4 mdr vægt længde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2011

VIPpigen

Åhh, skal vi ikke dele lidt. Jeg har lige fået at vide min skal på "fede-kur" hun er lige knap 19 uger og vejer kun 5 kg, eller faktisk lidt under. Hun måler nu 62 cm, men er bare en lille spirvip, så vi har været ude og handle i dag til hun skal starte på grød og mos. Jeg har ammet fuldt ud, og nu skal det så suppleres. Jeg ville gerne tage 2 kg af din, og putte på min, men din er så også 10 cm længer end min tøs her.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

kamtok

henh01 skriver:

Hej tøser

Jeg har brug for hurtigt hjælp her

Hvad vejer/vejede Jeres babyer da de var 4 mdr og hvor lange er/var de?

Fik de MM eller MME?

Min sundhedsplejerske mener min lille Noam skal slanke sig, han blev 4 mdr i lørdags og vejer ca. 9 kg og er 71 cm lang. Han var stor ved fødslen også - 4220 og 56 cm. Jeg synes jo ikke han er direkte fed, men kan da godt se han er en stor dreng. Han får MME og har fået det supl. siden han var 1 uge gammel - jeg stoppede amningen da han var 1,5 mdr da jeg ikke havde mælk nok. SP er meget obs på at han skal skæres ned i mad (på trods af at han kun får max 900 ml i døgnet og hans reelle behov er 1500 ml) og jeg bliver sgu lidt gal da de hele tiden er så opmærksom på hans vægt, men glemmer at han også er lang.

Skal hen og have ham vejet i dag og er derfor lidt nysgerrig på hvad jeres vejer/vejede.

Min dreng blev målt og vejet 2 dage efter hans 4 måneders dag, og der var han 67,5 cm. og vejede 7,5 kg. Han får MME (samt grød og mos)

Anmeld

15. marts 2011

MorTilMalene

henh01 skriver:

Ja det ville man mene, men det har noget at gøre med at ny forskning viser at fedtdepoter dannes i den spæde barndom og det er derfor de er så obs på det, siger min SP

Men altså jeg kender da mange der var fede som børn der er normale som voksne og omvendt

jeg var en spæk pølse som barn og min søster var meget tynd nu er det lige omvendt..

Anmeld

15. marts 2011

FruHolm <3

det med str 74 i tøj skal du ikk tage så tungt, Oscar bruger str 68 i bukser og trøjer(lidt endnu ikk ret længe) og bruger str 74 i bodyer og natdragter og han er jo kun 2½ måned

Anmeld

15. marts 2011

Zeus

Cajsa blev 4 mdr d.4/3 og der vejede hun 8500 gr og var 70 cm lang.. Fødselsvægt og længde lød på 3190 gr og 52 cm..

Min sp har aldrig sagt et ord om, at hun syntes hun var for tyk.. Hun har spurgt ind til hendes tøj str på et tidspunkt, og grinte bare da vi sagde 68

Men ifølge de der kurver, så passer hendes længde og vægt perfekt sammen, og det er det eneste der betyder noget i min verden.. Alle de andre kurver ligger hun nemlig over, men for mig er det også helhedsbilledet, og der er hun som hun skal være.

Hun har fået mme de sidste 2 mdr, og fik altså mm de første 2 mdr af sit liv, + lidt ind i de sidste 2, og hun tog lige så hurtigt på/voksede lige så hurtigt, da hun kun fik mm.. Vi har heller aldrig (efter vi skiftede til mme) fået af vide, at vi skulle sørge for, at hun fik mindre at spise, og hun har ligget på 800-1200 ml i døgnet siden hun var omkring 3 1/2 måned..

Og så går JEG overhovedet ikke ind for, at babyer skal tabe sig  Hvad hvis din/min fik sig en vældig gang influnza eller andet, der gjorde at de pludselig begyndte at tabe sig? Så er de altså med sine 70+ cm hurtigt undervægtige! Jeg var blevet tosset hvis jeg havde fået af vide, at min datter var for tyk, og skulle tabe sig.. De er 4 mdr, slap dog af!

Hehe, desuden plejer jeg at sige, når folk kommenterer hendes fede lår, at hun er vinterbarn, og derfor skal have lidt at stå imod med

Anmeld

15. marts 2011

132319

jeg var en spæk pølse som barn og min søster var meget tynd nu er det lige omvendt..

Her er det omvendt, desværre  Min søs var en lille prop og er åleslank nu. Jeg var en lille spirrevip og er alt for stor nu 

Til spørgsmålet, så vejede Kamille 6300 gram og var 63 cm lang da hun var 4 måneder. Hun fik kun MM.

Nu er hun 6 måneder og vejer 7 kg, så hun har kun taget 700 gram på, på 2 måneder. Hun nægter grød så det er lidt en kamp at få hende til at tage på 

Anmeld

15. marts 2011

lykkekevin

Ja jeg ved ikke hvad de små skal veje og sådan min lille søn som snart er 5 mdr vejer 6.8 kilo og da han blev målt for snart 2 mdr siden var han 68 lang så han er nok vokset lidt siden. Han har taget 2950 gram på siden han er født ikke helt nok men syntes nu han er godt istand i forhold til hvordan mig pige var i den alder. Min søn var bryst bare til han var lidt over 3 mdr. Men syntes ikke han blev rigtig mæt og er så kommet over på ren flaske vi har ingen sp eller hun var her kun 2 gang ugen efter vi kom hjem og da in var 3 uger da han er nr to ja og der ingen problemer var kunne hun eller jeg ikke se en grund til hun kom her. Men må se til 5 mdr stik hvad de siger om min lækker dreng . Min store pige på 19 mdr vejer 10.5 kilo så syntes min dreng er stor i forhold til hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.