Hvad hedder jeres? - og havde i bestemt jer inden jeres barn kom til verden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2008

Astrid P

Vores Smilla fik sit navn efter 4 dage hvor hun både havde heddet Ofelia, Sally og Liv... Men hun var altså mest en Smilla!
Hvis vi får flere piger er Ofelia og Sally stadig i spil, men også navnet Katinka er begyndt at rumstere i min hjerne.
Får vi drenge, så har vi snakket om Halfdan, Ludvig og Elton (Elton kommer til at kræve en del overtalelse af min mand, men jeg er vild med det...)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2008

monstar99

besvare har altid vist hvad en pige skulle hedde men da jeg venter mig en dreng har der været nogen debat.
Men sagen er afklaret han skla hedde Mikkel

Anmeld

10. oktober 2008

Katjaro

Inden jeg blev gravid var vi sikre på at en pige skulle hedde Nicoline.

Da jeg så blev gravid, troede vi egentlig at det var enten en Sif eller en Frej eller Asger.

Men det var ingen af delene.

Jeg har altid syntes godt om navnet Dicte (L) (og det var så Dicte der bestemte at den lyserøde skulle der :) ) Og et eller andet sted i løbet af graviditeten fik jeg overtalt manden.

Efter en scanning hvor jeg fik kønnet at vide skrev jeg en sms til manden hvor der stod: Det er en Dicte vi venter.

Hvilket var meget heldigt da vi overhoved ikke havde et drengenavn klar.

Denne gang bliver vist ikke nemmere, og jeg fornemmer ikke at faren helt er villigt til at give efter for mine navne ønsker.

Hilsen Katja (H)

Anmeld

10. oktober 2008

Siber

under graviditeten skrev vi en list med pigenavne og drengenavne, men havde aldrig rigtig et vi var helt sikre på! Så lige før fødslen (fik pks begge gange) var listen skåret ned til 3-4 stykker!

Da Alma kom ud, skulle hun være en Mathilde, Alma el Johanna. Men en Mathilde var hun ikke! Der gik en uges tid før vi valgte Alma, og har ikke fortrudt det, hun er en Alma

Det samme anden gang, så da Johanna kom ud, var hun en astrid eller Johanna, men denne gang gik der kun 4 timer, så var hun en Johanna!

KH Siber

Anmeld

10. oktober 2008

Loggidut

Vi har en Kasper og en Christian, ja og så Tiffanie.

Tiffanies navn er stykket godt og grundigt sammen så alles ønsker blev opfyldt.

Michael har altid sagt at fik han en datter skulle hun hedde Tiffany, jeg ville gerne have en Josephine, så der kunne vi ikke nå til enighed, men jeg gik med til Tiffany, hvis jeg fik Josephine til mellemnavn...det gik manden med til, hvis så han måtte bestemme hvordan det skulle staves...han ville nemlig have at Josephine skulle staves med Z, og jeg har aldrig brudt mig om bogstavet Y i navne, så jeg fik lov at bestemme hvordan Tiffany skulle staves...lol...lang historie!

så nu hedder prinsessen Tiffanie Jozefine Jensen, og på neonentalafdelingen var en sygeplejerske som spurgte om vi havde været ved sådan en numerolog (staveplade tak!)

ingen numerolog til os, men bare en lang og inderlig debat!

Anmeld

10. oktober 2008

Musen5

Jeg har en Liv Henny Holm Pedersen og en Benjamin Holm Pedersen. Deres navne er begge blevet bestemt inden fødslen. En veninde foreslog livs navn da hun var så livlig inde i maven. Man kunne se hænder og fødder på maveskindet jævnligt. Og Benjamin blev foreslået af Liv da Henrik og jeg ikke kunne blive enige.

P.S. Livs mellemnavn Henny har hun fra sin farmor da lillepigen er født på 10 årsdagen for farmors død

MHLB /mette

Anmeld

11. oktober 2008

Mimic

Min datter hedder Jessica Amailie Lorensen, det var min eksmmand der valgte navnet Jessica og jeg valgte Amalie og synes egentlig de passer fint sammen de to navne:D

(H) Fra Linda

Anmeld

5. december 2008

Nadi

Min søn hedder Oliver, men vi havde også Rasmus og Magnus på listen hvis han kom ud og ikke var en Oliver. Men det var han
Til mellemnavn har han min mands mellemnavn, Rothmann og til efternavn fik han mit daværende mellemnavn, Bartholin.
Vi gik igang med at vælge navne næsten inden jeg blev gravid, og vi var helt enige om at vi skulle have en William. Men det gik vi væk fra da jeg så blev gravid, og vi brugte de første 6 mdr af graviditeten på at skive lister og diskutere.

Der er meget stor forskel på hvilke drengenavne vi kan lide, så det tager lang tid for os at finde frem til et navn vi begge kan lide og bryder os om. Så vi er allerede igang med at finde navne til nr 2, selvom der er 5 mdr til vi går igang med det projekt. Pigenavne er vi helt enige om, hvis vi får en pige engang skal hun enten hedde Emma, Sophie/Sophia, Caroline eller Josephine.

-Nadia

Anmeld

5. december 2008

Diana...

Jeg er gravid med en lille dreng vi gerne vil ha skal hedde Lucas Bakkebo Skovsende, Lucas var Claus der altid gerne ville have sin søn skulle hedde det da det er de samme bogstaver som i hans navn Bakkebo er hans mellem navn og Skovsende er så mit efter navn.

Anmeld

5. december 2008

JonTri

Min dreng hedder Jonathan Krogh Olesen... siden der var to streger på testen har jeg tænkt på Jonathan... vidste dog ikke at det blev en dreng

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.