den spæde barndom og det er derfor de er så obs på det, siger min SP

Men altså jeg kender da mange der var fede som børn der er normale som voksne og omvendt

Anmeld

15. marts 2011

henh01

SussieThyssen skriver:

Helt ærligt...fyr den SP og klar dig selv uden.
Sp'en er kun et tilbud og du har til hver en tid lov til at opsige ordningen.
jeg fyrede min første SP og fik en ordning med vores læge i stedet, som man så kan besøge i stedet.

Min den yngste, da han var 4 mdr + 1 uge:
76 cm og 9,6 kg

Den mellemste var:
74 cm og 8,3 kg.

Kærligst
Sussie

Jo men det er fordi han er skæv, det er vi lidt obs på. Men jo kan vel lige så godt bruge lægen eller kiropraktoren

Anmeld

15. marts 2011

henh01

Så fik vi ham vejet og målt og han vejer nu 9,2 og er 71 cm lang. Den SP der var der i dag sagde at han var ganske fin og fuldte sin egen kurve - stregen over gennemsnittet. Vi skulle på ingen måde tænke mere over at han var for stor og kunne sagtens så småt begynde at præsentere ham for grød, frugt osv

en dejlig lettende dag

Anmeld

15. marts 2011

SussieThyssen

henh01 skriver:

Jo men det er fordi han er skæv, det er vi lidt obs på. Men jo kan vel lige så godt bruge lægen eller kiropraktoren

En fys ville nok også være en god ting og så i samråd med lægen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.