Hvordan er sukkerpolitikken i jeres barn daginstitution ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2013

FruStolpe

Maja88 skriver:

Er der også deres madpakker med hensyn til skjult sukker osv...

Jeg er ikke fanatisk.. herhjemme får hun juice..saftevand osv..

Men gjorde hun ikke før hun var halvanden

Vi har en 100% madordning.  De får alle måltider dernede, tog alt mad er uden sukker. 

Vi er bestemt heller ikke fanatike. Bella bliver snart 3, og får også slik og juice hjemme. Men har endnu ikke fået sodavand. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2013

Maja88

FruStolpe skriver:

Vi har en 100% madordning.  De får alle måltider dernede, tog alt mad er uden sukker. 

Vi er bestemt heller ikke fanatike. Bella bliver snart 3, og får også slik og juice hjemme. Men har endnu ikke fået sodavand. 

Nej sodavand går der også lææænge inden hun får.. og hun er 2,5.kender en som med 9 måneder drak coca cola.. er du gal jeg synes det er forkert..

In datter må gerne smage kage osv nu. men er stadig ikke glad ved det.. bedsteforældrene ved de ikne skal komme med slikposer eller chokolade.. så de kommer med ostehaps hehe..

Hvis hun nu var den store mad spiser kan det godt være jeg så anderledes på det.. men er hun ikke så..

Anmeld

19. august 2013

modesty

I mit barns daginstitution er der en nul sukker-politik i forbindelse med fødselsdage osv. Jeg synes det er i orden at begrænse sukker indtaget for børn, men ligefrem nul sukker politik er lidt i overkanten efter min mening.

Hvad siger I ? Og hvad er sukkerpolitikken i jeres barns vuggestue/børnhave ?

Der er nul sukker politik helt ned til at forældre ikke må tage mad med til fødselsdage - ikke engang rosiner eller figenstænger (det er den officielle politik, men mange af stuerne, bl.a. vores, slækker på den).

Det er der dog adskillige pædagoger og forældre der synes er for stringent, så det bliver nok snart blødt op til at man må tage frugt, rosiner og figenstænger med til fødselsdage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.