Hvad hedder jeres? - og havde i bestemt jer inden jeres barn kom til verden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2008

malou

Vi havde masser af drenge navne... Anton, William, Felix og Victor men kunne "kun" finde eet enkelt pigenavn ophie. Så da dagen for scanningen i uge 20 kom... og vi fik afvide vi ventede en lille dreng... kom han så til at hedde

Victor Schram Mortensen knus Malou

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2008

Miamaja

maa liiige tilfoje at det er enormt sjovt hvordan de aeld gamle danske navne er blevet et totalt mode hit hos folk fortiden.. det kan man godt se ved hovedparten af valg af navne herinde hehe...

Anmeld

7. december 2008

Monique

I begge graviditeter skrev vi en liste med navne og med den første valgte vi Josephine og Lucas.. Vi fik så en dejlig pige der kom til og hedde Josephine Theilmann Hannibal.

Men nr 2 havde vi fundet 5 pigenavne og 5 drenge navne som vi havde med på sygehuset og så ville vi så vælge ud fra de lister hvad den lille skulle hedde når jeg havde født.
Vi fik en lille pige mere og hun startede med og skulle hedde Kimberly men efter nogle dage ændrede vi det for mente ikk lige hun lignede en Kimberly så hun kom til og hedde Melannie Theilmann Hannibal

Anmeld

7. december 2008

Mary

Vi har en Juliane Sara Sand Berner og en Annika Marie Sand Berner

Navnet Juliane blev vi enige om da vi vidste vi skulle ha en pige, men navnene Elisabeth og Isabella var også på tale. Er VIRKELIG glad for navnet Juliane, synes virkelig vi har ramt plet med det Elsker det navn!
Navnet Annika hørte jeg en dag før jeg overhovedet var gravid og vi planlagde ikke at blive gravide. Men jeg spurgte min mand om han kunne li det, og det kunne han. Da vi så fandt ud af at vi igen skulle ha en dejlig pige, så spurgte jeg ham om ikke vi skulle kalde hende det navn som vi tidligere havde snakket om, og det blev vi enige om med det samme Så her har ikke været andre navne på tale Synes vi har fået to unikke navne der bare er helt perfekte til begge unger!!!!!!

Mellemnavnet Sara er efter min lillesøster som ikke lever mere, og mellemnavnet Marie er efter hendes oldemor og tipoldemor. Sand er mit mellemnavn og Berner er manden efternavn - nu begges mellem- og efternavn

Drengenavne bliver vi nok aldrig enige om, hehe...... Men hvis vi får en pige mere engang så er jeg klar med Olivia eller Thilde

Anmeld

13. januar 2009

Tina2

Mine to trolde hedder Filuca og Milas og begge navne var bestemt før fødslen:-)

Anmeld

13. januar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Min datter hedder Idun (med I og ikke Y eller dobbelt n i slutningen). Det vidste vi godt, at hun skulle hedde, hvis hun blev en pige. Hun har et efternavn fra os hver, Richardt fra hendes far og Bæk fra mig. Vi valgte min mands sidste efternavn fra, da han ikke er blodsbeslægtet med det navn.

Der var 19 der hed Idun, på den pågældende stavemåde, da vi fik vores datter. - 3 af dem kender vi dog. hehe.

I alt var der lige omkring 60, der hedder Idun/Ydun/Idunn, som er det samme navn, blot tolket forskelligt fra de oprindelige runer.

Anmeld

13. januar 2009

Camilla_a

Mine drenge hedder Frey Hørring Ager og Loke Hørring Ager. Hørring er deres fars mellemnavn, Ager er et slægtsnavn fra min familie.
Jeg har altid gerne ville ha en dreng som hed Tjalfe (kan godt li de gamle nordiske navne) men min kæreste var ik helt vild med det og så fandt vi Frey (nordisk gudenavn) som bare lige var NAVNET Da vi fik afvide vi skulle ha en dreng mere var 100 på han skulle hedde Loke, er også helt vild med det navn hehe

Anmeld

13. januar 2009

Mormilla

Patrick blev hans navn. Det fandt vi ud af da jeg var gravid

Anmeld

16. januar 2009

Mamamischa

Vores datter hedder Maloue Ameenah Josefine Jensen

Anmeld

16. januar 2009

LotteN

Vores datter hedde Lærke. Hun fik først navnet på 2. dagen
Vi havde et par stykker at vælge imellem (vidste ikke kønnet) og det endte med vi stod ml Lærke og Laura. Kæresten hældte til Laura, da han ikke var meget for Lærke fordi Æ ikke er internationalt - men jeg fik min vilje

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.