Jeres hverdag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2011

morethanperfect

Okay .. Oscar er 4 mdr..

Vi står op om morgenen mellem 5-6 ..

Så får han mad kl. 7 og blir lagt en time igen . 

Så vågner han kl. 8 og vi ser lidt morgen tv. hvor efter vi leger

Kl. 10.00 får han grød og blir puttet til middagslur . 

Så vågner han ca mellem 13 og 14 .

Så får han mad igen og er ca vågne til 18.

Han får grød og blir puttet til natten ..

Så sover han igen til om morgenen afbrudt af to gange mad .. 
Et kl. 24. og et kl 03 ..

Håber det vare noget du ku bruge

Den faste rytme skal nok komme .. Tror det er for tidligt at køre ham ind i fast rytme når han kun er to mdr.. Det fik jeg i hvert fald af vide af min Sp dengang  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2011

morethanperfect

AmalieMalle skriver:

Nej, han har nemlig ikk rigtig holdt en rytme endnu. Men kan godt mærke at tingene ændre sig hele tiden, nu spiser han mere, men sover stadig for lidt syntes jeg.

Men har svært ved at finde ud af hvornår han skal sove og hvor - for den ene dag vil han det ene og den næste det andet ..

Vil lige sige , at det er bedst hvis han sover samme sted hver gang du putter ham .. Han skal være tryg når han falder i søvn , og det blir han kun hvis det er samme sted han blir puttet 

Anmeld

9. marts 2011

Anja&jesper

AmalieMalle skriver:

Først - tak for svar.

Hm, hvor meget sover din på 2 måneder? & hvornår?

Liam er ikke et sovebarn (desværre) og ville godt lære ham at sove noget mere og længere (:

Hejsa

Det var ikke for at blande mig, men læste lige du også har et barn der ikke er sove barn. Jeg ville bare lige sige at det kender jeg alt for godt Mikkel (min dreng) er overhoved ikke sovebarn han vil ikke sove og jeg har en lang kamp med at få ham til at sove han er nu 4 måneder og jeg prøver stadig og få en fast rytme ind men ja det er ikke nemt overhoved

Anmeld

9. marts 2011

AmalieMalle

Anja&jesper skriver:

Hejsa

Det var ikke for at blande mig, men læste lige du også har et barn der ikke er sove barn. Jeg ville bare lige sige at det kender jeg alt for godt Mikkel (min dreng) er overhoved ikke sovebarn han vil ikke sove og jeg har en lang kamp med at få ham til at sove han er nu 4 måneder og jeg prøver stadig og få en fast rytme ind men ja det er ikke nemt overhoved

Nej, det er på ingen måder nemt. Og lige så snart man tror at han sover, går der 10-30 minutter - så vågner drengen igen og tror at han har sovet flere timer, og vil så have mad IGEN og så kan man ligesom starte forfra :/

Anmeld

9. marts 2011

Anja&jesper

AmalieMalle skriver:

Nej, det er på ingen måder nemt. Og lige så snart man tror at han sover, går der 10-30 minutter - så vågner drengen igen og tror at han har sovet flere timer, og vil så have mad IGEN og så kan man ligesom starte forfra :/

Ja jeg kender det alt alt for godt, er han amme barn eller?

Anmeld

9. marts 2011

AmalieMalle

Anja&jesper skriver:

Ja jeg kender det alt alt for godt, er han amme barn eller?

Ja, det er han. Men vi bliver nød til at supplere med flaske en gang i mellem, fordi han spiser HELE tiden

Anmeld

9. marts 2011

Anja&jesper

AmalieMalle skriver:

Ja, det er han. Men vi bliver nød til at supplere med flaske en gang i mellem, fordi han spiser HELE tiden

Er han et meget stort barn eller? Min han vejede 4060 ved fødslen og han er født i uge 39 og min SP siger at det er meget normalt for store børn at spise meget.  men puha jeg er glad for Mikkel er 4 måneder nu og så også kan få noget grød.

Vi prøvede også at suplere op med erstatning men han ville overhoved ikke have flaske, han ville kun ha min mælk.

Anmeld

9. marts 2011

Oxydation

Hejsa

Min søn er 3 mdr og har en nogen lunde fast rytme.

Dagen er sådan her hos os.

kl. 06:00 vågner Noah og får flaske. Han falder i søvn og sover til kl 09:00. Han får flaske igen og ligger derefter og leger pludre osv. til han skal ha mad igen kl 12:00. kl 13:00 ca tager han en lille lur 30 min ca. Så er han ellers frisk igen og vil pludre og ligge på maven. han får flaske igen kl 15:00 og så sover lillemanden i 2 timer, vågner og så kommer han i bad, får flaske og bliver så puttet og sover til næste dag kl 06:00

Anmeld

9. marts 2011

AmalieMalle

Anja&jesper skriver:

Er han et meget stort barn eller? Min han vejede 4060 ved fødslen og han er født i uge 39 og min SP siger at det er meget normalt for store børn at spise meget.  men puha jeg er glad for Mikkel er 4 måneder nu og så også kan få noget grød.

Vi prøvede også at suplere op med erstatning men han ville overhoved ikke have flaske, han ville kun ha min mælk.

Han vejede 3800 og var 53 lang. Men nu, hvor han er 2 mdr på fredag, vejer han lidt over 6 kg og er omkring 62 lang! Så ja, han vokser lynhurtigt!

Men han vil rigtig gerne tage flasken, det er heldigvis ikke et problem

Anmeld

9. marts 2011

AmalieMalle

isabellamor skriver:

vi har ikke nogen rytme om dagen.. han får mad når han er sulten eller når jeg syntes at der er gået for længe siden han sidst fik mad..

han vågner omkring kl 5 om morgenen efter at være blevet puttet omkring kl 22-23 tiden. (han er begyndt at sove længe nogle nætter) andre nætter vågner han kl 3 efter at være blevet puttet der omkring 22-23 tiden. og han får self babs lige inden han bliver puttet.

så kl 5 får han babs igen. bliver lagt over i sengen igen, og sover så videre til kl 8-9 stykker. så kommer han over i sengen igen og får babs, og så sludrer vi lidt hvor han smiler griner osv. nogle dage ryger han lige en tur i bad. og så får en en tør ble på og han bliver smidt i noget hverdagstøj.. og så kan han ligge i sengen og hygge med mig lidt. eller jeg smider ham i liften og kører en tur.. for det meste altid ud og handle eller på besøg hos nogen.. eller bare ud med hunden.

så får han mad igen ved en 11-12 tiden. alt afhængig efter hvor længe han sover.. han sover ikke særlig længe om dagen. ca en times tid måske i vuggen og måske 3 timer i barnevognen hvis vi er på farten. han kan ikke rigtig sove ude fordi at vi har ikke nogen have og vi bor på 2 sal. og har ikke fået den altanbarnevogn endnu som vi er blevet lovet..han får altid tør ble ca ½ time efter hvert måltid for at undgå at han tisser når han har bar røv.. han tisser nemlig altid lige efter et måltid...

så leger vi lidt mere han griner og smiler og efteraber lyde osv.. enormt sjovt. ellers så putter vi lidt. eller sådan noget.. han kan ikke rigtig få fat i legetøj eller har opdaget at han har hænder endnu. men han ELSKER at ligge og stirre på ting.. enten på vores mønstrede tapet

vi laver nu ikke så meget... nogengange synger jeg sange for ham. og andre gange ser vi faktisk tegnefilm..

min søn bliver også 2 mdr på fredag..

Mange tak for dit lange og rigtig gode svar!

Jeres "rytme" minder faktisk en del om vores, det er rart at læse (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.