Jeres hverdag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.012 visninger
57 svar
0 synes godt om
9. marts 2011

AmalieMalle

Hej tøser & bebser

Nu bliver Liam 2 måneder på fredag og jeg syntes stadig at det er rigtig svært at finde en ordenlig rytme.

Derfor kunne jeg godt tænke mig lidt inspiration, og vil derfor gerne vide hvordan jeres typiske hverdags rytmer ser ud?

Det skal lige siges at Liam er min første - så der er kun en at tage sig af.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2011

AmalieMalle

OpOp

Anmeld

9. marts 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Jamen vores er 2 år og 2 mdr, og er på barsel med den mindste på 2 mdr.

Jeg finder tøj til den store om aftenen.

Om morgenen vækkes hun kl 7 ca, får blee, morgenmad, og derefter rent tøj, sat håret med elastikker, spænder osv

Manden kører hende i DP og er der kl 8.30 ca

Hun sover lur 12.00 til max 14. Hun får så mad i dp

Hentes alt imellem 14-14.30

Så er vi hjemme, får tøj af mm, leger, slapper af, får evt handlet hvis det ikke er nået, tager måske et hygge bad.

Kl 18 ca + - spiser vi.

evt bad/bad igen

imellem 19-19.30-20 kommer hun i seng, kommer an på hvor træt hun er. For kort tid siden hed det altid kl 20.00, men hvis nu hun dagen før ikke fik den store søvn kommer hun bare i seng en halv til en hel time før, og sover igennem til hun vækkes.

______

Weekender har vi ikke faste tider med noget, prøver, men det skal ikke komme an på det, vi laver nemlig tit en masse, tager på turer, besøger familie, så er der familie komsammen mm, men luren om eftermiddagen skal hun ha, så må vi planlægge ud fra det. Men alt bliver alligevel flyttet en del i weekenderne, men det er os kun fordi vi jo sover længe alle sammen, står op når hun vågner, og tager tingene stille og roligt : )

Anmeld

9. marts 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Var det noget i den stil du mente ? Eller ?  hehe

Anmeld

9. marts 2011

AmalieMalle

**C** skriver:

Jamen vores er 2 år og 2 mdr, og er på barsel med den mindste på 2 mdr.

Jeg finder tøj til den store om aftenen.

Om morgenen vækkes hun kl 7 ca, får blee, morgenmad, og derefter rent tøj, sat håret med elastikker, spænder osv

Manden kører hende i DP og er der kl 8.30 ca

Hun sover lur 12.00 til max 14. Hun får så mad i dp

Hentes alt imellem 14-14.30

Så er vi hjemme, får tøj af mm, leger, slapper af, får evt handlet hvis det ikke er nået, tager måske et hygge bad.

Kl 18 ca + - spiser vi.

evt bad/bad igen

imellem 19-19.30-20 kommer hun i seng, kommer an på hvor træt hun er. For kort tid siden hed det altid kl 20.00, men hvis nu hun dagen før ikke fik den store søvn kommer hun bare i seng en halv til en hel time før, og sover igennem til hun vækkes.

______

Weekender har vi ikke faste tider med noget, prøver, men det skal ikke komme an på det, vi laver nemlig tit en masse, tager på turer, besøger familie, så er der familie komsammen mm, men lusen om eftermiddagen skal hun ha, så må vi planlægge ud fra det. Men alt bliver alligevel flyttet en del i weekenderne, men det er os kun fordi vi jo sover længe alle sammen, står op når hun vågner, og tager tingene stille og roligt : )

Først - tak for svar.

Hm, hvor meget sover din på 2 måneder? & hvornår?

Liam er ikke et sovebarn (desværre) og ville godt lære ham at sove noget mere og længere (:

Anmeld

9. marts 2011

AmalieMalle

**C** skriver:

Var det noget i den stil du mente ? Eller ?  hehe

Ja, det var det.

