Hvordan er sukkerpolitikken i jeres barn daginstitution ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2011

Aves.

Phoenix skriver:

I mit barns daginstitution er der en nul sukker-politik i forbindelse med fødselsdage osv. Jeg synes det er i orden at begrænse sukker indtaget for børn, men ligefrem nul sukker politik er lidt i overkanten efter min mening.

Hvad siger I ? Og hvad er sukkerpolitikken i jeres barns vuggestue/børnhave ?

Nul sukker...og jeg synes det er ærgerligt at det er nødvendigt... men det m¨å det jo være...

Jeg har oplevet fuldstændig nul sukker og så har jeg oplevet helt almindelig og stille og rolig forhold til det...jeg var klart til det sidste.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2011

Phoenix

MarianneSonne skriver:

Vores gamle børnehave lavede deres politik om mens vi gik der. Før fik de pandekager eller kage til fødselsdagene og pålægschokolade på bollerne om morgenen. Nu deler fødselsdagsbarnet en lille rosinpakke ud til fødselsdagen og der er ikke chokolade om morgenen. Dog er en kostpolitik meget mere bred end bare sukker. Der kan jo også tages stilling til fedt, farvestoffer, fiber og så meget andet. Fx fik de ofte saltstænger sammen med deres frugt. Det syntes jeg er ganske unødvendigt  Ligesom de er unødvendig at få kage sammen med frugten om fredagen. De blander sig ikke i hvad der er i madpakken eller i hvilken rækkefølge børnene spiser deres dessert/rugbrød. Det syntes jeg egentlig er fin, for forældrene må selv tage ansvar for hvad de giver deres børn med til frokost. De har den holdning, at hvis forældrene giver dem yoghurt, frugtstænger eller andet med, så må det være fordi de mener at det skal være børnenes frokost

Men når børnehaven har den politik, så kan du ikke gøre andet end at acceptere det. Hvis du gerne vil være med til at ændre det, så skal du melde dig til forældrebestyrelsen og få indflydelse den vej. Du kan også tage fat i en af medlemmerne i bestyrelsen, og spørge om det er noget de vil diskutere.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Du har ret, der er intet andet for end at acceptere det, hvis jeg ikke selv gør en indsats for at ændre det. Og da jeg ikke har mulighed for at deltage i en forældrebestyrelse ( pga tidsmangel bl.a. ) så må jeg bare acceptere det. Dog har man lov at have en holdning og mening til sagen  

Anmeld

11. marts 2011

Lusi

Den børnehave Luna går i nu, har de sådan set ik rigtig nogle regler tror jeg. Men de ser da gerne man ik giver kage ol. Med til fødselsdage.. Jeg har haft lavet pizzasnegle som også faldt i yderst god jord hos pædagogerne.. Men de er ik hysteriske, for de får da glasur på deres fastelavnsboller som jo så bare er en alm. Bolle.. Håber de har det på samme måde, i hendes nye børnehave, som hun starter i 1/4

Anmeld

11. marts 2011

tinasmor

I mit barns daginstitution er der en nul sukker-politik i forbindelse med fødselsdage osv. Jeg synes det er i orden at begrænse sukker indtaget for børn, men ligefrem nul sukker politik er lidt i overkanten efter min mening.

Hvad siger I ? Og hvad er sukkerpolitikken i jeres barns vuggestue/børnhave ?

Vores er det samme som jeres, og jeg er mere end tilfreds med det.

Jeg synes, at der er rigeligt tid man har med sine børn der hjemme hvor man så kan give dem sukker osv. Pædagogerne siger jo ofte, at de bliver lige så glade for en pose med balloner, et flag eller frugtstænger. Der er 28 børn i vores "stue". Det ville være rigtig mange gange kage, is eller lign. som min datter ville få. Her hjemme kan jeg selv styre hvor meget kage, sukker, chips hun får og det har jeg det bedst med.

Der er jo en masse lækkert og sundt snacks man kan tage med.

Anmeld

11. marts 2011

Vingummien

Der hvor min knægt går,er der slet ingen politik omkring det, kun at de ikke skal have en hel bærepose med når der er fødselsdag. Har de oplevet nogle har haft så blev den regl lavet.

Men de får da kage til fødselsdsdage, når nogle stopper osv, eller hvis jeg f.eks får lyst til at give noget med en dag, så er det også ok

Anmeld

11. marts 2011

sarulee

Mille er i privat dagpleje og der har de valgt at der til daglig ikke er andet sukker end den der er i mad/frugt, pånær om fredagen hvor de får en hjemmelavet pandekage.

Til fastelavn havde de bagt fastelavnsboller og til fødselsdage må forældrene tage det med som de har lyst til (bare det helst ikke er en stor fed lagkage der sviner ud over det hele),

Synes det er en fin afslappet politik, ikke sukker til daglig, sådan har vi det også herhjemme.

Anmeld

11. marts 2011

birthee

pipsen skriver:

suk, ville ønske det var vores børnehave... 

Må jeg spørge hvad det er for en pjece I har fået med gode forslag til mad??? Det kunne være man kunne finde den et sted...

Knus

Anmeld

11. marts 2011

LinLin

0 sukker i Davids inst - også til fødselsdage derovre. Ved hjemmefødselsdage kan de ikke bestemme hvad der skal serveres - men opfordrer kraftigt til at overholde deres politik...

Anmeld

11. marts 2011

smølfine

birthee skriver:

Må jeg spørge hvad det er for en pjece I har fået med gode forslag til mad??? Det kunne være man kunne finde den et sted...

Knus

Tror måske at du kan finde den på institutionens hjemmeside. Børnehaven hedder Ta´fat og ligger i Fredericia kommune. Der er også forslag til gode madpakker.

Anmeld

11. marts 2011

smølfine

birthee skriver:

Knus

Fandt lige linket ))

http://fredericia.inst.dk/Document/List.aspx?Location=IP.5&container=118&s=Title&pg=1&ctx=ip

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.