Men os noget med sovevaner, spisevaner osv. For syntes overhoved ikke at Liam har nogle "ordenlige" vaner, og det gør det derfor svært at finde en ordenlig rytmed

Anmeld

9. marts 2011

Zeus

Har han holdt en nogenlunde rytme indtil nu? For ellers kan du nok ikke regne med noget, selv hvis det lykkedes dig.. Der vil hele tiden ske noget, der gør at han ryger ud af rytmen igen, og så kan du starte forfra 

Cajsa er 4 mdr nu, og det er først de sidste par uger her, hvor hun er kommet ind i en, ikke helt fast rytme,  men dog en rytme som hun har holdt..

Så prøv bare at give det tid

Anmeld

9. marts 2011

Isabella_mor

vi har ikke nogen rytme om dagen.. han får mad når han er sulten eller når jeg syntes at der er gået for længe siden han sidst fik mad..

han vågner omkring kl 5 om morgenen efter at være blevet puttet omkring kl 22-23 tiden. (han er begyndt at sove længe nogle nætter) andre nætter vågner han kl 3 efter at være blevet puttet der omkring 22-23 tiden. og han får self babs lige inden han bliver puttet.

så kl 5 får han babs igen. bliver lagt over i sengen igen, og sover så videre til kl 8-9 stykker. så kommer han over i sengen igen og får babs, og så sludrer vi lidt hvor han smiler griner osv. nogle dage ryger han lige en tur i bad. og så får en en tør ble på og han bliver smidt i noget hverdagstøj.. og så kan han ligge i sengen og hygge med mig lidt. eller jeg smider ham i liften og kører en tur.. for det meste altid ud og handle eller på besøg hos nogen.. eller bare ud med hunden.

så får han mad igen ved en 11-12 tiden. alt afhængig efter hvor længe han sover.. han sover ikke særlig længe om dagen. ca en times tid måske i vuggen og måske 3 timer i barnevognen hvis vi er på farten. han kan ikke rigtig sove ude fordi at vi har ikke nogen have og vi bor på 2 sal. og har ikke fået den altanbarnevogn endnu som vi er blevet lovet..han får altid tør ble ca ½ time efter hvert måltid for at undgå at han tisser når han har bar røv.. han tisser nemlig altid lige efter et måltid...

så leger vi lidt mere han griner og smiler og efteraber lyde osv.. enormt sjovt. ellers så putter vi lidt. eller sådan noget.. han kan ikke rigtig få fat i legetøj eller har opdaget at han har hænder endnu. men han ELSKER at ligge og stirre på ting.. enten på vores mønstrede tapet

vi laver nu ikke så meget... nogengange synger jeg sange for ham. og andre gange ser vi faktisk tegnefilm..

min søn bliver også 2 mdr på fredag..

Anmeld

9. marts 2011

Kindfed

Jeg vil også sige, at to måneder gammel er det nok et ret stor mundfuld for mange at have en decideret rytme. Jeg skærer stadig grimasser af uforståenhed, når jeg tænker på dengang, sundhedsplejersken sagde til mig, at nu skulle vi snart til at have en rytme. Bettemanden var omkring en måned gammel! Så det valgte jeg stille at overhøre, og den er i stedet kommet af sig selv henad vejen, især efter han blev seks måneder. Nu hvor han er lidt over otte måneder, ligner dagene meget hinanden. Giv tid og gør det, der bedst passer både bebs og dig, så bliver det nemmere med lidt tid.

Anmeld

9. marts 2011

AmalieMalle

Zeus skriver:

Har han holdt en nogenlunde rytme indtil nu? For ellers kan du nok ikke regne med noget, selv hvis det lykkedes dig.. Der vil hele tiden ske noget, der gør at han ryger ud af rytmen igen, og så kan du starte forfra 

Cajsa er 4 mdr nu, og det er først de sidste par uger her, hvor hun er kommet ind i en, ikke helt fast rytme,  men dog en rytme som hun har holdt..

Så prøv bare at give det tid

Nej, han har nemlig ikk rigtig holdt en rytme endnu. Men kan godt mærke at tingene ændre sig hele tiden, nu spiser han mere, men sover stadig for lidt syntes jeg.

Men har svært ved at finde ud af hvornår han skal sove og hvor - for den ene dag vil han det ene og den næste det andet ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.